פיג'ו 3008: בלי הנעה כפולה - אבל עם הרבה אבזור

פיג'ו נכנסת באיחור ובהיסוס לתחום רכבי הפנאי. לשטח אמיתי אמנם לא כדאי להגיע עם ה‭,3008-‬ אבל הוא לא יירתע משביל קק"ל מזדמן וינוע עליו בלי חשש לנזק, במקום שבו סתם מכונית פרטית תתקדם בעצלתיים

רוני נאק | 8/12/2010 19:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: פיג'ו 3008
"כן, כן, אנו מתכננים רכב שטח שיוצג בקרוב", אמר אחד מחשובי פיג'ו לפני שש שנים - שנה וחצי לאחר שאמר שזה לא על הפרק. פיג'ו פיגרה עם הקונספט הזה, גם כי לא היתה בשוק החשוב ביותר שלו, ארצות הברית, וגם כי לא זיהתה את הפוטנציאל באירופה. בהמשך ‭(2007)‬ היא הדביקה את הסמל שלה לאאוטלנדר של מיצובישי וקראה לו ‭.4007‬ אבל, הנה, בסוף זה קורה.
רויטרס
פיג'ו 3008 בתערוכת מכוניות במוסקבה רויטרס
רעיון וביצוע

מאמצע שנות התשעים החל להתגלגל ז'אנר מכוניות חדש: רכבי פנאי. רכב בעל מבנה שלדה כמו של מכונית נוסעים אך עם מרווח גחון מוגבה והנעה כפולה. כיוון אחד היה רכב מקורי (טויוטה ראב‭,(4‬ כיוון אחר היה שימוש ברכב קיים (סובארו אאוטבק/פורסטר‭.(‬

מה שאין לרכב באמת (יכולת שטח של ממש) אפשר להחליף בכאילו: הופעה ומרכב שימושי-אך-אסרטיבי פלוס דקורציה מעולם רכבי השטח. בעצם, אם ממשיכים את הקו, לא צריך יכולת שטח בכלל, ואם חושבים על זה, הנעה כפולה גם יקרה וגם צורכת דלק. לקינוח, אבזור עשיר ימקסם את כוח המשיכה וירכך את תגובת ה"כמה?" למקרא תג המחיר.

וכך היה: ב‭2009-‬ הציגה פיג'ו את ‭,3008‬ רכב פנאי המבוסס על ‭- 308‬ ללא הנעה כפולה אבל עם הרבה אבזור (דגם ‭,5008‬ עם מקום לשבעה, הוצג השנה‭.(‬

שינוי חשוב הוא השימוש בבולמי זעזועים אקטיביים מאחור, שנועדו לצמצם את נטיית החלק האחורי בפניות ולשפר את הנוחות.

וההופעה, אה, ההופעה. 3008 שונה לא רק מהדגמים הרגילים של פיג'ו, אלא מביא לסצנת רכבי הפנאי וקרוביהם הופעה שלא דומה לאף אחד: חזית אגרסיבית מאוד, כנפיים נפוחות, צדי רכב תפוחים וישבן עגלגל ובולבוסי.

תא הנהג מאוד מצא חן בעיניי. ראשית, הוא יוצר תחושת עושר מכובדת, והדלתות הכבדות ראשונות להציע אותו מקדם יוקרה. החומרים, ההרכבה ובכלל ההגשה מכובדים מאוד. הטיית לוח המחוונים לפנים יוצרת תחושת מרחב נעימה, ופיזור רוב המיתוג נכון ארגונומית.

ויש כמה דברים שהם פחות: בורר ההילוכים גבוה מדי וממוקם במגמה אחורית מדי; כפתורי השליטה מרחוק של מערכת השמע נמצאים 20 ס"מ בלבד ממערכת השמע עצמה; ולא נוח למצוא את אבזם חגורת הבטיחות.

אנרגיה קינטית

העניין הטכנולוגי מורחב. מה שהנהג מקבל זה הרבה כוח והוא זמין לו תמיד ומיד. תמיד יש "בשר" מתחת לדוושה ואף פעם לא תתאכזבו ממחסור בתנע כשצריך אותו. כך בעיר וכך בכל מצב מחוץ לעיר, גם כשהתנועה (הנעקפת) או הטופוגרפיה (הגבוהה) אמורות להקשות. המנוע שקט מאוד והתיבה האוטומטית - החדשה, סוף סוף, עם שישה הילוכים - מתפקדת מצוין ולומדת מהר מאוד. עם זאת במהירות נמוכה בעיר, השילוב לעתים אינו חלק כנדרש.

איכות הנסיעה בעיר משובחת ונעימה מאוד. המתלים של ה‭3008-‬ מזכירים נשכחות, מהתקופה שבה פיג'ו היתה סמכות בכל הקשור בנוחות נסיעה. זה הישג לא רע בהתחשב בצמיגים שהדופן שלהם לא ממש גבוהה (חתך ‭,50‬ חישוקי 17 אינץ‭('‬ ובהתחשב בדגם המקורי שממנו מגיעים הצמיגים ‭.(308)‬ מחוץ לעיר הסיפור נעשה קצת יותר מורכב וקצת פחות נוח: המתלים ממשיכים להבריק על כביש משובש, אבל כביש גלי גורם ל‭3008-‬ לזוז יותר מדי, והמתלים משתלטים על אתגרי מע"צ באופן נרפה מדי.

להגה תגבור חשמלי, והוא מאוד, אבל מאוד, קל. "תחושה" בזמן ההיגוי היא מושג שאין לו קשר למה שקורה כאן, רחוק שנות דור מהגה "פיג'ואי" שהיה עימנו רק בתחילת העשור. לא בן הלוויה המוצלח לנהיגה ספורטיבית בכבישים מתפתלים, אבל הרי לא עשו את ה‭3008-‬ בשביל זה - למרות שהוא יודע לעשות את זה באופן בטוח מאוד ומדויק לא פחות. אבל, בשימוש היומיומי ההיגוי הקליל הופך התנהלות עירונית ותמרוני חניונים לדבר של מה בכך.

פז בר
רמת שימושיות גבוהה. תא מטען גדול ואפשרויות הטענה טובות פז בר
מרחב מצוין

בין גני הילדים, קניות בסופר ושאר שימושים יומיומיים, למדתי להעריך את דלת תא המטען המפוצלת ואת החלל הגדול שמציע תא זה. מרווח הגחון, שעלה ל‭17-‬ ס"מ ‭10)‬ ס"מ ב‭,(308-‬ מאפשר גם עלייה נוחה על מדרכה וירידה בטוחה ממנה - כשצריך משהו "רק לרגע" מהסופר-פארם. ה‭3008-‬ מציע הרבה מאוד מרווח ראש מאחור (בכל זאת, גובה של 168 ס"מ) ובכלל מרחב מצוין לנוסעים.

מחוץ לעיר מתגלה ה‭3008-‬ ככלי שיוט נעים. בידוד הנוסעים מהכביש, מרעשי הסביבה ומשאון המנוע טוב מאוד. מערכת בקרת האקלים משובחת, אבל זו תעבוד קשה למדי אם תחליטו לגלול בקיץ מהסוג שעברנו את סך השמש המכסה את הגג הפנורמי העצום. אבל אני בטוח שבחורף זה יהיה ממש נחמד.

והמושבים? אלה היו נעימים ומפנקים בתחילה, אך חסרו תמיכה לגב בהמשך, עד גרימת אי נוחות. התצוגה העילית, רעיון נחמד שהופיע במכוניות יקרות בהרבה, לא הכי יעילה. המיקום הנמוך יחסית, "קרוב" מדי לחרטום, גורם להסטת המבט נמוך מדי. אפשר לוותר.

פז בר
סביבת הנהג. כמה בעיות בהנדסת האנוש לא פוגעות ברמה הכוללת הגבוהה פז בר
עניינים של תמורה

פיג'ו 3008 מציע הרבה מרחב פנים, המון אבזור ושימושיות מרובה ומצפה את הכל בהופעה מכובדת. המנוע מצוין והתיבה בעלת ששת ההילוכים יעילה וטובה בהרבה מקודמתה. נוחות הנסיעה על פני שיבושים בעיר ובדרך לכפר מעולה ורק כביש גלי פוגע באיכות הכוללת. למרות ששטח לא נכלל בתפריט של ה‭,3008-‬ הוא לא יירתע משביל קק"ל מזדמן וינוע עליו בלי חשש לנזק, במקום שבו סתם מכונית פרטית תנוע לאט מאוד. אם בכלל.

בקיצור, פיג'ו 3008 הוא גרסה עדכנית של רכב משפחתי המשלב תכונות שימושיות של סטיישן ומיני-וואן קומפקטי במופע מרשים של רכב שטח - ובזה הוא מצליח. מה שמשאיר אותנו עם עניין נוסף שהוא בעל משמעות למיסוד הקשר בינו וביניכם: המחיר.

ובכן, 170 אלף שקל זה הרבה כסף למכונית שאבזורה, בכל זאת, לא עשיר דיו, והמחסור בפנסי קסנון או במושבים מופעלי חשמל הוא דוגמה אחת. כאן הבעיה מגיעה מבחוץ, עם מתחרים זולים יותר (סקודה יטי, למשל) או כאלה שמחירם דומה, אך יכולתם גבוהה בהרבה (סובארו פורסטר, לדוגמה). ‬

בעד: שימושי, מנוע, נוחות, אבזור (בכלל)

נגד: מחיר, הגה, מושבים, אבזור (ביחס למחיר)

סיכום: שימושי עם ערך מוסף, אך יקר

פז בר
פיג'ו 3008. לא נרתעת משביל קק''ל מזדמן פז בר
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->