גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


נו, תדביק אותנו לכיסא

ענת ביגר אינה מרוצה כלל מסרטו החדש של אטום אגויאן, שחוזר לעצב סטים מוקפדים ומרהיבים אבל מחפף בעניין המתח

ענת ביגר | 10/11/2005 8:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אני מתה על אגויאן. מאז "המתיקות שאחרי" ו"המסע של פליסיה" אני סומכת עליו שיידע לרקום תעלומות מורכבות וליצור סרטי מתח אינטלגנטיים במיוחד. תצרפו לזה את הקסם האפלולי של קווין בייקון והחינניות הבריטית של קולין פירת' ויש לנו הבטחה. אבל לא הפעם. אגויאן יצר הפעם סרט סתמי. יש בו הרבה סקס-סמים-פרסום, אבל התעלומה שבמרכזו לא מצליחה להחזיק על גבה את הסרט כולו.

אחת הצרות של "כשהאמת משקרת" היא שהוא דורש מהצופה לגלות פסינציה להוליווד של שנות החמישים. כמה מרתקת יכולה להיות עלילה שהאירוע המכונן בה הוא יום התרמה טלוויזיוני לפוליו?
סקס-סמים-פרסום.
סקס-סמים-פרסום. "כשהאמת משקרת" יחצ

צמד מצליח מ"עסקי השעשועים", לני מוריס (בייקון) ווינס קולינס (פירת'), אשר חי חיים של הצלחה ובחורות יפות, מגלה בסוויטה שלו גופת אישה ערומה. השניים מזוכים מכל אשמה אבל הצוות מתפרק. 15 שנה מאוחר יותר, עיתונאית סטריאוטיפית יתר על המידה (צעירה, יפה ושאפנית), מנסה לחשוף את האמת מאחורי הפרשה. שוב, כמה שכבות של סיפור- האירועים שמתרחשים בשנות החמישים, סביב אותה התרמה (שבה נכחה גם העיתונאית בילדותה), הסיפור של העיתונאית, והסיפור של לני מוריס, שכותב אוטוביוגרפיה. תחכום תסריטאי זה נהדר,

אלא שבמקרה הזה הסיפורים עצמם לא מספיק מעניינים.

כל השאר מצוין. נפתולי העלילה מספקים הזדמנות להציג מלונות פאר, וילות הצופות על אל.איי, את השפעתם המשחררת של סמי הרגעה, ואפילו כמה בדיחות מהמופע. אגויאן יודע ליצור סטים מצוינים אה-לה מיאמי בשנות החמישים, מיז-אנ-סצינות נהדרות ולצלם כל סצינה מעשרות זוויות. השחקנים טובים, השימוש במוזיקה מוצלח, התלבושות והאביזרים מדוייקים והסרט מנוקד בסצינות סקס מתגרות, ועם כל זה, הוא לא מצליח לעורר מתח וסקרנות: שני משתנים אקוטיים, לכל הדעות.
miami girl.
miami girl. "כשהאמת משקרת" יחצ

לא אוכל לפרוט בפניכם אחד לאחד מדוע הסרט לא עובד, כי אז אהיה חייבת להרוג אתכם. ספויילר אינו נחוץ כאן. כמו בכל סרט מתח, דברים מתגלים. אלא שסוג הדילמות שמניע את הסרט איננו רלוונטי להיום. אפשר לראות בקונפליקט בין פרסונה של סלבריטי והאמת של מי שאתה, וביחסים בין אמת לשקר תמות אוניברסליות. אבל הסרט לא משכיל להעביר את התמות האלה לעולם בו אנו חיים היום ולספק לנו, על ידי החזרה לעשור אחר, מבט משמעותי על המציאות הנוכחית שלנו - דבר שכן עבד ב"מתיקות שאחרי". כל שהוא מותיר לנו זה סטיילינג לעילא ולעילא.

מאיפה השפם?
מאיפה השפם? "כשהאמת משקרת" יחצ

עדכון אחרון : 10/11/2005 8:50
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

ענת ביגר

צילום: .

דוקטורנטית בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב

לכל הטורים של ענת ביגר
  • עוד ב''קולנוע''

לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
ניווט מהיר
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים