אורות בתחנות הרכבת הקלה - בזבוז או בטיחות?
הרכבת הקלה בירושלים, כידוע, עדיין לא החלה לפעול, אבל האורות בתחנות ברחבי העיר בהחלט פועלים מידי לילה. ב"מגמה ירוקה" זועמים על בזבוז האנרגיה. ב"סיטיפס" מסבירים שכך נלמים בוונדליזם

הרכבת הקלה בלילה, בינתיים רק בפיילוט צילום: פלאש 90
בארגון "מגמה ירוקה" הביעו תרעומת על המצב. "לצערנו תהליך ייצור החשמל במדינה מהווה גורם עיקרי לזיהום אוויר", אומרים בארגון, "ובזבוז חשמל משמעותו עליה בזיהום".
לטענת צוות תכנית אב לתחבורה, המפקח על העבודות מטעם המדינה, זהו חלק מתהליך ההרצה של הרכבת, המתקיים בימים אלה, והוא נועד להרגיל את הציבור לנוכחות הרכבת בעיר.
עם זאת, הם מציינים כי האחריות להדלקת האורות מוטלת על חברת "סיטיפס". גם בעירייה ובמשרד התחבורה הטילו את האחריות על חברת "סיטיפס".
מ"סיטיפס" נמסר בתגובה: "המטרה בהדלקת האורות היא מניעת ונדליזם ופגיעה בארונות החשמל, הסככות ושאר הציוד בתחנות. התחנות עדיין מהוות אתרי בנייה פעילים, ולכן מטעמים בטיחותיים יש להדליק את האורות כדי להזהיר ממפגעים. המימון
והתקציב לתאורה מגיע מהחברה, ואין הדבר מהווה בזבוז של כספי ציבור".
בארגון "מגמה ירוקה" הוסיפו כי "אם קיימת בידי חברת 'סיטיפס' אלטרנטיבה לשמירה על הבטיחות שלא באמצעות הפעלת האורות, ראוי וצריך להשתמש בה".








נא להמתין לטעינת התגובות





