למרות היחלשות הדולר: מחירי המכוניות החדשות לא יורדים
התחזקות השקל מיטיבה רק עם חלק מהקונים - חברות הליסינג - שמקבלות במקרים רבים הנחות גדולות מאלה שקיבלו קודם לכן
למעשה, יבואני המכוניות משתדלים שלא להעלות מחירים כאשר השקל נחלש כדי לשמור על יציבות מחירים, אבל גם ממש לא מעיזים להוזיל מחירים כאשר השקל מתחזק.
היות שרוב המכוניות החדשות בישראל נרכשות על ידי ציי רכב וחברות ליסינג, ליבואני הרכב יש עניין מיוחד לשמור על קשיחות מחירים כלפי מטה: הוזלת מחירי המחירון תפגע באופן מיידי בערך המכוניות המשומשות שמוכרים ציי הרכב וחברות הליסינג ותגרום להם נזק כלכלי רב.
נכון לעידן שבו אנו נמצאים, הגדלת מכירות אפשרית בקרב לקוחות פרטיים לא מספיק קורצת ליבואני הרכב, לנוכח ההפסד שצפוי להם מול השוק המוסדי.
עם זאת, התחזקות השקל בכל זאת מיטיבה עם חלק מן הקונים: חברות הליסינג. אלה מקבלות במקרים רבים הנחות גדולות מאלה שקיבלו קודם לכן, וכל זאת, כאמור, מבלי לגעת במחיר המחירון.

מכוניות במגרש ליסינג. הם כן מקבלים הנחות
יהונתן שאול
נותנים הטבות אחרות
כמה מהיבואנים שמייבאים מכוניות שתמורתן משולמת בדולרים (בעיקר מתוצרת ארה"ב וקוריאה)מתכננים לנצל את הוזלת הדולר כדי להיטיב עם לקוחות פרטיים בדרכים שונות מהוזלת מחירים.
בימים האחרונים החלו מסעות פרסום בהיקפים גדולים יותר למכוניות כאלה, וכמה מן היבואנים מתכננים להיות נדיבים יותר ב"חבילות התנאים" סביב רכישת המכונית. כך למשל, הם
מתכוונים לשפר את האטרקטיביות של תוכניות מימון שונות ושל מבצעי טרייד-אין באופן שיאפשר להם להציע את ההנחה "בדלת האחורית".
בכל מקרה, התחזקות השקל תיטיב עם כלל הרוכשים בדרך משמעותית נוספת: היא תבלום את עליית המחירים שהיתה צפויה לנוכח התחזקותו של הין היפני, זו עלולה היתה לגרום לעליית מחירי המחירון של רוב המכוניות החדשות בשוק.







נא להמתין לטעינת התגובות




