מנוע הצמיחה המוזיקלי: ישראל בדרך לייצוא מוזיקה?
מכון הייצוא ביחד עם משרד התרבות ובכירים בתעשיית המוזיקה המקומית ידונו באפשרות של הרחבת ייצוא המוזיקה לחו"ל. בישראל רק לאחרונה נתפס סקטור המוזיקה ככזה שיש לקדמו

רן גפן. "בכנס נציג את המודל השוודי". צילום: יחצ.
יו"ר מדיה מן גרופ, המנהלת זכויות יוצרים בכ-26 מדינות ברחבי העולם, רן גפן-ליפשיץ, אמר למעריב עסקים כי "בכנס נציג את המודל השוודי הצליח ליצוא מוזיקה. מדינה זו מייצאת מדי שנה כ-200 מיליון דולר של תכני מוסיקה לכל העולם. על פי מודל
זה, המדינה משקיעה כספים בפיתוח ההשכלה המוסיקלית ומכשירה מלחינים שכותבים מוסיקת פופ לכוכבים הכי גדולים בעולם. את אותו המודל ניתן ליישם בישראל".
בישראל רק לאחרונה נתפס סקטור המוזיקה ככזה שיש לקדמו. במסגרת זו מכון הייצוא ומשרד התרבות החליטו להקציב למעלה מ-200 אלף שקל בשנה לסיוע באמנים עצמאיים, אשר יוצרים מוזיקה עכשווית. המטרה - למקסם את הכישרון שלהם לכדי פוטנציאל להחזר ההשקעה בשווקים בינלאומיים כמקור לרווח ומיתוג תרבות של מוזיקאים ישראליים. בוועידה יוצגו גישות לתמיכה בייצוא ופיתוח שוק המוזיקה במטרה לבנות אסטרטגיה מגובשת לטווח הרחוק עבור סקטור המוזיקה בישראל.