מתחדשות העבודות לבניית תחנת הרכבת המהירה
בעקבות ההחלטה להזרים מחדש תקציבים לבניית קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב: העבודות לבניית מתחם הרכבת התת~קרקעי בכניסה לעיר יחודשו. כמו כן, רכבת ישראל שוקלת להרחיב את התחנה לטובת מתחם מסחרי

רכבת יח''צ
נציגי רכבת ישראל הודיעו למעיין כי נשקלת אפשרות להרחיב את תחנת הרכבת לצורך הקמת מתחם מסחרי, שימוקם גם הוא מתחת לקרקע. המתחם יקשר בין הרכבת המהירה לעיר לקווי הרכבת הקלה.
נציגי רכבת ישראל הודיעו בישיבה כי הם מוותרים על כל זכות בבעלות על מבנה תחנת הרכבת הישנה, הממוקם בין בקעה למושבה הגרמנית. בשל כך החליטה העירייה לבחון התחלת עבודות תשתית במקום, שיכשירו את המתחם לשימושים נוספים של תרבות ומסחר.
כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם ב"כל הזמן" כי שר התחבורה, שאול מופז, החליט לחדש את העובודות על קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב, לא מעט בשל הלחץ הציבורי שהופעל עליו.
מלבד החשיבות ההצהרתית שבחיבורה של הבירה למרכז הארץ באמצעי תחבורה ראוי ומתקדם, העבודה על קו הרכבת נחשבת לאחת מעבודות התשתית הגדולות ביותר במדינה.
לות
העבודות מוערכת בכמה מיליארדי דולרים. עד כה הוקמו שני מקטעים ראשונים של הקו, המקשרים בין העיר מודיעין לתל אביב. המשך הקו וחיבורו לירושלים נחשבים לפרויקט הנדסי קשה לביצוע, שעלותו הכלכלית גבוהה מאוד.
כאמור, בסוף התהליך הקו אמור להתחבר לתחנת הרכבת שנבנית בכניסה לעיר, בין התחנה המרכזית לבנייני האומה