חזית קרה: מבחן הגלידות הגדול

בטעמי תה אפרסק או סוכריות ליקריץ, בתוספת פרעצל או פטריות - הגלידות של הקיץ הקרוב יהיו מופרכות מהרגיל, אבל גם השנה לא נעמוד בפיתויים הקרירים ונבזבז עליהן 1.5 מיליארד שקל. מבחן טעימה ראשון

שרי מקובר-בליקוב | 13/5/2011 11:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כבר היו פה גלידת אבוקדו, סורבה אלכוהול ושלגון סוכריות קופצות, אבל ב-2011 החליט שוק הגלידות להתפרע באמת, ולקראת הקיץ הוא מפציע עם מוצרים שנרקחו, כך נדמה, בחלומו המופרע של לקקן כפייתי: שלגון גבינת מסקרפונה לימון, ארטיק רימונים, סורבה פטריות ונענע וגם "צ'אבי האבי".

לא, זה לא משחק מחשב, אלא גלידת שמנת בטעם וניל מאלט עם חתיכות של פרעצל (מצופות שוקולד). ממולאות חמאת בוטנים. בתוספת פאדג.' ושוקולד. ועוד חמאת בוטנים.

שוק הגלידות עבר השנה מקצה שיפורים קיצוני, שבא לידי ביטוי בטעמים יוצאי דופן ובאינסוף תוספות מרנינות. מרבית המוצרים החדשים מתהדרים בליין איכותי לאניני טעם, בחומרי גלם טריים ובהיעדר תוספים.  

מן הסתם יצרניות הגלידה אמרו לעצמן: מפלצת תותים-אגוזים-חלבה-נוגט-ליבת שוקולד-מרשמלו עטופה בשוקולד-שבבי שקדים-אגוזים-פירות יער זה די משעמם. בואו נאתגר קצת את עצמנו. והתוצאה, למרבה הפלא, טעימה. במילים אחרות, אם השנים האחרונות סימלו את השחרור מהשוקו-וניל העתיק לטובת מותגים כמו מגנום ונוק אאוט - הקיץ הזה, על נגיעות התפוז שלו והפרלינים הבלגים, מבסס את השחרור הזה.

הגלידה היא כבר לא ממתק המחמד של ילדים או משוגעים לדבר שעברו הסבה, מרופא שיניים לקוסם נוסחאות מתוקות בחדרון אפלולי, כמו ד"ר לק. היום הממתק הקפוא הוא עונג מנחם לגיטימי לכל שכבות הגיל. התבגרנו, וכבר לא צריך לנצל את הנכדים לדייט עם גלידה. מותר להודות שיש בה רכיבי בריאות לצד הסוכר והשמנת ושהיא משפיעה לטובה על נוירוטים, על סכיזופרנים ועל סתם מכורים.

שוק הגלידות בישראל מגלגל כ-1.5 מיליארד שקל בשנה. 18% מהאוכלוסייה הולכים לגלידרייה לפחות פעם בחודש, ו-67% אוכלים שלגון לפחות פעם בשבוע. הגבר הישראלי נחשב לצרכן כבד יותר מהאשה, אבל שמרן ממנה בבחירת הטעמים. נשים מתחברות לטרנד גלידות בריאות, לעומת גברים שמחפשים גלידות עונג.

"הבידול הזה מייצג שתי מגמות עולמיות בשוק הגלידה שמשפיעות גם על ישראל", אומרת סיגל פרוז'נסקי, סמנכ"לית שיווק, אסטרטגיה ופיתוח בחברת נסטלה. "המגמה האחת היא עלייה בגלידות פרימיום עשירות עם תוספות של שוקולד, שקדים ואגוזים, והשנייה הפוכה בדיוק - עלייה בביקוש לגלידות דיאטטיות עם פחות אחוזי שומן ויותר מרכיבי פרי. וזה מוזר, כי שתי המגמות בולטות ושתיהן בצמיחה".

לפי נתוני סקר נילסן, גלידת שטראוס מובילה את שוק הגלידות הביתי עם 57%, נסטלה חולשת על 25.3% מהשוק וגלידות פלדמן על 10% ממנו. בשטח גלידות הסופר פרימיום בן אנד ג'ריס מובילה עם נתח שוק של 70% והאגן דאז עם 30%. בתחום הגלידריות בפריסה ד"ר לק היא הרשת הגדולה בישראל. הנתונים מבחינים בין שלגונים וקרחונים (אימפלס) לבין גלידות משפחתיות.

על פי נתוני סקר סטורנקסט (שלא מביאים בחשבון את הפיצוציות), שוק האימפלס מהווה 55% מסך הגלידות ובו יש לשטראוס 51%, לנסטלה 45% ולפלדמן 4%. בשנה האחרונה עשה רכיב שלגוני הילדים קפיצה מדהימה וצמח ב-23%. כיום הוא עומד על נתח שוק של 18% מכלל השלגונים, כשמתוכו נסטלה עם 60%, שטראוס עם 35% וכל השאר משלימים ל-5%.

"חדשנות אצל ילדים היא מנוע צמיחה אטרקטיבי במיוחד", מסבירה יעל שטלר, מנהלת שיווק גלידת שטראוס, "לכן גם השנה הכיוון הוא מגוון טעמים, צורות וצבעים לילדים והעשרה תזונתית להוריהם. בשנה שעברה רצינו לחזור לצבע הכחול של שלגון הילדות הנוסטלגי, אבל אי אפשר היה למצוא תמצית צבע כחול טבעית. השנה הצלחנו לפצח את הנוסחה, והכחול מככב בשלגון של יובל המבולבל".

עם פתיחת עונת הגלידה הרשמית יצאנו לבדוק את שלל הטעמים, הצבעים והצורות של המוצרים החדשים. הושבנו עשרות ילדים, צעירים ומבוגרים למבחן טעימה מקיף ומתוק, שבסיומו נבחרו הגלידות והשלגונים הטובים והמעניינים ביותר.
אריק סולטן
שוק הגלידות עבר השנה מקצה שיפורים קיצוני אריק סולטן
קבוצה 1 - ילדים (בני 6-3)

ילדים אוהבים גלידה, כוכבי תרבות ואם אפשר - שילוב בין השניים. ההעדפה המרכזית היתה גימיקים וצבעוניות בשלגונים

ומרקם "נקי", חלק ופשוט בגלידות, בלי תוספות מתוחכמות, במתיקות עדינה ורצוי בטעמי וניל ותות.  

הכי אהוב:
שלגון דרדסים (נסטלה)
מה זה? שלגון בצורת פטרייה עם בובת דרדס בכל אריזה. למה זה? בגלל בובת המתנה, מפני שהשלגון חדשני וצבעוני וגם כי הוא מעודכן - סדרת "הדרדסים" שבה אל המסכים בתזמון מושלם.

יובל המבולבל (שטראוס)
מה זה? שלגון בטעם ענבים ולימון עם הכוכב של יובל המבולבל בתוספת קודים לרכישת מתנות.
למה זה? כי הדמות והמותג משמשים תפאורה לטעמים אהובים. וכמובן בגלל המתנות.

■ גלידת וניל שלגייה (ד"ר לק)
מה זה? גלידת שמנת במתיקות קלאסית בטעם וניל עדין, ללא חלמונים. למה זה? כי המרקם חלק, מלא וקרמי, לא מתוק מדי, נטול תוספות ובטעם מועדף על ילדים.

◄ לא ממש:
טילון קרם עוגיות (בן אנד ג'ריס)
מה זה? טילון גלידת שמנת משובחת עם עוגיות.
למה זה? אף שילדים אוהבים גם וניל וגם עוגיות, הטילון היה סמיך ומתוק מדי עבורם. 

אריק סולטן
ילדים אוהבים גלידה אריק סולטן
קבוצה 2 - צעירים (בני 25-15)

צעירים נחשבים למאמצי חדשנות, ולכן הדוגמים העדיפו מותגים כמו מגנום או נוק אאוט. שכבת הגיל הזו אוהבת להתנסות בשילובים של מרקמים מתוחכמים ובתוספות עשירות. הטועמים התרשמו מחומרי איכות ומהיעדר צבעי מאכל, אבל לא התרגשו משלגונים דיאטטים.

הכי אהוב:
גלידת קרם עוגיות (האגן דאז)
מה זה? גלידת שמנת משובחת בטעם וניל בשילוב שברי עוגיות שוקולד.
למה זה? כי היא גלידת סופר פרימיום אולטימטיבית: דחוסה, קרמית, עשירה ומפנקת.

גלידת קרם עוגיות (בן אנד ג'ריס)
מה זה? גלידת שמנת משובחת בתוספת עוגיות במילוי קרם.
למה זה? כי השימוש במרכיבים הטובים והטריים מזקק מהגלידה את טעמיה האמיתיים.

■ מגנום פרלינים ואגוזים (שטראוס)
מה זה? שלגון שמנת בטעם וניל עם פרלינים בטעם קינמון, ריפל בטעם אגוז, שקדים ואגוזים בציפוי שוקולד חלב ושבבי אגוזי לוז.
למה זה? כי שילוב הטעמים מרגש ומטופל בשלמות.  

לא ממש:
קרחון גלידל אייס תה (פלדמן)
מה זה? קרחון סורבה דיאטטי בטעם תה קר אפרסק.
למה זה? הטעם הפופולרי מתאים אולי למשקה, אבל הרבה פחות לשלגון.

קבוצה - 3 מבוגרים (בני 30 ומעלה)

המבוגרים אהבו את הגלידה שלהם עשירה, דומיננטית, מתוקה להתפקע, מפותלת ומורכבת משכבות-שכבות, כמו החיים עצמם הדוגמות ספרו קלוריות, הדוגמים לא טרחו להתייחס לשומנים. קבוצת גיל זו גילתה נטייה ברורה לגלידה ולא לשלגונים והתמ סרה לתוספות פרימיום בדגש על פרלינים פירות ואגוזי קרמל.  

הכי אהוב:
■ גלידת צ'אבי האבי (בן אנד ג'ריס)
מה זה? גלידת שמנת בטעם וניל מאלט עם חתיכות פרעצל בציפוי שוקולד, ממולא בחמאת בוטנים בתוספת פאדג'.
למה זה? כי מדובר בחוויית טעם המציעה גבהים חדשים של עושר ותחכום.

ג'ויה וניל מייפל פקאן (נסטלה)
מה זה? גלידת פרימיום בטעם וניל עם אגוזי פקאן וריפל מייפל.
למה זה? כי זה מתוק, עדין וקטיפתי במרקם דחוס ובשילוב טעמים הרמוני.

פרליני עינוגים (פלדמן)
מה זה? חטיפי גלידה בטעמי וניל צרפתי או שוקולד בציפוי שוקולד
למה זה? כי ההגשה ייחודית, המרקם עשיר וכי הגודל המיניאטורי מאפשר לאכול יותר ולהרגיש פחות.

לא ממש:
■ גלידת קרמל ביסקוויטים (האגן דאז)
מה זה? גלידת קרמל עם שברי ביסקוויט בלגי על בסיס סוכר חום.
למה זה? אף שהגלידה דחוסה ועשירה כמיטב המסורת של האגן דאז, הסוכר דומיננטי, וגם אם הביסקוויט בלגי - עדיף עוגיות.  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->