המטוס החדש של אל על לבנגקוק זכה לכינוי: "הדיר המעופף"
בלעדי: אל על רכשה מטוס חדש ב-19 מיליון דולר והוסיפה 11 מיליון דולר לשיפוצים; ובכל זאת, המטוס אינו מצויד בכמות מספקת של תנורי חימום להגשת האוכל, יש לו תקלות במערכות הבידור והתאורה ומערכת מיזוג האוויר נוטה להתקלקל; אל על: "כל המטוסים הנמצאים בשרות אל על עומדים בקריטריונים המחמירים ביותר. מערכות השמע והבידור - מהטובות בעולם"
מטוס ה-4X-ELH אינו מצויד בכמות מספקת של תנורי חימום להגשת מנות האוכל, יש לו תקלות חוזרות במערכות הבידור והתאורה ומערכת מיזוג האוויר שלו נוטה להתקלקל לעתים תכופות. המטוס מוצב בעיקר לטיסות בקו לבנגקוק. "הם יודעים שלנוסעים בטיסות לארה"ב יש אלטרנטיבות, והם לא יעזו לשגר את המטוס לניו יורק. לכן שמים אותו על הקו לבנגקוק שלנוסעים אין בררה אחרת אם הם רוצים טיסה ישירה", מסביר מנהל שירות בטיסה.
אנשי צוות האוויר של אל על קוראים לו "הדיר המעופף" מאחר שאין מספיק תנורים צוות הדיילים נאלץ לחמם את האוכל בכמה סבבים, מה שמאריך את זמן הארוחה ופוגם ברמת השירות. קרוב ל-70 מושבים בכל טיסה מנותקים ממערכות בידור, מה שאומר שאין להם סרטים ותוכניות שמע. במקרים אלו צוות הדיילים מציע מערכות PMP של מכשירי וידיאו ניידים. אלא שבמטוס יש רק כ-30 מערכות כאלו, מה שעדיין מותיר עשרות נוסעים ממורמרים לאורך 12 שעות הטיסה לבנגקוק. גם עשרות מערכות תאורה במושבי הנוסעים מקולקלות, כך שאי אפשר אפילו להתנחם בקריאת ספר טוב.
באתר מנהלי הטיסה, אשר פתוח לחברי ההנהלה של אל על, נרשמו תלונות רבות על התנאים הבלתי אפשריים במטוס, לצד התעלמות ממצוקת הדיילים. "3 שעות איחור בטיסה לבנגקוק עם נוסעים נוטפי זיעה, 32 מעלות בתא הנוסעים, צוות מדהים שהפך לשק חבטות של 400 נוסעים. איך אתם מצליחים בכל פעם לרכוש גרוטאות כאלו? 60 מסכים שלא פועלים,
25 מושבים ללא תאורה", כך נכתב באחת התגובות.
כותב התגובה הוסיף וסיפר על חוויה אישית שלו: "יצא לי השבוע לטוס לבנגקוק וחזרה בדיר המעופף הזה. כמעט 50 מהמושבים ללא סרט ושמע. אין אורות קריאה במושבים רבים, צפוף ותקלת מיזוג אוויר שלא מאפשרת להוריד טמפרטורה מתחת ל-27 מעלות באזורים מסוימים. מעניין שאותן תקלות היו באותם מושבים בהלוך ובחזור - ונוסעים שטסו איתנו בהלוך וגם בחזור שאלו אם מחלקת התחזוקה באל על נסגרה. חוסר בתנורים; יש בלגן בארוחות שנמשכות ונמשכות; וערמות של מגשים שהנוסעים המתוסכלים זורקים לתוך המטבחים. הצוות משמש כשק אגרוף לנוסעים
כל הזמן התרוצצות לכיבוי שריפות; והבטחה של נוסעים רבים לא לטוס יותר באל על
שירות במטוס הזה הוא כמעט משימה בלתי אפשרית".
אותה תמונה חזרה על עצמה גם בטיסה ששבה בשבוע שעבר מבנגקוק, כמו גם בזו שנחתה בתחילת השבוע.
דובר אל על רן רהב מסר את התגובה הבאה: "מטוס ה- ELH הינו מטוס מתקדם מדגם 747-400 שנכנס לשרות באל על בחודשיים האחרונים במטרה לתגבר ולשדרג את צי המטוסים בקו לבנגקוק. כל המטוסים הנמצאים בשרות אל על עומדים בקריטריונים המחמירים ביותר של מתן שרות לנוסע. מערכות השמע והבידור של אל על הן מהטובות והמשוכללות בעולם.
"מטוסי הג'מבו מעצם מהותם הם מטוסים גדולים מורכבים המצוידים במערכות מורכבות ומתקדמות של מסכים אישיים, היות וכך, ישנן תקלות, שהן במינון מקובל למערכות כאלה ואנו עושים מאמצים לטפל בתקלות הללו. יתרה מזו, המטוסים מצוידים במכשירי בידור ניידים אישיים שיש בהם לתת מענה למי שנפגמה להם חווית הבידור. אל על מקיימת כל העת תהליך רציף של היזון חוזר מאנשיה באוויר ובקרקע, כחלק מתהליך מתמיד של שיפור המוצר. אל על אינה מתפשרת על השרות ועל חוויית הטיסה לנוסעיה".