• 7.

    לא בטוח בנושא הזה..

    רמי, 04/04/11 17:27

    לפני שבועיים גיסי קנה יונדאי דרך מבצע בשקל של אלבר, אחרי שהוא בדק אותם ואת כל המתחרים. נראה שחברות הליסיניג דווקא בסדר מול היחלשות הדולר, אני מאמין שיש מי שרוכב על הגל ולא מוריד מחירים וכנראה גם ישאר בסוף החודש עם מכירות בהתאם.

    • אולי המבצע הזה של השקל היה שווה אבל בדך כלל יש חרא מבצעים (ל''ת)

      איתמר, 05/04/11 12:48

  • 6.

    רק הקטנת הליסינג למתחת ל20% תשנה את המצב לתחרות אמיתית (ל''ת)

    לשבור את הליסינג המזיק !, 04/04/11 09:39

  • 5.

    מדובר במתמטיקה פשוטה

    משה, 03/04/11 12:34

    הדולר עולה = המחיר עולה. הדולר יורד = המחיר נותר על כנו, הרווחים נותרים אצל היבואן.

  • 4.

    אבל בועז סופר הבטיח כשנעבור לשווי באחוזים

    אוי לא יפה מצידם, 03/04/11 12:26

    חברה אל תתעו היבואנים עושים יד אחת עם חברות הליסינג ומשרד התחבורה ולא נותנים למחירים לרדת ומאפשרים יבוא מקביל בתנאים שלא כדאיים לאף אחד איפה רונית קן כשצריך אותה

  • 3.

    זה הכל בלוף

    אני, 03/04/11 11:39

    השקל לא ממש חזק ולכן המחר לא מושפע.

    הרעידה הקטנה ביתר (מלחמה או אדמה) והשקל החזק שלנו צונח בלי מצנח!

  • 2.

    ההסבר (השטותי) עושה שירות מצויין ליבואנים. את המחיר קובע הצרכן האחרון.

    אם עד היום שילמו X על מכונית, למה שישלמו מחר אחרת?, 03/04/11 09:44

    את המחיר קובע הצרכן, בזה שהוא מסכים למחיר המבוקש, לא המוכר. המוכר ינסה להוציא את המקסימום שהוא יכול, עד הגבול שאותו מוכן הצרכן לשלם. אם הצרכן היה מוכן לשלם היום X, אז גם מחר הוא יהיה מוכן לשלם את אותו X וממש לא משנה לו מה שער הדולר מול השקל. כשלאנשים לא יהיה כסף, או שיהיו סבורים שהמחיר מוגזם, הם לא יקנו. המוכר יבחר באחת משתיים: להוריד מחיר, או להחזיר את המכוניות ליצרן בחו''ל כי לא קונים. הוא יוריד עד הנקודה שבה לא ישתלם לו יותר להחזיק את העסק ואז יסגור.
    לזה קרה אדם סמית במאה השמונה עשרה - היד הנעלמה של הכלכלה. הדברים מסתדרים כפי שמתסדרים כשמחברים את כל הרצונות והשאיפות והכוונות והנסיונות של כל אחד מלוקחי החלק בקלחת הכלכלית ונוצר שקול כוחות שנקרא מחיר.
    וכל שאר ההסברים על כוונות היבואנים וכד' הם בולשיט.
    גיל מלמד, ממך אני מצפה ליותר.

  • 1.

    ההסבר (השטותי) עושה שירות מצויין ליבואנים. את המחיר קובע הצרכן האחרון.

    אם עד היום שילמו X על מכונית, למה שישלמו מחר אחרת?, 03/04/11 09:42

    את המחיר קובע הצרכן, בזה שהוא מסכים למחיר המבוקש, לא המוכר. המוכר ינסה להוציא את המקסימום שהוא יכול, עד הגבול שאותו מוכן הצרכן לשלם. אם הצרכן היה מוכן לשלם היום X, אז גם מחר הוא יהיה מוכן לשלם את אותו X וממש לא משנה לו מה שער הדולר מול השקל. כשלאנשים לא יהיה כסף, או שיהיו סבורים שהמחיר מוגזם, הם לא יקנו. המוכר יבחר באחת משתיים: להוריד מחיר, או להחזיר את המכוניות ליצרן בחו''ל כי לא קונים. הוא יוריד עד הנקודה שבה לא ישתלם לו יותר להחזיק את העסק ואז יסגור.
    לזה קרה אדם סמית במאה השמונה עשרה - היד הנעלמה של הכלכלה. הדברים מסתדרים כפי שמתסדרים כשמחברים את כל הרצונות והשאיפות והכוונות והנסיונות של כל אחד מלוקחי החלק בקלחת הכלכלית ונוצר שקול כוחות שנקרא מחיר.
    וכל שאר ההסברים על כוונות היבואנים וכד' הם בולשיט.
    גיל מלמד, ממך אני מצפה ליותר.

    • בתאוריה, אתה צודק. בשוק ללא תחרות אמיתית, אתה טועה בגדול (ל''ת)

      X,Y,Z, 04/04/11 09:38