הנסיכה של נסים אלוני מחפשת מלכות
המחזה המבריק "הנסיכה האמריקאית" התיישן מעט, אבל הוא בהחלט ראוי לפופולריות נרחבת מזו שזוכה לה אלוני בציבוריות הישראלית. אולי ההפקה הנוכחית בחאן תעשה את העבודה

הנסיכה האמריקאית צילום: גדי דגון
ההצגה הזאת אכן הייתה מהפכה זוטא בתיאטרון הישראלי, ואי אפשר להתכחש לכך שזהו מחזה מבריק. מצד שני, אני לא יכול להימלט מהתחושה שהוא התיישן מעט. הברק שקיים במחזה הוא לשוני בעיקרו: אלוני אהב להשתעשע. הוא היה מאוהב במילים זרות, המחזה משופע בהן: יש ממלכת בוגוניה
ותחנת רכבת בקאיה דלה לונה, ויש שמות מצלצלים כמו פטוניה ומריטה. מה נותר מהססגוניות הזאת? לא הרבה. רק חיוך.
"הנסיכה האמריקאית" הוא מחזה לשני שחקנים ולקולות מוקלטים שמקנים לו איכות מסוימת של תסכית רדיו. הנושא הוא יחסי אב ובנו עם הדים אדיפליים ברורים, אך גם על היחסים בין מציאות לאשליה: החיים והאמנות מתערבים כאן ביניהם עד הסוף המר.
הבמאי אודי בן-משה מצליח במידה מסוימת להפיח חיים בטקסט. הוא משתמש בבמה ריקה ובתאורה מצוינת, אך בעיקר בשני שחקנים נפלאים. אודי רוטשילד המעולה, משלב בצורה מרשימה תמימות ואכזריות, אבל במיוחד אריה צ'רנר, במשחק בשל ומורכב. אולי הפעם ילך לו לאלוני.







נא להמתין לטעינת התגובות