גם התקשורת הישראלית חוטאת בגזענות
התקשורת הישראלית אוהבת לסקר גזענות, אבל רק כשהיא מתקיימת מהצד הנכון של המפה הפוליטית. האלימות של אוהדי הפועל לא מצטלמת טוב כמו זו של אוהדי בית"ר. וגם: גמר "אייל גולן קורא לך" הוא לא יותר ממפעל וואנביז ללא כיסוי

מה יפה בגזענים? הם תמיד שם כשצריכים אותם. רק שלחו מצלמה ויש לכם סיפור. והנה, בתחילת השבוע ניצחה הפועל תל אביב בדרבי התל-אביבי. "החשש היה מפני אלימות או אירועים חריגים מצד הקהל", הסבירה יונית לוי למחרת בשביעות רצון, "אבל את האירוע החריג היחיד סיפקו כדורסלני הפועל שהדהימו את מכבי". בכתבה התפייט בן מיטלמן על ההישג וציין באגביות את "שירי הנאצה" ביציעים. אך אבוי! בתוך המולת הניצחון נשמטו צילומי אוהדי הפועל משתוללים כשאחד מהם, במחווה אלגנטית ליום השואה המתקרב, מצדיע במועל יד ומסמן צלב קרס. וזה רק אחד שנקלט.
ב"יציע העיתונות" דווקא ידעו לשאול בנימוס את המנהל המקצועי, אורי שלף, על התנהגות אוהדי הקבוצה. "למה אתם לא מגנים את זה? " תהה אייל ברקוביץ'. "מה יש לגנות? " היתמם שלף ומיד הודה: "אנחנו מדברים איתם אחד-אחד". אפשר רק לדמיין לאיזה בור היה נזרק אלי כהן לו היה מספר שהוא "מדבר" עם אוהדי בית"ר אחד-אחד.
לא לחינם מפמפמות מהדורות החדשות את עלילות הקומץ בבית"ר ומתאמצות להתעלם מאותה ג'יפה, רק בניחוח אחר. אלה הרי ימנים קיצוניים ואוהדי בית"ר - קלאסה של בהמות. על אוהדי הפועל - עיסה לבנבנה, מתוחכמת ומיוצגת היטב - הטירוף לא מצטלם טוב. הפועל היא קודם כל אנדרדוג, קבוצת אוהדים ש"הדהימה" את מכבי. בית"ר זו גזענות ואלימות ביציעים. זו המשוואה, כך נראה הסיקור, כך גם ייראה. למה לנדוד ליציעי הפועל ת"א, היכן שבריונות, צלבי קרס והצדעה במועל יד משגשגים באין מפריע? מטורפים יש בטדי בשפע והם אף פעם לא מאכזבים.
הדרבי התל-אביבי בכדורסל, כל הערוצים
אמש קרא אייל גולן לעדן אבוטבול. היום הוא כבר ישלח אותה למקום שממנו לא חוזרים, לפחות לא עם קריירה: ארון הזוכים ב"אייל גולן קורא לך". חמישה מתמודדים עלו אתמול על הבמה מלווים במרגול, זהבה בן, טריפונס ואחרים. תוכנית הגמר הצדיעה לסמלים במה שהוכיח, יותר מכל, את פער הדורות. אפרוחי גולן התקמטו מול זקני העדה וזייפו להנאת הז'אנר.
בין לבין - גמר קלאסי. שלל ביצועים, דרמה סינתטית, סופרלטיבים כפנקס צ'קים גנוב: מפוזרים לכל עבר וללא כיסוי. רק גולן עצמו ואסי עזר הצילו את המשדר ממוות קליני. "ערב טוב נוקיה", התאמן כל אחד מהפיינליסטים בתחילת הערב. "אני מנסה להיות כוכבת", גילתה חן בן עמי בכנות מוגזמת. אמש, בגמר הגדול, הדגישה "אייל גולן קורא לך" מה באמת נותר מהזוהר: תשוקה עיוורת לצעוק "ערב טוב נוקיה", להיות "כוכבת", להגיע לגמר.
הקולות הגדולים של הז'אנר יישארו נחלת העבר, כאלה שיש לערוך לכבודם מחווה נוצצת. ההווה פקוק בוואנאביז עם יכולת פושרת, וכולם צופרים בדרך לנוקיה. בסוף, וזו הייתה כנראה אחת המטרות, בלט אייל גולן מעל הכישרונות שליקט. גולן הוא גם היחיד שימשיך לצעוק "ערב טוב נוקיה".
גמר "אייל גולן קורא לך", ערוץ 2




נא להמתין לטעינת התגובות
