ראשי > איסוזו >  כתבה










אימון אחרון לפני ההרים של סין
50 חברי משלחת האיסוזו צ'אלנג' 2005 סיימו ביום שישי האחרון גיבוש מפרך בן יומיים לקראת המסע בדרום אסיה. מנהל המסע: "אני מרוצה מהמוטיבציה הגדולה ומההרמוניה בין חברי הצוות"
NRG מעריב
25/9/2005 11:21
החלו ההכנות למסע האיסוזו צ'אלנג' 2005: חודש לפני היציאה לדרום סין, התכנסו ביום חמישי האחרון חברי המשלחת ביישוב בת שלמה בצפון, לגיבוש ותרגול של נהיגת שטח מתקדמת.

היומיים בהם נערך הגיבוש היו הפעם הראשונה בו נפגשו בצורה מסודרת כל 50 חברי המשלחת: צוות המארגנים של החברה הגיאוגרפית וחברת UMI, נותני החסויות ו-25 המשתתפים שעברו את
המיונים המפרכים.

"מהרגע הזה אין יותר מתמודדים, אין יותר אנשי צוות. מעכשיו כולנו משלחת אחת גדולה" הבהיר כבר בשיחת הפתיחה רמי רושקוביץ, סמנכ"ל החברה הגיאוגרפית המובילה את המסע הייחודי.

לאחר ארוחת בוקר בבת שלמה, יצאו חברי המשלחת לשיעור מקיף על נהיגת שטח ומייד לאחר מכן החלו לתרגל ברכבי השטח כיצד מטפסים מדרגה במעלה תלול, כיצד יורדים אותה וכיצד שולטים ברכב בצורה מושלמת גם בתנאי שטח קשים.

השלב הבא בגיבוש היה תרגול של נסיעה של שיירה ארוכה בשטחים תלולים. המשלחת יצאה מקיבוץ עין-השופט לכיוון רמות מנשה, דהרה דרך שדות הכותנה של עמק יזרעאל, עלתה למבצר כוכב הירדן, ירדה לעמק הירדן והמשיכה עד לדרום רמת הגולן לחניון לילה ולארוחת ערב מפנקת בסגנון סיני.

המסלול המפותל של הגיבוש נבחר על-ידי מארגני המסע מתוך כוונה לדמות עד כמה שניתן את תנאי הנהיגה הצפויים בהרים הגבוהים של דרום סין: "למרות הקושי, ניסינו למצוא בארץ את תנאי השטח והנהיגה שיהיו הכי דומים למה שמצפה לנו" אמר מוש סביר מנהל המסע ומי שיוביל אותו במשך שלושה שבועות בדרכים העקלקלות של דרום-מזרח אסיה.
מתרגלים ירידה במדרון תלול. צילום: חיים אזולאי
לומדים לנהוג בשיירה
"אוטו מחכה לאוטו" היה ללא ספק המשפט שאותו זכו לשמוע מספר הפעמים הרב ביותר חברי המשלחת במהלך הגיבוש. עד מהרה הבינו הנהגים המתרגלים שנסיעה בשיירה זה עסק לא פשוט בכלל. לא אחת התנתק קשר העין בין הג'יפים, מה שחייב את השיירה כולה לעצור ולהמתין לכלי הרכב המנותקים. "אם זה כל כך מסובך במגרש הביתי, כאן ברמת הגולן, רק צריך לדמיין כמה זה קשה באזור לא מוכר ומרוחק כמו סין" אמר אחד המשתתפים.

גם לאחר כמה פעמים בהם התנתקה השיירה מוש סביר לא נשמע מודאג: "יש לנו את כל הכלים והניסיון לנהל את המסע ואת האתגרים. יש לנו מאחורינו ניסיון של
ששה מסעות קודמים מוצלחים ביותר".

היום השני של הגיבוש למסע האיסוזו צ'אלנג' כלל תרגול נוסף של נהיגת שטח מורכבת וטיול רגלי קצר במעלה נחל עין-גב. לאחר ארוחת בוקר מאוחרת ותדרוך קצר של רופא המשלחת שייקח גם הוא חלק במסע, התפזרו המשתתפים עייפים אך מרוצים לביתם למנוחת השבת.
מגן הילדים לגיבוש
"הגיבוש היה כיף מאוד, קשה אבל מהנה" אמרה בסיום עדי אשל, סבתא בת 51  מאבן יהודה שהצטרפה למסע לאחר שסגרה את גן הילדים בו עבדה 20 שנה. "עד היום חייתי בשביל הבית הילדים והנכדה. החלטתי שאחרי כל כך הרבה שנים הגיע הזמן שאעשה גם משהו בשביל עצמי" היא הוסיפה בחיוך.

"מהרגע הראשון הבנתי שיש לנו השנה צוות יוצא מהכלל" מסכם מוש סביר. "אני יוצא מהגיבוש בתחושה טובה שרמת המיומנות הבסיסית של כל חברי המשלחת השתפרה מאוד. בעיקר אני מרוצה מהמוטיבציה הגדולה ומההרמוניה בין חברי הצוות. מניסיוני זה תנאי הכרחי למסע מוצלח".
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
מסלול
  • צוות
  • המשלחת
  • ספונסרים
  • כלי הרכב
  • מטרה ירוקה
  • "אני יוצא מהגיבוש בתחושה טובה שרמת המיומנות הבסיסית של כל חברי המשלחת השתפרה מאוד. בעיקר אני מרוצה מהמוטיבציה הגדולה ומההרמוניה בין חברי הצוות. מניסיוני זה תנאי הכרחי למסע מוצלח"