"תשובה הקפיד ליפול בכל בור שהמציאות התקשורתית הניחה בפניו"
הקרב על מסקנות ועדת ששינסקי הפך כבר מזמן ממאבק לגיטימי למלחמה ציבורית ופוליטית. יועצי תקשורת טוענים כי הנפגע העיקרי הוא יצחק תשובה, שטעה ששם את עצמו בחזית המאבק. "יהיה לו קשה להחזיר את אהדת הציבור ואת אמונו"
ספק אם יש לשותפויות סיכוי לנצח בקרב החשוב לא פחות - הקרב על התדמית. גם היום, כחצי שנה לאחר הקמפיין האגרסיבי ההוא שנחתם על ידי "הפורום למען ארץ ישראל" ויצא נגד העלאת התמלוגים, בתקשורת מדברים על נזק תדמיתי גדול לשותפויות הגז שנתפסות בענף עדיין כעומדות מאחורי הקמפיין.
יועץ התקשורת אמיר דן, מבעלי דן-אורן תקשורת ואסטרטגיה, טוען כי שותפויות הגז טעו בקמפיין הקודם: "מה שפגע בהם היה ההסתתרות מאחורי גורמים אנונימיים". דן סבור כי "הטעות של תשובה היתה שהוא שם עצמו בחזית המאבק", הוא אומר ומוסיף: "הרי תמיד יסתכלו עליו כעל איל ההון ולא כעל מישהו בעל שיקולים כלכליים לגיטימיים".
אלי דוידוביץ', מנכ"ל חברת הייעוץ התקשורתית GCS, טוען כי תשובה נכנס לתוך קלחת ותחרות בין עיתונים המחייבת אותם להגיש מדי יום "רשע תורן", תוך שהוא "מקפיד ליפול בכל בור שהמציאות התקשורתית הישראלית הניחה בפניו". לדבריו, לתשובה אסור היה לשדר יהירות במאבק שלו נגד העלאת התמלוגים וגם לא להתייחס בביטול לטענות שהגז שייך לעם ישראל.
"תשובה היה צריך לנהל קמפיין הסברה ענייני ומאופק שמכבד את הטיעונים שכנגד ולא לצאת במסע
כוחני של דה-לגיטימציה והפחדה", טוען דוידוביץ'. "טעותו הראשונה היתה בחירתו לעמוד בחזית גם כשעלה נושא התמלוגים מה שיצר זיהוי מוחלט בינו לבין המאבק בנושא, כך שכל המהלכים האגרסיביים שנוהלו שויכו אליו". לדבריו, תשובה נתפס יותר כמי שמנצל את המצב לטובתו האישית מאשר כמי שמייצג את האינטרס הלאומי.
"להיות עשיר בישראל שווה כמעט לגניבת כסף מהציבור", אומר יועץ התקשורת בני כהן. "זה לא משנה אם הם צודקים או לא, עצם העובדה שיש להם זו סיבה לקחת מהם", הוא טוען. לדבריו הקמפיין של תשובה היה מוטעה משום שנפל על אוזניים ערלות. "לעיתונות יש אג'נדה של שלילת העשיר שנתפס כפושע רק בגלל שיש לו כסף, כך שאין מי שיקשיב לקמפיין עיתונות כזה".
דווקא מבחינה תדמיתית כהן אינו סבור כי נגרם נזק ממשי לתשובה. "מדובר באדם עממי ואהוד שבנה את עצמו בשתי ידיו ואני לא חושב שתדמיתו נפגעה. יש עדיין הערכה אליו בציבור יותר מזו שקיימת לטייקונים אחרים".
יועץ התקשורת ניסים דואק, מי שמייצג את הקרן החדשה שתומכת בהעלאת התמלוגים, סבור כי הקמפיין הנגטיבי שנוצר בתחילת הדרך והסתתר תחת "הפורום למען ארץ ישראל" סייע דווקא לצד השני של המתרס. "הקמפיינים המשמיצים שירתו דווקא את המותקפים משום שנקטו בשפה שלילית, פוליטית ומכפישה", טוען דואק. "אני אגב מסרב להאמין שתשובה עומד מאחורי אותם קמפיינים. זה לא מתאים לו ולתדמית שלו שנפגעה מאז קשות. יהיה לו קשה להחזיר את אהדת הציבור ואת אמונו".

תשובה. ''הטעות היתה ששם עצמו בחזית המאבק''
פלאש 90







נא להמתין לטעינת התגובות




