ב"ש: תנועת הרכבות שוב הופסקה, מטרופולין גזרה קופון
תנועת הרכבות בקו דימונה-באר שבע-תל-אביב הופסקה פעם נוספת, לצורך ביצוע עבודות תשתית. הנהנית העיקרית: חברת האוטובוסים מטרופולין שתגברה את הקו במידה חסרת תקדים

התחנה המרכזית בבאר שבע צילום: עוזי דגני
הפסקת תנועת הרכבות הפעם, כמו במקרים קודמים, נועדה לצורך ביצוע עבודות תשתית, במסגרת פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, הצפויה לקצר את משך הנסיעה בין תל אביב לבירת הנגב ל-50 דקות.
לצורך כך עובדי רכבת ישראל מניחים מסילה כפולה של כ-140 ק"מ בתוואי של כ-87 ק"מ בין תחנת לוד לבאר שבע. העבודות צפויות להסתיים רק בסוף שנת 2011.
אבל את הנוסעים בקו ההסבר הזה לא מרגיע, בעיקר אם מדובר על ימי ראשון וחמישי, בהם מאות חיילים וסטודנטים עושים את דרכם מחופשת שבת ליחידותיהם או ללימודים.
אלפי חיילים על הקו
גם בראשית השבוע הזה, ביום ראשון, מאות לובשי מדים הציפו את התחנה המרכזית בבאר שבע, בהם היה סמ"ר יוני זלות, תושב חיפה המשרת באחד הבסיסים בערבה, שאמר:
"שוב אני באיחור ליחידה, זו לא הפעם הראשונה שבקו זה מופסקת תנועת הרכבות. כל הכבוד לרכבת ישראל על רצונה לבצע עבודות תשתית ובכך לקצר את מהלך הנסיעה, אבל ריבונו של עולם, מדוע הם לא עושים את זה באמצע השבוע, הם לא יודעים שאלפי חיילים נמצאים בימי ראשון וחמישי בקו הזה?".
אילן קרני, מנהל חברת האוטובוסים הבין-עירונית מטרופולין, מסר: "תגברנו בצורה משמעותית ביותר
את השירותים שלנו במיוחד בבוקר יום ראשון מתל אביב לבאר שבע, וביום חמישי מבאר שבע לתל אביב. במוצאי שבת הוצאנו 40 נסיעות מיוחדות מתל אביב, דבר שלא היה עד היום. ביקשנו ממשטרת ישראל שתפקח על הסדר בתחנות תל אביב ובאר שבע".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "סגירת קווים הוא אמצעי תפעולי בלתי נמנע, כל עוד פועלת רכבת ישראל לשדרוג קווי נוסעים פעילים ולא משביתה את קווי הרכבת לחלוטין לתקופה ארוכה. במהלך סגירת הקו מתגברים מפעילי התחבורה הציבורית את תדירות האוטובוסים בין תל אביב ובאר שבע, על מנת להפחית את העומסים".