זה המצב, זו המצבה: ערב מחווה למאיר אריאל

אם מפשיטים בגסות את מופע המחווה למאיר אריאל, "דלתות נפתחות מעצמן", מהכוונות שמאחוריו ובקור מנתחים נטול רגשות מתייחסים אליו כאל כל הופעה אחרת – מדובר במופע נחמד, לא יותר, שעתיים נעימות שבחלקן הופכות לערב זמר. ביקורת הופעה

נגה גילעם | 13/7/2009 16:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פעם לכולנו היו גיטרות. היינו, נו, אתם יודעים, צעירים כאלה. ילדים מגודלי שיער וחדורי נאיביות, לחלקנו אפילו היו ערכים - לא עלינו. יקראו התל אביביים ויאמרו גוועלד. נו, אתם יודעים, היו זמנים. חלק עוד מדי פעם מביאים את הגיטרה לאחת החתונות, חלק מנגנים כבר לילדים שלהם, חלק עוד סתם מנגנים. "דלתות נפתחות מעצמן" בהנהגתו של עידן טולדנו, שנשמע באופן מושלם עד חשוד כמו המאיר המקורי, לקחו את התחביב לקצה. מגימיק למקצוענות.

מודים אנחנו. מאיר אריאל
מודים אנחנו. מאיר אריאל תצלום: ארכיון קיבוץ משמרות
טולדנו נשמע כמו, מדבר כמו, אפילו המניירות הן כמו של – מאיר אריאל. בערב מחווה שזוכר עשר שנים של חוסר, וחוגג חיים שלמים שקדמו לזה, מלאכת החיקוי מהזן המהוקצע חשובה, אפילו חיונית (ומה ביתר הערבים?בהמשך). כך, כשטולדנו מודה ב"חן חן" במקום "תודה" ומתנהל בציטוטים של אריאל משולבים באילתורים שלו ברוח השפה – אפשר לחוש את האיש. וכשחשים, זו המחווה.

אם מפשיטים בגסות את המופע מהכוונות שמאחוריו ובקור מנתחים נטול רגשות מתייחסים אליו כאל כל הופעה אחרת – מדובר במופע נחמד, לא יותר, שעתיים נעימות שבחלקן הופכות לערב זמר.
שותים לחייך, מאיר

המוזיקאים המקצועיים שעל הבמה מבצעים ללא רבב מהרפרטואר האריאלי, עיבודים שברובם נותרים נאמנים למקור, ללא חדשנות מסעירה, או לחילופין מקוממת. דווקא כשל"בצהרי יום" הם תופרים פרשנות שלהם, וכש"לא תתפוס אותי" מבוצע אינסטרומנטלית ("זיהיתם?" הוא שואל. ברור שזיהינו) – אז נעשה מענין.

מזל שיש לנו רגשות, כאלו שלא יכולים להתעלם מה"לזכרו" וכאלו שמשוועים להרגיש עוד קצת את הרוח האריאלית. את המטרה הזו הדמיון של טולדנו לאריאל משרת היטב. בלעדיו, הם עוד חבורה של נגנים, "חתיכי צדק" – כמו שקוראת להם הדרה לוין ארדי - שמבצעים בהידוק שירים נעימים.

רשימת האורחים לא מפוארת, כיאה למחווה צנועה הנערכת בצילו של פסטיבל הזיכרון הגדול שמתוכנן השנה לקיסריה. ערן צור מבצע את "נשל הנחש", מרוכך יותר ומעוגל קצוות מהביצוע שלו הקדום המוכר. גם דורי בן זאב צובע לרגעים את הבמה בנוכחות

כריזמטית ובמשקפיים אדומים. הדרה לוין ארדי שרה את "איך לפעמים אני", "מודה אני" ומצטרפת ב"טוק טוק על דלתי מרום". הקול המיוסר שלה, בלוזי כל כך ואמיתי, רק שהערב לא בטוח עד כמה הוא מתאים. האישיות המוזיקלית הנוירוטית שהיא מביאה, לערב שהוא בסמל נונשלנט, לזכר אדם ש"קוליות" אפיינה אותו יותר מתלתלים, מעט חורקת. אם לא מיטב יוצרים שמעניקים את האמירה שלהם באמצעות הביצועים, אז אולי עדיף היה להישאר רק עם "הדלתות" והדמיון המאירי. אבל במחווה כמו במחווה, הרצון הטוב הוא זה שמכריע. אחידות אמנותית? פחות.

השליטה של טולדנו בדקים שבניואנסים של מאיר אריאל מעוררת התפעלות. הוא לא המקור, אך יש בו די חן על מנת שלא להגחיך את המופע השלם המושתת על חקיינות. מעניין יהיה לפגוש יום אחד את הדלתות האלו נפתחות לחומר מקורי משלהן. עד אז, כמיטב המסורת, שותים לחייך, מאיר.

***

דלתות נפתחות מעצמן בערב מחווה למאיר אריאל, 10 ביולי, תמונע, תל אביב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים