הרכבת הקלה בת"א יוצאת לדרך חדשה: מכרז ראשון מטעם המדינה
שיטת כריית המנהרות של הזכיינית הקודמת, MTS, הוחלפה. המשמעות: הסטת נתיבים והפרעה לזרימת התנועה
מדובר במכרז לתכנון הנדסי של פירים האמורים לשמש נקודות כניסה למכונות הכרייה הגדולות, כחלק מחפירת 11 ק"מ שיסללו מתחת לפני הקרקע - מדרום תל-אביב ועד מחלף גהה בפתח תקווה. על פי המכרז כריית המנהרות צפויה להתבצע בשיטה של חפירה וכיסוי, שמשמעותה הפרעה לזרימת התנועה וצורך בהסטת נתיבים.
המכרז מדבר על הקמת 3 מבנים לאורך נתיב החפירה דרכם ניתן יהיה להחדיר את מכונות הכרייה (סוג של מקדח ענק ששימושו
נפוץ בעולם, וכן נמצא בשימוש במספר פרויקטי כרייה בישראל, ע.א). שיטת הכרייה בה בחרה המדינה להשתמש שונה מזו שתוכננה להתבצע על ידי זכיינית הרכבת המתכוננת - קבוצת MTS - שתכננה להשתמש בשיטה בה נכרות מנהרות עמוקות יותר מבלי להפריע לתנועת כלי הרכב על פני הקרקע.
במקביל מתקיים הליך בוררות בין המדינה לקבוצת MTS שאמור להכריע האם הייתה למדינה עילה לטעון להפרת חוזה מצד הקבוצה ולבטלו, ומי נושא באחריות על עיכוב הפרויקט. הליך הבוררות עדיין מותיר את האפשרות שקבוצת הזכיין תוכל לחזור ולבצע את פרויקט הרכבת הקלה. כך או כך, סיומו של הפרויקט צפוי להסתיים כל המוקדם במהלך 2017.







נא להמתין לטעינת התגובות




