אחרי הפריצה: בכירי סוני מתנצלים וקדים קידה מסורתית
שבוע אחרי שהתגלתה תקלת האבטחה בשירותי הרשת של קונסולת הפלייסטיישן, התייצבו היום אל מול המצלמות שלושה מבכירי החברה וביקשו סליחה על "אי הנוחות והצרות" שגרמו ללקוחות. סוני נקטה באמצעי בטיחות נוספים כדי למנוע פריצות דומות בעתיד
"אנחנו מתנצלים מקרב לב על אי הנוחות והצרות שגרמנו לכל לקוחותינו", אמר קזואו היראי, מנכ"ל סוני, שהתייצב היום לפני המצלמות במטה החברה בטוקיו יחד עם עוד שני מנהלים בכירים של החברה שקדו קידה בסגנון המסורתי היפני כאקט של בקשת סליחה.
החברה צפויה לחדש את שירותיה המקוונים כבר השבוע והיא אף תציע ללקוחותיה תוכן בחינם כפיצוי וכניסיון להחזיר את אלה שנטשו אותה. כמו כן הודיעה סוני, כי נקטה באמצעי בטיחות נוספים כדי למנוע פריצות נוספות, ביניהם תוכנת ניטור אוטומטית, יכולות הגנה והצפנה משופרות ויכולות זיהוי חדירה מתקדמות יותר.
"למעשה הפלילי נגד הרשת שלנו היתה השפעה משמעותית לא רק על הצרכנים שלנו, אלא על כל התעשייה", אמר היראי והוסיף כי ה-FBI ורשויות אחרות כבר החלו לחקור את הפריצה.
עם זאת טענו בסוני כי אין ראיה לכף שאכן נגנבו מספרי כרטיסי אשראי, אך על פי הדיווח, פרטי החשבונות, כולל שמות, תאריכי לידה, כתובת דוא"ל ופרטי ההתחברות - נפרצו - והיראי אף ביקש מהמשתמשים לשנות את הסיסמאות שלהם.

בכירי סוני מבקשים סליחה
AP
הפרטים האישיים נחשפו
הפריצה לרשת הפלייסטיישן חשפה את פרטיהם האישיים של כ-75 מיליון משתמשים. החדירה לרשת, שבוצעה ב-17-19 לאפריל, הביאה להפלת מערכות בסוני שהושבתה בחלקה הגדול מאז וטרם חזרה לפעול.
נציין,
כי לאחר החשיפה, ביקרו משתמשים שונים את סוני ברשתות החברתיות ובפורומים על כך שלא הודיעה על כך מוקדם יותר, אך מומחים בתחום טוענים כי החברה הגיבה מהר וביעילות לאחר שגילתה על הפריצה.