ממחירי הדלק ועד עמלות הבנקים: 10 המכות הצרכניות
הן לא הוגנות, מתסכלות ובעיקר הורסות לנו את החיים. כל המכות הצרכניות שספגנו בשנה שחלפה וכל אלה שנמשיך לספוג. למצרים לפחות היו עבדים
באווירת החג, בחרנו עבורכם את 10 המכות איתן נאלץ להתמודד הצרכן הישראלי בשנה האחרונה.
דוח המועצה לצרכנות מגלה כי בשנה שעברה התקשו הצרכנים הישראלים להתנתק בעיקר מחברות תקשורת, וכמות התלונות בענף היתה הגבוהה ביותר גם השנה, בדומה לשנים האחרונות.
ואכן, מרגע ההחלטה הגורלית ועד לרגע המיוחל בו אנו מצליחים להתנתק מחברה - נדרשים מאיתנו דם, יזע, דמעות ובעיקר הרבה מאוד סבלנות. ואם זה לא מספיק, צבא שימור הלקוחות שמחמשות חברות הכבלים, הסלולר וחברותיהן רק מקשה על פריצת הגדר לעבר החופש או מעבר לחברה המתחרה.
במרבית המקרים, גם
תקנות הורדת קנסות היציאה בחברות הסלולר לכ-8% מהחשבון החודשי שנכנסו לתוקף בפברואר האחרון, אמנם מקלות על התשלום ויותר חבילות מוצעות לנו ללא התחייבות, אבל סמכו על ברוני התקשורת שיצליחו לגרום לכם להתחייב גם על הצ'ופצ'יק של הקומקום, הדיגיטלי כמובן.

מה גובה העמלה שאתם משלמים בבנק? מבולבלים? גם אנחנו. לא לחינם 25% מהתלונות על בנקים וחברות כרטיסי אשראי נמצאו מוצדקותבשנת 2010.

השנה החולפת היתה בסימן של החזרות - החל ממכוניות טויוטה שנקראו שוב ושוב למוסכיםועד למוצרים שקניתם בסופר.
אמנם במקרה של טויוטה הוכח בבית המשפט כי למרות הריקול לא הייתה תקלה במערכת ההאצה של המכונית, אבל הנזק התדמיתי שנגרם לחברה כבר עשה את שלו. ואם זה לא מספיק, אז רק בשבוע שעבר התבשרנו על ריקול נוסף, הפעם בסיטרואן, כאשר החברה קראה להחזרת 2 דגמים למוסכים בשל בלימת חניה לא מספקת באחד וקצר חשמלי באחר.
ואצלנו - בשבועות האחרונים הורד מהמדפים גם קפה באלאנס של עליתשגרם ללוגמים לתופעות לוואי בלתי צפויות, ולפניו נקראו הצרכנים להחזיר שניים ממוצרי הפסטרמה והבקר של זוגלובק מהם זלג נוזל שקוף וסמיך. לכל הנסיינים שלום.

"זה רק 5 אגורות לדקה!", מבטיחים לנו אנשי המכירות שמשכנעים אותנו כל פעם מחדש להתחייב לחבילה כובלת אחרת אותה לא ננצל עד תום או שנחרוג ממנה ונאלץ לשלם קנס. אנחנו בטוחים שהראשון שיפתח עסק של מעקב אחר חבילות התקשורת - ודאי יעשה מיליונים.
זה קורה בעיקר בחשבון סלולר, כשמסתבר שהדיווחים שהתחלתם לקבל על מזג האוויר אינם חינמיים כשמש, או כשהודעת הצילטוק עלתה לכם 5 שקלים.
"אבל לא הזמנתי את זה!", הפך לסטיקר על קירות שירותי הלקוחות, ולא פעם קורה שיואבי מזמין לבד את "רינת חינם לילדים" ב-VOD, ובשקט בשקט מחייב את אמא בשירות לשנה.

אוי הדלק. הוגי המע"מ והבלו לא דמיינו לעצמם עד כמה הם יצליחו לתרום לאיכות הסביבה וטיהור האוויר. וכל מילה מיותרת.

אם פעם צרכנו אותם "בששון", הזינוק בחשבונות המים עם השתלבות התאגידים בחיינו שינה את התמונה. ואיך אפשר להתקלח עשר דקות כשרננה רז נסדקת בשידור חי? לפחות לכנרת זה משתלם.

לכל מבצע יש תוקף, לכל ספק תשתיות יש התקנה, ולכל חופשה יש "לא כולל ילדים, בעלים או מי שתייה". פרסום כוזב קיים בכל מקום, אבל לא תמיד קל לזהות אותו.
רק השבוע התקבלה פניית רשת אופטיקנה לרשות השנייה שהובילה להורדת פרסומת רדיו של אירוקה בשל הטעיית הציבור. בפרסומת נטען כי המותגים אמפוריו ארמאני, טומי הילפינגר ולקוסט, נמכרים בסניפי אירוקה במחיר זול יותר מאשר בדיוטי פרי, בעוד שבחנות המשקפיים היחידה בדיוטי פרי המופעלת על ידי אופטיקנה כלל לא משווקים את המותגים הללו.
מלחמות בין רשתות ותחרותיות במשק אמנם מביאים, לפחות בספרים, לירידה במחירים, אבל ראו זה פלא - חברות מתחרות מעלות את המחירים אט-אט בשיתוף פעולה מנצח. על זה צביקה הדר או אברי גלעד לא יספרו לכם, ובכלל, מלחמת המחירים מעניינת בעיקר אותם , בעוד שאנחנו רק רוצים להמשיך לראות כוכב נולד בשקט.

זוכרים את ההחזר הכספי? משרד התמ"ת גזר קופון והחולצה שלא לבשנו נותרה בארון. חיים הכט לא ממש מאיים על סמי מבוטיק סמי, אולי רק על הרשתות הגדולות, ונתוני הרשתות מוכיחים שהתקנות לביטול עיסקה רק גרמו לנו לקנות יותר.
מנגד, הרפורמה בתחום הסלולר צוברת תאוצה ומוכיחה את עצמה, אבל מימוש של חלקים גדולים ממנה נדחה וייכנס לתוקף רק בספטמבר.
כך שכבר עכשיו אפשר לקבוע שחוקים צרכניים משמשים בעיקר כסיסמאות מעניינות של פוליטיקאים, כאשר בפועל 90% מהם נדחקים עמוק בצנרת הדחוסה של ועדות הכנסת.
הוקצו לנו רק עשר מכות הפעם, אבל סביר להניח שברגעים אלו ממש עולה בראשכם לפחות עוד מכה אחת, בעיקר אם אתם עדיין ממתינים למענה משירות הלקוחות של XXX. אם צלחנו את ים הסוף הצרכני עד היום ולא יצאנו עם חור בכיס, דיינו. לא סתם אמרו שאנחנו "עם סגולה". חג שמח.







נא להמתין לטעינת התגובות




