דידי ברידג'ווטר נותנת את הנשמה
עשרים שנה אחרי שהופיעה בהיכל התרבות כזמרת החימום של נינה סימון חוזרת דידי ברידג'ווטר לארץ כמועמדת ראויה להיכנס להיכל התהילה של הזמרות הגדולות. בדיסק החדש שלה היא אף עולה על סימון בביצוע ל"ארבע נשים"

דידי ברידג'ווטר צילום: Phillipe Pirangeli
הקהל מצדו המשיך להריע לדידי ברידג'ווטר, זמרת החימום האמריקנית הצעירה והלא מוכרת באותם ימים על הופעה בלתי נשכחת שהייתה אמורה להיות רק המתאבן הקטן לפני המנה העיקרית.
עשרים שנה אחרי, כשהיא בת 57, דידי ברידג'ווטר מרגישה כבר מספיק בטוחה בעצמה כמועמדת ראויה להיכל התהילה של הזמרות הגדולות בכל הזמנים.
את היכולות המוזיקליות המרשימות של ברידג'ווטר, שתופיע מחרתיים בתיאטרון חולון, היא מפזמת בחן ובכישרון רב כהרגלה, באלבום "Red earth - a malaian journey" המשלב כלי נגינה וזמרים ממאלי, ביחד עם ג'ז מסורתי.
בחוברת המצורפת לאלבום ברידג'ווטר כותבת כי ברור לה שמקורותיה במאלי. "בכל פעם ששמעתי את המוזיקה הזו", היא כותבת, "חשתי הרגשת חדווה עצומה". את הקשר הישיר למאלי מספק שיר מספר 10 בדיסק שנקרא "לא עוד" ("במבו") שבהשפעתו, בשנות השישים, הופסקו נישואי הכפייה במדינה.

דידי ברידג'ווטר צילום: Phillipe Pirangeli
אבל ברידג'ווטר היא הרבה מעבר לזמרת שמסתפקת במוזיקת עולם. באלבום החדש היא נותנת פרשנויות מקסימות לשני קטעי ג'ז ידועים - "אפרובלו" של מונגו סנטהמריה ו"פוט פרינטס" של ווין שורטר.
בקטע מספר 11 בדיסק שנקרא "אדמה אדומה", היא שרה בלוז קורע לב, ובקטע 13 ב"בהשוואה למה" הכואב של ג'ין מק'דניאלס
היא מתגלה שוב כזמרת נשמה.
ב"ארבע נשים", השיר היפה והמרגש ביותר בתקליט, ברידג'ווטר עושה מחווה לנינה סימון, אותה זמרת גדולה שהיא פעם חיממה. אבל הפרשנות של ברידג'ווטר לשיר הנפלא שביצעה סימון עם העיבוד של הפסנתרן המצוין אדסל גומז, עולה על המקור ועולה על כל ביצוע אחר שנעשה לשיר.
דידי בריג'ווטר, תיאטרון חולון, יום ג', 3.6 21:00