סוף למחירי ה-0.99?
הצעת חוק חדשה מבקשת לאסור על בעלי עסק לנקוב במחיר שאינו מעוגל לעשר אגורות, שכן מדובר בהפקעת מחירים לרעת הצרכנים
בארגוני הצרכנים מתקבלות תלונות רבות על מחירי ה-"99 אגורות", אותם הם מכנים "פסיכולוגיה בגרוש". כיום החוק מחייב את בעל העסק לעגל את המחיר אל הסכום האפשרי הקרוב ביותר, במקרה זה אגורה אחת כלפי מעלה, כאשר הקונה משלם
במזומן. מי שישלם באשראי יחויב לפי המחיר המדויק הנקוב.
ההצעה מבקשת לקבוע שעל מוצר או שירות שניתן לשלם במזומן ייאסר לנקוב במחיר שאינו מעוגל לעשר אגורות, שכן מדובר בהפקעת מחירים לרעת הצרכנים. מלבד בעיית העודף, מדובר בטריק שיווקי שכן בעיני הצרכן המצוי 99.99 שקל הם הרבה פחות מ-100 שקל.
בהצעה נאמר שהיא באה להגן על הצרכנים "מפני הטעיות פסיכולוגיות שנובעות מהערכה שגויה של מחיר המוצר וכן מפני הפסד כספי, שכן דין פרוטה כדין מאה".

סוף לסיומת 0.99.
צילום: יוגב אטיאס