רייב פורים עם פאטבוי סלים: חג גדול לילדי שנות התשעים
על אף שהוא מזוהה עם להיטי ביג ביט פופיים, פאטבוי סלים בא להאנגר 11 לעשות רייב משוגע, ונדמה שאף אחד בקהל לא התלונן. מי היה מאמין שדיג'יי בריטי לבנבנן ושחיף בן 53 יהיה אחראי לאחת המסיבות השמחות ביותר של פורים
התרגלנו מזמן לקבל את כוכבי הניינטיז הגדולים באיחור של עשרים שנה ויותר. אחת לכמה זמן, מגיע לארץ איזה טריקי או גארבג', סקאנק אננסי או נטלי אימברוליה. טוב, היא הבריזה, אבל היי, ד"ר אלבן ונציגת אייס אוף בייס היו פה לפני רגע. כבוד.
מסיבת פורים לפנים. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר
אמש (א') הגיע לתל אביב גם פאטבוי סלים, שאחראי לכמה מהלהיטים המצליחים והמקפיצים ביותר של שנות התשעים, כאלה שמדברים לכולם ללא יוצא מן הכלל, חכמים ומקוריים אך גם פופיים וקליטים מספיק כדי לכבוש מצעדים ולהשתלט על ערוצי המוזיקה. אוקי, ערוץ מוזיקה. בכל זאת, ניינטיז.
אבל פאטבוי, או כפי שאמא שלו קוראת לו – נורמן קוק, לא הגיע לשחזר תהילת עבר, גם לא לרצות את הקהל עם להיטים בני עשרים שנה, אפילו שרובו ככולו היה בגילאי הטיפש-עשרה כשקוק היה מלך ה-MTV, ואולי דווקא כן ציפה ללהיטים מפעם, ממש כאן, ממש עכשיו.

בריטי לבנבן ומטורף. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר
לא. פאטבוי בא להרקיד, לרקוד, להרקיד עוד קצת ולהרקיד קצת יותר, כשהוא מסמפל מכל הבא ליד – כולל את עצמו. רק פיסות וטלאים של (Praise You, Sunset (Bird of Prey ו-The Rockafeller Skank התחברו למארג של רייב משוגע שנמשך כמעט שעתיים, בלי לקחת בחשבון את שאר התקליטנים שחיממו את הנוכחים במשך שעות טרם קוק הפציע.
מרגע שעלה לבמה ועד הרגע שירד ממנה, פאטבוי, בריטי שחיף ולבנבן בן 53 עם חולצה פרחונית, לא הפסיק לזוז, להשתולל מאחורי עמדת הדיג'יי, להרים את הידיים באוויר ואפילו להפעיל את הקהל, ויותר מפעם אחת. פאטבוי בא לעשות שמח, ולא רק בגלל פורים. כאשר הלהיט הגדול האחרון שלו, Eat, Sleep, Rave, Repeat התנגן, נדמה היה שלא מדובר בעוד סימפול גימיקי של דיג'יי מבוגר שמתחנף לקהל שומעיו הצעיר, אלא דרך חיים של ממש. עשרות כדורי האקסטזי הצבעוניים שהציג הווידאו ארט (המושקע והיפהפה, יש לציין) התחברו מצוין עם התקליטן התזזיתי, ללא ספק הכי פעיל ומפעיל שאי פעם נראה בהאנגר 11 ואולי בישראל בכלל. בהתאמה, באמצע ההופעה הוא גם לקח אתנחתא קלילה והתיישב עם הגב לקהל, הרכין את הראש ו"ניגב" את האף. מה הוא עשה שם? לעוזרי הבמה הפתרונות.

אוכל, ישן, משתולל. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר
מפאטבוי של שנות התשעים, כאמור, לא נותר הרבה. אמנם השטאנץ שהכי מאפיין אותו – הורדת והגברת הקצב עד לקצה, חזר על עצמו עשרות פעמים במהלך ההופעה, אבל הביג ביט שהיה כל כך מזוהה עם הלהיטים הגדולים שלו קיבל פנים אחרות לגמרי, לפעמים טכנו, לפעמים האוס, מגניב פה סימפול של הגורילז ושם של אטה ג'יימס, עושה המון כבוד לפרינס וגם לכימיכל בראדרס (שאף הם ביקרו לאחרונה בארץ ונתנו הופעה גדולה מהחיים), והכל במקסימום הומור ושמחת חיים גדולה.

וידאו ארט יפהפה. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר
רגע אחרי שירד מהבמה בסביבות השעה 23:30, עלה הדיג'יי בריינדד לפנק את הנוכחים עם פרודיג'י, עוד תזכורת לאלקטרוניקה עילאית מהניינטיז ולהרכב שהגיע לארץ לפני כשלוש שנים להופעה מחשמלת בגני התערוכה, לא לראשונה אבל כן עשרים שנה אחרי ההצלחה הגדולה באמת. ואולי זה לא כל כך נורא שמביאים לנו את הכוכבים הגדולים מאותו עשור של טריפ-הופ, רוק מיינסטרימי וגראנג' באיחור של עשרים שנה. הנוכחים בהאנגר 11 אמש אמנם כבר הורים לילדים, נהגים תורנים, הייטקיסטים ועיתונאים עייפים, אבל יש מצב טוב מאוד שרובם ככולם לא רקדו ככה שנים, ורק בזכות געגוע נוסטלגי הם זכו להיות באחת המסיבות הכי טובות בפורים.

נוכחות חזקה של פרינס. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר

ניצחון בניחוח נוסטלגי. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר

פועל ומפעיל. פאטבוי סלים בהאנגר 11
צילום: ליאור כתר

הורים לילדים ונהגים תורנים משתוללים באחת המסיבות הגדולות של פורים
צילום: ליאור כתר
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg