סוני מודה: האקר פרץ לרשת ונחשף למידע על 75 מיליון חשבונות
ענקית הטכנולוגיה מסרה הודעה רשמית לפיה ההאקר שפרץ לרשת של פלייסטיישן, הקונסולה הפופולרית של החברה, השיג מידע על עשרות מיליוני לקוחות - כתובות, תאריכי לידה וכרטיסי אשראי; מאז הפריצה הושבתה הרשת, ותיקונה ייקח שבוע נוסף
החדירה לרשת, שבוצעה ב-17-19 לאפריל, הביאה להפלת מערכות בסוני שהושבתה בחלקה הגדול מאז וטרם חזרה לפעול. המצב הנוכחי, אשר מבטל למעשה את האפשרות לשחק בקונסולה על גבי הרשת, עלול להימשך עוד שבוע ימים.
על פי ה-USA Today, כ-75 מיליון משתמשים משחקים בקונסולה הפופולארית על גבי הרשת, מורידים סרטים וצופים בסדרות ובסרטים.
סוני מסרה כי תשלח מייל לכל לקוחותיה בו תודיע על הפריצה, המאפשרת להאקרים להשתמש בכרטיסי האשראי של לקוחותיה.
"אין ראיות לכך שהאקרים השתמשו בפרטי האשראי של הלקוחות, אך אנחנו לא יכולים לפסול
אפשרות זו", מסר פטריק סייבולד, דירקטור בכיר בסוני, בהצהרה שנתן בבלוג החברה.
"אדם שאינו מורשה לכך השיג את הפרטים האישיים של הלקוחות, הכוללים תאריך לידה וכתובת דואר אלקטרוני", הוסיף הדירקטור, והציע ללקוחות להיות עירניים לנסיונות הונאה על גבי הרשת, ולהחליף את הסיסמאות במוצרים הקשורים לנושא.
מספר משתמשים ביקרו את סוני ברשתות החברתיות ובפורומים על כך שלא הודיעו על הפריצה מוקדם יותר, אך מומחים בתחום טוענים כי החברה הגיבה מהר וביעילות לאחר שגילתה על הפריצה.
"הזמן הממוצע לגילוי פריצה של האקר היא לפחות 6 חודשים" אומר טים רובאו, סמנכ"ל אבטחת מידע וגניבת זהות בחברת Chantilly, ששיבח את מהירות התגובה של ענקית הטכנולוגיה הוותיקה

פלייסטיישן 3. 75 מיליון חשבונות חשופים.
יחצנות סוני