אמון הציבור: הסחבת של חברות הביטוח עולה לציבור 123 מיליון שקל בשנה

ח"כ קירשנבאום יזמה דיון מיוחד בנושא - אך חברות הביטוח בחרו שלא להגיע: "היעדרות נציגי חברות הביטוח מהדיון מהווה זלזול בנבחרי הציבור ובציבור המבוטחים"

יהודה שרוני | 6/1/2011 7:59 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברות הביטוח מערימות קשיים בלתי סבירים על המבוטחים דווקא ברגעי חולשה שנובעים ממחלות ומתאונות - כך עולה מנתונים שהוצגו אתמול (ד') על ידי ארגון אמון הציבור.

על פי נתוני הארגון, שבראשו עומדת גלית אבישי, חברות הביטוח מנהלות משאים ומתנים ארוכים מהרגיל ומבקשות ממבוטחים להמציא מסמכים שונים על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים להם - מה שיוצר סחבת מיותרת. עקב כך, מבוטחים רבים נאלצים להתפשר על גובה התגמולים, והתפשרות זו מביאה אותם להסתפק רק ב-40%-25% מהשיעור המגיע להם.

להערכת אבישי, סך הנזקים למבוטחים משיהוי תשלומי התגמולים מסתכם ב-123 מיליון שקל לשנה. לדברי יו"ר הארגון, הסכום מתחלק ל-27.5 מיליון שקל הנובעים משיהוי תשלום התגמולים ול-95.5 מיליון שקל הנובעים מהפחתת התגמולים בפועל. הנתונים המובאים מבוססים על תלונות מבוטחים, ששוגרו לארגון כנגד הסחבת שנוקטות חברות הביטוח בטיפול בתביעותיהם.
שקט נפשי

בעקבות כך יזמה ח"כ פאינה קירנשנבאום (ישראל ביתנו), יו "ר ועדת הביטוח של הכנסת, דיון מיוחד - אך נציגי חברות הביטוח בחרו שלא להופיע. "היעדרות נציגי חברות הביטוח מהדיון מהווה זלזול בנבחרי הציבור ובציבור המבוטחים. אני רואה זאת בחומרה רבה ובכוונתי לפעול בכלים הפרלמנטריים כדי להפחית את הפגיעה בציבור", מסרה קירשנבאום לעסקים.

לדבריה חוזר הטיפול בתביעות

שפרסם המפקח על הביטוח לשעבר ידין ענתבי אינו מספיק, וחברות הביטוח עתרו לבג"צ נגדו. "כשקונים ביטוח קונים שקט נפשי. הבעיה היא שבישראל אין טיפת שקט נפשי בתהליך תביעת הביטוח. חברות הביטוח גילו את הפטנט ומעבירות את הצרכן מסע תלאות בדרך לקבלת הפיצוי. אלא שלרוב הפיצוי איננו מתקבל במלואו כי הלקוח מתייאש באמצע התהליך", אומרת יו"ר ועדת הביטוח.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->