מעצב מקצועי: ללכת על האיכותי ביותר

חשוב לדעת שקיים הבדל משמעותי בין בוגרי המוסדות הגבוהים, היוקרתיים והטובים ביותר לבין "מעצבים" שכל "השכלתם" מבוססת על גרפיקה בהתכתבות באינטרנט, לימודי ערב דו שבועיים או קורס ממשלתי

בשיתוף ברק רום | 09/02/2017 17:19
תגיות:

“ברור שאם חייל מזדהה כקצין או אופטומטריסט כרופא עיניים זוהי התחזות לכל דבר ועניין”, אומר אלדד שאו, בעליו של סטודיו אלדד שאו המתמחה מזה כ-30 שנה בעיצוב לשווקים תעשייתיים ומסחריים, “אך בתחום העיצוב אין רגולציה שמונעת מכל אדם עם יומרה אמנותית להציג את עצמו כמעצב. אמנם לא מדובר בזכויות אדם אך בהחלט בזכויות עסקיות. כלומר, בזכותו של עסק לקבל מוצר מקצועי שנעשה במלאכת המחשבת הראויה”.

בין קליל למאזדה

“למשל”, מסביר שאו, “כשעבדנו בסטודיו על הלוגו של חברת קליל, המותג המוכר לחלונות מעוצבים, חשבנו על כל פינה, זווית וגוון. היות שהחברה היא ישראלית בחרנו בצבעי הדגל, בצבעי אדמה, שמיים ותפוז שמשקפים ערכים ישראליים. האותיות עצמן עוצבו בחיתוכים חדים בהשראת חיתוכי האלומיניום. כך גם בקטלוג שעיצבנו עבור מאזדה, המוכרת אלפי יחידות בשנה. כאן היה צורך לקחת בחשבון את עוצמת המותג, המסרים השיווקיים שלו ופנייה לאוכלוסיות שונות הנמנות על קהל לקוחות הטרוגני”.

העדר רגולציה יוצר בלבול בשוק. בניגוד לדוגמה לתחום הבריאות בו לציבור ברורים ההבדלים בין אחות לרופאה, בעולם העיצוב שני בעלי מקצוע שונים בתכלית מציגים עצמם באותו האופן - “מעצב”. כך ללקוח קשה להבין מאיפה נובע הפער בעלויות והיכן למקם את רף הציפיות.

“הרבה יותר מבחירת פונטים וצבעים”

“מלאכת העיצוב היא תורה שלמה שבה השלם גדול מסך חלקיו”, אומר שאו, “ההצלחה תלויה בניסיון מצטבר ורב שנים, השכלה והכשרה במוסדות גבוהים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, השקעת אנרגיה ומאמצים בהבנת המותג ומטרתו ואיך לא – מקוריות, יצירתיות וניצוץ של השראה. בשורה התחתונה עיצוב הוא הרבה מעבר לבחירת פונטים וצבעים. לכל החלטה צריכה להיות סיבה שעומדת מאחוריה ושמגלמת את המסר שהמותג רוצה להעביר. גם אם העין של המתבונן לא יכולה לרדת לעומק הדברים, מעצב מקצועי צריך לדעת בדיוק מה המשמעות ומדוע נעשתה כל בחירה ובחירה”.

שאו מוסיף ונותן כדוגמה את עריכת הקטלוג של מותג היינות המוביל ברקן. “קטלוג יינות ברקן שהסטודיו שלנו מעצב בכל שנה מחדש מציג היטב את האופן שבו עיצוב גם שומר על קו אחיד וגם מייצר עדכנות. מדי ראש השנה ופסח אנו מעצבים את קטלוג חבילות השי של יקבי ברקן והשנה צילמנו את העבודה במלון בוטיק בנווה צדק כדי לייצר אווירה המתאימה לרוח שבחרנו. אנו יודעים שמצד אחד עלינו לחתור כל הזמן לחדש ולעניין את הלקוח ואת קהל היעד, ומצד שני לשמור על קו עיצובי ברור לאורך השנים”.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''