קיקה נגד איקאה: מי ינצח בקרב על כיסו של הצרכן הישראלי?

רשת הענק האוסטרית קיקה, המציעה מוצרי ריהוט ועיצוב הבית, מגיעה גם אלינו; תפתח חנות חדשה לקראת ראש השנה ותיאבק באיקאה הוותיקה על הכיס של הצרכן הישראלי

נורית קדוש | 21/6/2011 8:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: איקאה,קיקה
תקופת הקיץ המאופיינת במעברי דירה רבים כרוכה מלבד בשיפוצים גם בעיצוב מחודש של הבית. אחרי עשור שבו הסתפקו הישראלים במותג בינלאומי יחיד בתחום ריהוט ועיצוב הבית, מצטרפת רשת קיקה האוסטרית לאיקאה, והשתיים צפויות להיאבק על כיסו של הצרכן הישראלי.

קיקה היא אחת מחמש רשתות הריהוט ועיצוב הבית הגדולות באירופה, עם למעלה מ-72 חנויות והיקף מכירות שנתי של למעלה ממיליארד יורו בשנה, תחת ניהולו של פול קוך, מבעלי הרשת. קיקה מציעה חנויות ענק, במתכונת One Stop Shop - הכוללת למעלה מחצי מיליון מוצרים לבית במגוון רחב של מותגים בינלאומיים ומותגים פרטיים, בטווח רחב של מחירים וסגנונות עיצוב.

איקאה, לעומתה, מונה כ-260 סניפים בכ-35 מדינות. בין ההבדלים בין הרשתות ניתן למנות מחירים גבוהים יותר וזמן אספקה ממושך בקיקה, לצד יתרון בתחום מוצרי התינוקות.

בתוך כחודשיים, כ-3 שבועות לפני ראש השנה, תפתח קיקה ישראל את הסניף הראשון שלה אצלנו. מנכ"ל הרשת הנכנס צביקה גולדנברג, מצהיר: "קיקה תציע לצרכן הישראלי את ההבטחה של אין-סוף אפשרויות בנושא המחיר, המגוון, העיצוב וההתאמה ללקוח. סטודנט בעל תקציב מוגבל או משפחה המעוניינת לרהט מחדש את ביתה יוכלו למצוא במקום אחד פתרון המתאים להם". עם זאת, גולדנברג לא חושף עדיין את מחירי המוצרים של הרשת (הגבוהים, כאמור, מאלו של איקאה) ואינו מציב יעדי מכירות לחנות.

באיקאה לא נלחצים מהתחרות הצפויה ומוסרים: "איקאה ציינה לאחרונה עשור למותג בישראל, במהלכו יצרה סטנדרטים חדשים
בעולם הצרכנות בכלל ובעולם הריהוט ועיצוב הבית בפרט: פתרונות כוללים במקום אחד, מחיר נמוך ואחיד לאורך כל השנה, אספקת מוצרים מיידית, אחריות ארוכת טווח לרהיטים ומדיניות החזר כספי גמישה. אנו מקדמים כל תחרות בברכה ורואים אותה כהזדמנות לצרכנים ולאיקאה".

חנות הענק הראשונה של קיקה, המוקמת בימים אלו באזור התעשייה של נתניה (לא רחוק מהיכן שניצבה חנות איקאה שנשרפה לפני מספר חודשים), תשתרע על שטח של כ-18 אלף מ"ר ותתפרס על 4 קומות, שבהן תוכלו למצוא אביזרים לבית, טקסטיל לבית, כלי בישול, אפייה ואוכל, תאורה, פרקטים, טפטים, מוצרי נוי, סלונים, חדרי אירוח, מטבחים, חדרי שינה, ארונות, מזרנים וחדרי אמבטיה. בשונה מאיקאה, תציע קיקה קומה של מוצרי תינוקות הכוללת - חדרי תינוקות, מוצרי תינוקות וצעצעועים, לצד מתחם ג'ימבורי.

באיקאה צפויים לפתוח מחדש את החנות שנשרפה עד אמצע השנה הבאה. פתיחתה של קיקה אמנם צפויה לפגוע במכירות איקאה עד להקמה המחודשת של החנות, אך תאפשר לרשת הוותיקה לבחון את החנות של המתחרה החדשה ולבצע התאמות בזו שלה לפי הצורך.

מלבד המחיר הגבוה בחנויות הרשת, בעיה נוספת ממנה סובלת קיקה היא בתחום אספקת המוצרים. רק 30% מתמהיל הריהוט של הרשת בישראל יתבססו על מוצרי Cash and Carry (שלם וקח), בעוד היתר יהיה בהזמנת ריהוט ב-Custom Made הניתן להתאמה אישית ובהתאם לצורכי הלקוח. משמעות הדבר היא אספקה בתוך 8-4 שבועות מיום ההזמנה, כך שספק אם הצרכנים יספיקו לרהט את ביתם עד ערב ראש השנה הקרוב.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->