העולם על פי דן: תערוכה חדשה לקומיקסאי דן אלון

דן אלון הוא יוצר קומיקס אובססיבי שאוהב צבעים עזים ושילובים מרהיבים. אולם מבט קרוב יותר בעבודות שלו חושף בדידות ופחד. רשמים בעקבות תערוכת היחיד החדשה שהציג בסוף השבוע

ליאב צברי | 8/11/2009 16:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בתערוכה החדשה שלו, יוצר הקומיקס דן אלון בחר במכוון להציג ציורי אקריליק ואיורי קומיקס על קירות הגלריה, אלה לצד אלה. בכך הוא ביטל למעשה את הדיכוטומיה הנוקשה בין שני הסגנונות, ויצר חיבור סינרגי, המוליד שלם שגדול מסך חלקיו.

התערוכה, שנפתחה ביום חמישי האחרון בגלריה אפרט.ארט בתל אביב, מזמנת ביקור מעניין בראשו הקודח של אלון (27), בוגר המסלול לאיור בשנקר ויוצר אובססיבי בעל הספק מעורר השתאות.

אלון מתעקש ליצור תוך שימוש בקו לא מהוקצע והקפדה, אם אפשר לכנות זאת כך, על היעדר של גימור נקי. בעבודותיו ניתן לאתר את השפעות הקו המחופף של דודו גבע והחומרים העשירים של אקטוס. אלון מעריץ אותם, כמו גם את וולטר טרייר (שאייר את ספריו של אריך קסטנר), ווילהלם בוש (המאייר של מקס ומוריץ).
מתוך התערוכה של דן אלון

הכניסה לתערוכה של אלון גורמת לעיניים להיפקח לרווחה. הציורים נעשו בצבעים עזים ובשילובים מרהיבים, והם מזמינים ומעוררים במבט ראשון זיכרונות ילדות מתוקים.

אלא שהתבוננות קרובה יותר בעבודות חושפת צבעים שונים של רגש, ואפשר לחוש במלנכוליה, בדידות ופחד. כך למשל, ספרו של אלון, "הסיכוי האחרון של סיסיל", שמתאר בחור צעיר שעבר התעללות כילד ולקה

במחלת עור נדירה. או בקיר שממול לספר, שם מופיעות שבע דמויות מורבידיות, ישובות על כסאות. למרות שמחשבותיהן טרודות, הן אינן עושות דבר, אלא מחכות.

המעבר שבין קיר הקומיקס לקיר הציורים הממוסגרים מספק הזדמנות לחוות את גוון הפחד שמלווה את אלון, שמורכב אף הוא, באופן לא מפתיע, מדיכוטומיה: או ליצור ללא הפסקה, או לעצור ולא לעשות דבר.

מתוך התערוכה של דן אלון

מזדיינים בסבלנות. גלריה apart.art תל אביב, רח' השוק 42 (פלורנטין). נעילה: יום ב', 17.11.09

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים