"לא הייתה תקלה מערכתית". החל ממוצ"ש הרכבת חוזרת לפעילות מלאה
ההחלטה התקבלה לאחר הצגת ממצאי הביניים שהציגו המומחים החיצוניים להנהלת רכבת ישראל. על פי הממצאים, עולה כי הדליקה פרצה בשל תקלה מבנית הקשורה בקרונוע ספציפי. בשלב הראשון יוחזרו לשימוש 30 קרונועים, מתוך 46 קרונועים שבהם הושלמו הבדיקות
הממצאים מצביעים על כשל מבני באחד מקורות הקרונוע, שעברה תיקון שבוצע אצל היצרן בדנמרק בשנת 2001. לאור ממצא זה, פנתה וועדת הבדיקה אל היצרן על מנת לקבל פרטים נוספים באשר לאופי התיקון.
מהנהלת הרכבת נמסר כי במהלך שלושת השבועות האחרונים, מאז אירוע הדליקה, עברו הקרונועים בדיקות מקיפות, על פי הנחיות המומחים החיצוניים ובהתאם להתקדמות וממצאי החקירה. בשלב הראשון יוחזרו לשימוש 30 קרונועים, מתוך 46 קרונועים שבהם הושלמו הבדיקות. השבתם של הקרונועים לצי הרכבות, מאפשרת לרכבת ישראל לחזור לפעילות שגרתית.
בתקופה הקרובה תשלים רכבת ישראל את בדיקת שאר הקרונועים, במקביל להמשך הבדיקה, על מנת להגיש את הדו"ח המלא לכל הגורמים הרלוונטיים בשבועות הקרובים.
קרנות ב-600 מיליון יורו
בישראל משתמשים בקרונועים מדגם ic3 (יחידה המורכבת מ-3 קרונות ושני מנועים) מאז אמצע שנות ה-90, וכיום נמצאים בשימוש ברחבי העולם כ-600 קרונועים מסוג זה - בין היתר במדינות דנמרק ושבדיה. ללא קשר לאירוע השריפה, ובמסגרת תוכנית הפיתוח העתידית, נמצאת רכבת ישראל בתהליך רכש של 80 קרונות חדשים ב-600 מיליון יורו, וזמן האספקה שלהם הוא לכל הפחות 15 חודשים. הקרונות הללו מיועדים לקווי רכבת עתידיים, המוקמים בימים אלה במסגרת תוכניות הפיתוח של מערך הרכבות.
הדליקה שפרצה באחד מקרונות הרכבת לפני 3 שבועות
סמוך לקיבוץ יקום גרמה של כ-120 נפגעים ולהשבתת שליש ממערך השירות של רכבת ישראל, בו נעשה שימוש באותן הקרונות. רכבת ישראל מפעילה כיום 340 רכבות ביממה ונוכח הפסקת השימוש בקרונועים הופעלו עד כה 220 רכבות ביממה.
מאז האירוע מושבתים ארבעה מקווי הרכבת הפרבריים: הוד השרון –תל-אביב (אוניברסיטה), לוד –ראשונים (ראשון לציון), לוד-בית שמש-ירושלים, ובאר שבצפון – דימונה. כמו כן יושבת גם הקו שבין חיפה וקריית מוצקין והנוסעים יידרשו להשתמש בקווים החלופיים נהריה-מודיעין ונהריה-אשקלון.







נא להמתין לטעינת התגובות




