רשמית: הממשלה אישרה את הלאמת פרויקט הרכבת הקלה
ארבעה חודשים לאחר שהוחלט לבטל את הזיכיון של חברת MTS, הטילה היום הממשלה על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נת"ע. העלות נאמדת בכ-11 מיליארד שקל והוא צפוי לצאת לדרך בשנת 2017
עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה.
ההחלטה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב התקבלה לאחר שהממשלה החליטה לפני מספר חודשים להלאים את הפרויקט בשל ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הקו האדום, קבוצת MTS.
נציין כי בספטמבר האחרון פרסמה נ.ת.ע מכרז ראשון להקמת חלק מהרכבת הקלה. מדובר במכרז לתכנון הנדסי של פירים האמורים לשמש נקודות כניסה למכונות הכרייה הגדולות, כחלק מחפירת 11 ק"מ שיסללו מתחת לפני הקרקע - מדרום תל אביב ועד מחלף גהה בפתח תקווה. על פי המכרז, כריית המנהרות צפויה להתבצע בשיטה של חפירה וכיסוי, שמשמעותה הפרעה לזרימת התנועה וצורך בהסטת נתיבים.

הקו האדום" של מערכת ההסעה יחבר את הערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. אורך הקו יהיה כ-22 ק"מ, מתוכם 11 ק"מ מתחת לקרקע בין צומת גהה למנשיה בתל אביב. לאורך הקו יוצבו 31 תחנות מתוכן 21 עיליות ו-10 תת-קרקעיות. עבודות הכנת התוואי בהיקף של 1.4 מיליארד שקלים בוצעו כמעט במלואן, ועתידות להסתיים בשנת 2011. עלות ביצוע הפרויקט נאמדת בכ-11 מיליארד שקל, והוא צפוי להסתיים בשנת 2017.
נזכיר כי ביוני השנה אישרה ועדת השרים לענייני פנים ושירותים את תוכנית המתאר למערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) של מטרופולין תל אביב. התוכנית כוללת רשת של קווים, תחנות ראשיות ואתרי תחזוקה ותפעול, שתשולב בשימושי הקרקע הקיימים ומתוכננת ל.2030- רשת קווי המתע"ן תשולב גם במערכת התחבורה הציבורית של רכבת ישראל ובמערך תחבורה תומך
התוכנית קובעת תוואי ל6- קווים עתידיים נוספים בגוש דן: הקו הירוק (קו אורך העובר בהרצליה, תל אביב-יפו, חולון וראשון-לציון;( הקו הסגול (קו הרוחב המרכזי העובר ביהוד, אור יהודה, קרית אונו, פתח תקווה, גבעת שמואל, רמת גן, תל אביב-יפו;( הקו הצהוב (קו המאגד את הערים הצמודות ממזרח ומצפון - כפר סבא, הוד השרון, רמת השרון, הרצליה, תל אביב-יפו, בני ברק, רמת גן וגבעתיים - עם דרום המטרופולין: דרום תל אביב-יפו וחולון;( הקו התכלת (קו העובר בחולון, אזור, מקווה ישראל, ראשון לציון, נס ציונה ורחובות;( הקו החום (הקו הדרומי העובר בראשון לציון, באר יעקב, צריפין, רמלה ולוד;( והקו הוורוד (קו הרוחב הצפוני העובר בכפר סבא, רעננה והרצליה).






נא להמתין לטעינת התגובות




