הרשות להגנת הצרכן נגד הוט: תקנו הליקויים

בעקבות תלונות רבות של צרכנים על הפרות חוזרות ונשנות של חוק הגנת הצרכן, דורשת הרשות מהחברה לתקן הליקויים בתוך שבוע, ולא - היא תנקוט נגדה צעדים נוספים. הוט בתגובה: "החברה מקפידה לפעול לפי החוק"

nrg מעריב | 3/11/2010 12:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעקבות תלונות רבות של צרכנים כנגד חברת הכבלים הוט, אשר הגיעו לרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, שלחה השבוע הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, מכתב למנכ"ל הוט, הרצל עוזר, בו נמסר כי על החברה לפעול לתיקון הליקויים תוך שבוע מקבלת ההודעה. פינקוס הזהירה כי "אי מילוי ההוראות בהודעה תהווה עבירה נמשכת העשויה לגרור נקיטת הליכים נוספים".

ברשות טוענים כי בין התלונות שהועלו כנגד הוט, נטען כי היא מסרבת לבטל עיסקאות, גם כאשר הן מבוטלות כחוק על ידי הצרכן. כן עולה מדיווחי הצרכנים, כי החברה ממשיכה לחייב לקוחות שהודיעו על ביטול עיסקה גם לאחר מועד הביטול - עד אשר מגיע הטכנאי לבצע את הניתוק בפועל, וזאת בניגוד לחוק.

בדיקה יזומה שביצעה הרשות בתקנונים השונים של החברה, אליהם מופנים הצרכנים ואשר מתפרסמים באתר של הוט, גילתה גם היא ריבוי עבירות על חוק הגנת הצרכן. כך למשל לא מופיעים בתקנונים הנושאים הבאים: זכות הצרכן לביטול, אופן הביטול, מועד הביטול  ודרכי הביטול.

עוד טוענת הרשות כי העובדה שבתקנונים כתוב כי במקרה בו תחליט הוט לשנות את מחירי השירותים או את תעריפי ציוד הקצה באופן המרע את תנאי של הצרכן, הוא יהיה רשאי לסיים את תקופת ההתחייבות ללא תשלום החזר ההטבה - אינה מספיקה. בכל שינוי ותוספת בעיסקה, מסבירה הרשות, חלה חובת גילוי נאות באשר לזכות הביטול של הצרכן, וזאת טרם ביצוע השינוי בפועל. "ציון כללי בתקנון כפי שהוא מופיע אין בו די", נכתב, "ולפני כל  שינוי או תוספת חלה חובה על חברת הוט ליידע את הצרכן ולקבל את הסכמתו המפורשת לשינוי".

כך גם במקרה בו מתייקר השירות בעקבות ירידה מע"מ. זאת ועוד: מצוין, כי אף אם המחיר הסופי לצרכן אינו משתנה, חלה על החברה חובה ליידע אותו על הייקור במחיר השירותים ועל זכויות לגבי ביטול העיסקה, וכן לקבל הסכמתו מראש לשינוי התעריפים. 
הוט: "דוחה מכל וכל את הטענות"

מחברת הוט נמסר בתגובה: "חברת הוט דוחה מכל וכל את הטענות האמורות. החברה מקפידה לפעול לפי החוק, לרבות מתן סיכום עיסקה כתוב לכל לקוח מצטרף. יתרה מכך, חברת הוט מובילה לאחרונה מהלכים צרכניים שהינם אף מעבר למתבקש על פי החוק, כולל הכרזה על מסלול ללא התחייבות.

"בנוגע לתלונות שהועברו,

תגובת החברה המפורטת נמסרה לרשות לסחר הוגן. נמצא, כי כמעט כל התלונות אינן מוצדקות.

"חברת הוט, המשרתת מיליוני לקוחות במגוון רחב של שירותים, תמשיך במסלול של שיפור השירות שעליו  הכריזה. לשמחתנו, אנו רואים עלייה ברמת שביעות הרצון של לקוחותינו בכל המחקרים שאנו עורכים".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->