האפליקציה שמטריפה את צוקרברג ומשתמשי הפייסבוק

כיצד זכה המשחק סונג פופ לכמות משתמשים אדירה תוך זמן קצר ואפילו גרם למארק צוקרברג להמליץ בחום על המשחק החדש?

יניב פלדמן | 24/6/2012 15:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם יצא לכם לבקר בפייסבוק מתישהו בשבוע האחרון, סביר להניח שהיה לכם מאוד קשה לפספס את האזכורים של Song Pop בניוזפיד שלכם. האפליקציה החדשה והסופר-פופולארית מבית FreshPlanetהצליחה להחיות קונספט ישן שהיה קיים מאז ימי הרדיו, בו המשתתפים צריכים לזהות שירים מז'אנרים שונים תוך כדי האזנה למספר שניות מתוך השיר.

אפליקציית סונגפופ. מבוססת על מהירות הזיהוי והתגובה של המשתמש
אפליקציית סונגפופ. מבוססת על מהירות הזיהוי והתגובה של המשתמש צילום מסך
הרעיון המרכזי של המשחק הוא להזמין את החברים שלכם (או סתם אנשים רנדומליים אחרים שמשחקים במשחק) לדו-קרב בזיהוי שירים, כאשר הקרב עצמו מתנהל בתורות (בדומה ל-Draw Something) ומבוסס על מהירות הזיהוי והתגובה של המשתמש.

Song Pop, שהפך בחודש האחרון להצלחה היסטרית עם מיליוני משתמשים בפייסבוק ומאות אלפי משתמשים בגרסאות המובייל של המשחק, הצליח לעשות משהו שהביא לו כמות משתמשים אדירה תוך זמן קצר ואפילו גרם למארק צוקרברג להמליץ בחום על המשחק החדש. צוקרברג, שדווקא לא נוטה להמליץ על אפליקציות פופולאריות בעמוד שלו החמיא בהתלהבות וכתב כי "סונג פופ היא אחד המשחקים הכיפיים ביותר ששיחקתי בהם אי פעם".


את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק

הקונספט שמאחורי Song Pop הוא לא חדש בכלל. שעשועוני Name the Tune למיניהם קיימים כבר שנים ברדיו ובטלוויזיה והיו גם כמה ניסיונות פחות מוצלחים להעביר את הפורמט לאינטרנט. אז מה עשו החברים ב-FreshPlanet כמו שצריך שאלו שהיו לפניהם פספסו? התשובה לשאלה הזאת נעוצה בחיבור העמוק לפלטפורמת הפייסבוק ובחיקוי המוצלח של המודל הויראלי של Draw Something.

כדי להתחיל ולשחק ב-Song Pop, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להזמין חבר לשחק איתכם. כמובן שאפשר להזמין גם שחקן רנדומלי אחר, אך הרבה יותר כיף לשחק מול החברים שלכם ולנצח אותם (או להפסיד במקרה

שלי). אחרי כל סיבוב דו-קרב בין שני משתתפים, אתם מועברים בצורה אוטומטית לסיבוב הבא – בלי שמישהו באמת שואל אתכם אם אתם רוצים להמשיך או לא.

 כך לדוגמה, במקרה ומישהו הזמין אתכם לדו-קרב, לאחר ששיחקתם וניצחתם (או נוצחתם), תועברו באופן אוטומטי לבחון את שדה הדו-קרב הבא (במקרה של Song Pop מדובר בבחירת הז'אנר או הפלייליסט שעל בסיסו יתבצע הדו-קרב) שלכם ולאחריו תועברו באופן מיידי לדו-קרב עצמו.
בצורה הזאת, הצליחו למעשה יוצרי המשחק לפתח המשכיות מובנית בתוך המשחק, שגורמת לכם להמשיך לסיבוב הבא בין אם יש לכם או אין לכם כוח להמשיך ולשחק.

צילום מסך
הסטטוס שפרסם צוקרברג בעמוד האישי שלו. אולי תזמינו אותו לשחק? צילום מסך
מבחר השירים הוא סוג של חרב פיפיות

ב-Song Pop חילקו את ה-Gamificaiton לשלושה חלקים בסיסים. החלק הראשון והברור ביותר הוא כמובן הדו-קרב עצמו, שבו אתם מתמודדים מול שחקנים אחרים וצוברים ניקוד בכל סיבוב.

האלמנט השני הוא המשחק מול עצמכם וההתקדמות בסולם הדרגות בז'אנרים השונים. במהלך המשחק עצמו, לאחר כל זיהוי רצוף של שלושה עד חמישה שירים בסיבוב בודד, תקבלו ניקוד שיאפשר לכם לצבור "כוכבים" באותו הז'אנר שבו נערך הדו-קרב. כך למשל, לאחר זיהוי של X שירים רצופים, תזכו בכוכב נוסף באותו ז'אנר, ש"יפתח" לכם שירים נוספים, אותם תוכלו לזהות. החלק המעניין בכל הנושא של השירים הנוספים הוא שמדובר על סוג של חרב פיפיות.

מאחר ובכל אחד מהשלבים במשחק ובז'אנר קיים מבחר מוגבל של שירים, לאחר מספר משחקים קיים סיכוי גבוה יותר שתזהו את השירים הנכונים במהירות גדולה יותר וכך תגבירו את הסיכויים שלכם לזכות בדו-קרב מול המשתתפים האחרים. מצד שני, במידה ואתם בעלי כוכבים ו"פתחתם" שירים חדשים, כאשר תתמודדו כנגד משתמשים חדשים יותר בעלי מספר כוכבים נמוך יותר באותו הז'אנר, רוב הסיכויים הם שאתם תדעו לזהות את השירים מהר יותר מהם, כי הם עדיין לא נתקלו בהם (אלא אם הם בעלי ידע נרחב במוזיקה באותו הז'אנר).

מטבעות זהב על כל הורדת אפליקציה

האלמנט השלישי בתחום ה-Gamification שהוכנס ל-Song Pop הוא ה-Achievements (חלקכם אולי יכירו את הפיצ'ר הזה בתור Badges). לאחר ביצוע של מספר פעולות כגון נצחון ב-X קרבות רצוף, ניחוש X שירים רצוף, שימוש במספר מסוים של חיזוקים ועוד, תזכו ב-Achievements חדשים. מה נותנים לכם ה-Achievements? התשובה היא למעשה ששום דבר אמיתי למעט העובדה שהשגתם אותם. מסתבר שזה מספיק.

האלמנט הרביעי של ה-Gamification מגיע לידי ביטוי בטורניר השבועי המובנה בתוך המשחק. במסגרת הטורניר המדובר, נמדדים המשתתפים לפי הניקוד הגבוה ביותר שצברו, אל מול כל המשתתפים האחרים מאותה המדינה. במידה וזכיתם במיקום גבוה בטורניר השבועי, תזכו במטבעות זהב נוספים שיאפשרו לכם לרכוש ז'אנרים חדשים או חיזוקים נוספים.

ב-Song Pop אף השכילו לבנות בצורה נכונה את גרף ההתקדמות והזכייה במטבעות כך שמצד אחד, אנשים שמשחקים הרבה במשחק יוכלו להרשות לעצמם לרכוש חיזוקים וז'אנרים חדשים בקלות יחסית ומצד שני, כל אותם אנשים שהשקיעו כסף ברכישת מטבעות הזהב הוירטואליים וקנו טרקטורים ב-Farmville, ימצאו את אותם האפשרויות להתקדם במשחק ולקבל יתרון על-גבי המתחרים שלהם בדו-קרב, אם הם רק יהיו מוכנים להשקיע כמה דולרים.

ואם כל זה עדיין לא מספיק לכם, באפליקציות המובייל של Song Pop שילבה החברה פרסומות במסך מלא במעברים בין המסכים. הפרסומות שאני נתקלתי בהם עד כה, מובילות בעיקר להורדת משחקים של זינגה, אך גם כאן נקטה החברה באסטרטגיה חכמה יותר מאשר סתם עוד פרסומת. בדומה לצורה שבה איפשרה זינגה לרכוש מטילי זהב נוספים ב-Farmville תמורת משימות שונות שתבצעו עבור המפרסמים השונים של החברה, כך ב-Song Pop תצ'ופרו במטבעות זהב נוספים במידה ותורידו, תתקינו ותפתחו לפחות פעם אחת את האפליקציה המוצעת לכם במסגרת הפרסומת. כמובן שאין צורך לציין ש-FreshPlanet מקבלת תשלום על כל אפליקציה שאתם מורידים ומפעילים.

צילום מסך
סונגפופ. מי שהשקיע ברכישת מטבעות וירטואליים בפארמוויל, עשוי לעשות זאת גם פה צילום מסך

חלקים מהכתבה פורסמו במקור באתר ניוזגיק

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים