משרד התחבורה במגעים עם 10 מדינות להקמת קו הרכבת לאילת
משלחת מסין תסייר היום ומחר בתוואי המתוכנן בין המדינות שיתחרו על הפרויקט: צרפת, גרמניה, ארה"ב והודו

רכבת ישראל. כולם רוצים להקים את הקו לאילת צילום: אדי ישראל
עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ-10 מיליארד שקל, והוא כולל מסילה מתלאביב לאילת שאורכה 350 ק"מ ומסילה מצין ועד אילת שאורכה כ-170 ק "מ. לפי התוכניות תימשך הנסיעה מתלאביב לאילת כשעתיים.
עם זאת, הסינים אינם היחידים המעוניינים בפרויקט. ל-nrg עסקים נודע כי משרד התחבורה מנהל בימים אלה מגעים עם 9 מדינות נוספות: צרפת, גרמניה, דרום קוריאה, יפן, ספרד, ארה"ב, איטליה, קנדה והודו.
ספרד הביעה עניין בפרויקט באופן רשמי לפני כחודש, במהלך ביקורה של שרת התשתיות הספרדית בישראל. גם מדינות אלה צפויות לשלוח בשבועות הקרובים צוותי עבודה לישראל כדי לגבש את הצעותיהן להקמת קו הרכבת.
ההצעות יכללו תוכנית להקמת הקו ותוכנית למימון ארוך טווח של המיזם.
כזכור, לפני חודשים אחדים אישרה הממשלה החלטה להקמת קו רכבת ממרכז הארץ לאילת, שישמש להסעת נוסעים ומטענים.
צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר בוחן בימים אלה את המודל שלפיו יוקם הקו, ואמור להכריע מהי הדרך המועדפת לביצוע הפרויקט ולמימונו. הצוות היה אמור להגיש מסקנות כבר בחודש מאי, אך אלה טרם הוגשו. במשרד התחבורה הבהירו כי נבדקות 3 חלופות: הקמת מסילה באמצעות הסכם בין-ממשלתי שתחתום ממשלת ישראל עם ממשלה אחרת, מיזם בשיתוף הסקטור הפרטי ופרויקט שימומן מתקציב המדינה.
לדברי השר כץ, מיזם הרכבת לאילת הוא בעל חשיבות אסטרטגית, שכן הקו ישמש בין היתר להובלת מטענים מנמל אילת לנמל אשדוד ולנמל חיפה וישמש גשר יבשתי מאסיה לאירופה: "הפרויקט ישמש בסיס לחיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון, תוך ניצול יתרונות הרכבת במרחקים ארוכים. במקביל הוא יתרום לצמצום העומס בכבישים עקב הפחתת תנועת המשאיות ".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
