ווינר שוט: חייכו, ישראליים מצלמים

סמול טוק עם בתו של אלכס גלעדי פתח את הדלת עבור צלמי הטלוויזיה בני ונטורה ושלומי נמטאייב. בעזרת חבר הוועד האולימפי, הדרך נסללה וצוות השידור הישראלי, נבחר לשדר את משחקי הכדורסל באולימפיאדה. רק רשת עם לברון ג'יימס עד הבית

אביעד פוהורילס, לונדון | 10/8/2012 11:56

היום, רגע לפני שטורניר הכדורסל באולימפיאדת לונדון
צוות הצילום בפעולה. 77 אנשי מקצוע
צוות הצילום בפעולה. 77 אנשי מקצוע AFP
מגיע ליישורת האחרונה, מותר לגלות שמשלחת ענקית של 77 ישראלים ניהלה כאן את הפקת ענף הכדור החשוב ביותר במשחקים, וקצרה תשואות רבות מהמארגנים ומהמשקיפים מטעם פיב"א. הסיפור נשמר בסוד במשך חודשים ארוכים, ונחשף רק עתה מסיבות של ביטחון שדה, ורצון לשמור על דיסקרטיות.

הרעיון הכמעט הזוי הזה עלה לפני שלוש שנים במוחם של שני צלמי טלוויזיה בכירים, בני ונטורה ושלומי נמטאייב, שעבדו כמעט בכל אירועי הספורט המרכזיים ששודרו בישראל ב‭20-‬ השנה האחרונות. לשניהם היה חלום רחוק להגיע יום אחד לאולימפיאדה ולצלם שם. הם חשבו שהם חצופים, אבל בכל זאת החלו לגלגל את הרעיון מול אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי.

יום אחד פגשו השניים את גלעדי ובתו במשחק יורוליג ביד אליהו, פתחו בסמול טוק עם בתו של גלעדי וזרקו לה בחיוך את חלום האולימפיאדה שלהם. הבת לחשה באוזן לאביה וחזרה עם תשובה מפתיעה: "צלצלו למזכירה שלי ותקבעו פגישה‭."‬

גלעדי כמעט לא זכר אותם כשהגיעו אליו למשרד. ונטורה: "היינו די לחוצים מהסיטואציה, ואלכס שאל במה הוא יכול לעזור לנו. השיחה התגלגלה וסיפרנו לו על הניסיון שלנו. הכנו רשימה של שמונה צלמים, והוא שלח מייל לאיגוד השידור האולימפי במדריד. אחרי שבועיים הגיעה תשובה שיש על מה לדבר, ונשאלנו אם אנחנו יכולים להרים גוף הפקתי, שייקח על עצמו אחריות הפקה ושידור של ענף שלם‭."‬
צוות ההפקה המלא. איכות שידור טובה מבייג'ינג
76 משחקים ב‭16-‬ ימים

בני ושלומי הודיעו שבישראל יש סגל שידור מעולה ומנוסה להפקת הכדורסל. לרעיון הצטרף רובי פודגור, הבמאי של חדשות 10 ומי שביים את שידורי הספורט המרכזיים בישראל. פודגור הציע את המפיק אמנון ברקאי, שעבורו זו אולימפיאדה שביעית בתפקידים שונים בערוץ ‭,1‬ באיגוד השידור האירופי ובאטלנטה ‭,'96‬ ויחד עם המנהל הטכני של קשת, אלון קפלן, הוקמה חברת TLVP (ת"א פרודקשן), שהוציאה את הפרויקט הענק הזה לדרך.

נבנה מערך לוגיסטי גדול, שכולל 26 צלמים, במאים, סאונדמנים, אנשי ריפליי, אנשי בקרת תמונה ומפיקים שעבדו מתשע בבוקר עד חצות, ושמשדרים במשך 16 יום 76 משחקים. בשלבים המוקדמים מדובר בשישה משחקים ביום, שלושה בצהריים ושלושה בערב, גברים ונשים.

הבמאי פודגור נסע שנה לפני המשחקים לאירוע מבחן שבדק מוכנות, ומעיד שלמרות שעבר הרבה חוויות,

שידורי הכדורסל כאן הם שיא מקצועי עבורו ועבור כל הישראלים שהרימו את הפרויקט, עבדו במקצועיות וזכו לשבחים ענקיים מכל האנשים החשובים בענף.

פודגור: "הסינים עשו את הכדורסל בבייג'ינג. ראיתי מה הם עשו, ובצניעות אני אומר שהפעם זה היה שונה לגמרי. הצוותים עבדו פה עם הציוד הכי מתקדם שיש, עם הלהיט הגדול, מצלמת 'היי ספיד סופר סלו-מו‭,'‬ שנתנה אפקטים יוצאי דופן, וכל זה מניידת שידור של חברת אלפא-קם הבלגית, שעשתה צ'מפיונס ליג וחזרה עכשיו מהטור דה פראנס‭."‬

ונטורה אומר שהגשים חלום. נמטאייב מודיע שאחרי 13 מצלמות ורמה כזאת, אין לו מושג איך הוא הולך לצלם עכשיו משחקים בגן-נר. ואסף טווינה, הסאונדמן, ייקח לקבר ששמע מאחורי הגב את קולו של קובי בראיינט מזמזם לו באוזן: ‭,MAN"‬ יש לך מסטיק בשבילי‭."?‬

צילום: דני מרון
צוות ההפקה של משחקי הכדורסל. ''יש לך מסטיק?'' צילום: דני מרון

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

וידאו

נחיתת נבחרת השחייה ואריק זאבי  צילום: אורי דוידוביץ', עורך: ניר וקסמן

זאבי: "ברגעים שאני לבד, הקרב חוזר לראש"

twitter