מנכ"ל הוט: "אם יופחתו קנסות היציאה - יעלו מחירי חבילות השירות"
את הדברים אמר עוזר ל-nrg מעריב על רקע פרסום הדוחות השנתיים; לדבריו, מהלך שכזה יחייב את הוט לגבות תשלום עבור שירותים שהיא מספקת כיום בחינם; הכנסות החברה צמחו ב-2010 ב-4% והרווח הנקי זינק ב-25%
לדבריו, החלטת משרד התקשורת לבטל את תקופת ההתחייבות הארוכה ל-36 חודשים ולהגביל את ההתחייבות ל-18 חודשים בלבד, גרמה לביטול החבילה הזולה ביותר ולעליית המחירי שמשלמים הלקוחות.
"אם יופחתו קנסות היציאה תהיה עליית מחירים נוספת. נאלץ לחייב את הלקוחות על שירותים שאנחנו מספקים היום ללא תשלום כמו ביקור טכנאי, התקנה ראשונה, ורכישת ציוד שאותו אנחנו מספקים היום בחינם", אמר.
הדוחות השנתיים של הוט הצביעו על המשך הצמיחה ברווחיות החברה, בהכנסותיה ובאיתנותה הפיננסית. אחד הנתונים הבולטים היה היפוך מגמת הירידה במספר מנויי הטלוויזיה: עלייה של 1,500 מנויים ברבעון האחרון.
עוזר, שמממעיט בחשיבותו של הנתון, אמר ל-nrg מעריב כי "זה נתון שמרבים לדבר עליו, אבל לאורך זמן המצב הוא של יציבות בחלוקת השוק בין הוט ובין יס, כאשר הוט שומרת על נתח של כ-61%. רוב המנויים שאיבדנו הם מנויים בשירות האנלוגיה שההכנסה ממנו נמוכה, בעוד
המנויים אנלוגיים מהווים כ-16% מסך מנויי הוט. ההכנסה הממוצעת ממנוי אנלוגי היא 124 שקל בחודש לעומת 221 שקל בחודש למנוי דיגיטלי. מול המתחרה העיקרית, חברת יס, יש להוט יתרון שיווקי בזכות ההיתר לספק "חבילות טריפל" של טלוויזיה, טלפון ואינטרנט במחיר נמוך לעומת רכישה של כל אחד מהשירותים בנפרד. נציין, כי מהדוחות עולה ש-44% ממנויי הטלוויזיה של הוט הם לקוחות "טריפל".
תחום אחר בו פועלת הוט בתנאי תחרות חזקה הוא האינטרנט המהיר בקצב של 2 מגה ומעלה. בתחום זה מתחרה הטכנולוגיה המתקדמת של הוט (UFI) ברשת החדשה של בזק (NGN), כאשר עיקר התחרות הם על מנויים בקצב של 20-5 מגה.
הוט אינה מפרסמת נתונים על מספר המנויים של האינטרנט בקצב מהיר, אך עוזר מוכן לומר כי כמחצית מהמנויים החדשים המגוייסים על ידי החברה, מעדיפים קצב של 5 או של 12 מגה. הוט מציעה גם אינטרנט מהיר במהירות 100 מגה, אולם הביקוש לקצב זה נמוך עקב מחירו הגבוה. הגברת מהירות הגלישה הממוצעת גרמה להעלאת ההכנסה הממוצעת של הוט ממנוי אינטרנט ב-8%, והיא הסתכמה בשנת 2010 ב-53 שקל בחודש בממוצע למנוי.
הכנסותיה של הוט צמחו בשנת 2010 ב-4% לעומת 2009 והסתכמו ב-3.25 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צמח ב-6% ל-261 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב-25% והסתכם ב-106 מיליון שקל. גם הרבעון האחרון של השנה היה חזק: ההכנסות צמחו ב-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 ל-828 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב-7% ל-46 מיליון שקל.
בתחום הטלוויזיה איבדה הוט במהלך השנה כ-17 אלף מנויים, מרביתם מנויים אנלוגיים. בסוף 2010 היו ל-891 אלף מנויים. למרות הירידה במספר הכולל של המנויים צמחו הכנסות החברה ממגזר הטלוויזיה ב-1% והסתכמו בשנת 2010 ב-2.226 מיליארד שקל.
בתחום האינטרנט גייסה החברה 34 אלף מנויים, 12 אלף מתוכם ברבעון האחרון של השנה, ויש לה כעת 752 אלף מנויים . בתחום הטלפון גוייסו 48 אלף מנויים ומספרם הגיע ל-610 אלף. רבע מהגיוסים החדשים בתחום היה ברבעון האחרון של 2010.
תחום התקשורת הנייחת הוא מקור ההכנסה השני בגודלו לחברת הוט, אולם זהו מנוע הצמיחה העיקרי שלה במונחי הכנסות ורווח. בשנת 2010 צמחו ההכנסות משירותי טלפון ואינטרנט ב-10% והסתכמו 1.02 מיליארד שקל.
בשנה האחרונה הושלם גם התהליך רב השנים של הבראת החברה. בעקבות תוכנית השיקום עברה הוט ממצב של חברה על סף פשיטת רגל, הפועלת במסגרת הסדרי חוב עם הבנקים הנושים, לחברה איתנה ועצמאית, המגייסת הון, מפיקה איגרות חוב בדירוג גבוה (A1) ועומדת לחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנדים לבעלי המניות. לחברה הון עצמי של 1.55 מיליארד שקל וחוב לזמן ארוך בסך 2.5 מיליארד שקל.
ישראל לדרברג, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים, אמר עם פרסום הדוחות כי "התוצאות הכספיות הטובות בשנת 2010 הביאו את החברה לשיא של כ-1.1 מליארד שקל בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, המהווה שיפור של 20% ביחס לשנה קודמת".