מנכ"ל מגדל: "כניסת רשתות השיווק לביטוח זה זילות למקצוע - בסוף זה ייכשל"
כהן קרא למפקח על הביטוח להתערב: "לא ייתכן שענף הביטוח הדרדר עד כדי כך שביחד עם קוטג' ישווקו גם ביטוח"
כהן, שהשתתף אתמול בכנס של לשכת סוכני הביטוח באילת, העריך כי שיווק ביטוח בדרך כזו בסופו של דבר ייכשל, שכן הלקוחות מעדיפים לעבוד בדרך כלל עם סוכני ביטוח שמספקים להם את השירות ועונים לבעיותיהם בזמן אמת.
כהן קרא למפקח על הביטוח באוצר להתערב בסוגייה ולחייב את רשתות השיווק, אשר "מוכרות ביטוח יחד עם עגבניות", לחייב את העוסקים בתחום בקוד התנהגות כמו לבוש, קוד התנהגות, גילוי נאות וכדומה. "לא ייתכן שפני הדברים בענף הביטוח הדרדרו עד כדי כך שיחד עם הקוטג' תשווק רשת השיווק גם פוליסת ביטוח", טען כהן.
בהתייחסו לשאלת הריכוזיות בענף הביטוח, אמר מנכ"ל מגדל כי "טבעי שציבור הלקוחות וסוכני הביטוח יעדיפו לעבוד עם חברת ביטוח גדולה, כמו שמרבית עם ישראל יעדיף שכספו יופקד בבנק לאומי". כהן העריך כי מגמת הריכוזיות בענף הביטוח תימשך גם ב-2011 ורואה זאת כתהליך טבעי.
כמו כן הוא רואה בחיוב תופעות
בהן קונצרנים גדולים, כדוגמת אי.די.בי, מעדיפים שביטוח החברות שלהם ייעשה בחברת הביטוח שבבעלותם, במקרה זה כלל ביטוח. "זה טבעי לנצל קשרים למרות שבחברות הציבוריות רואים את הדברים בצורה קצת שונה", הוסיף המנכ"ל.
כהן דחה את הביקורת שהושמעה על כך שאיחוד ישיר, שנמנית על הקבוצה, משווקת בפועל ביטוחים ישירים, ואמר כי מדובר בנתח קטן העומד על כאחוז אחד מכלל הפעילות של מגדל. לדבריו מגדל תמשיך ותשקיע בשנים הקרובות בפיתוחים טכנולוגיים ובהכשרת סוכני ביטוח צעירים - וציין כי החברה כבר השקיעה בתחום זה בשנה האחרונה כ-30 מיליון שקל.
נשיא לשכת סוכני הביטוח, אודי כץ, תקף בצורה חריפה את העובדה שחברות הביטוח אינן משתפות פעולה עם הסוכנים בהנהגת מהפכות שונות כמו הכנת אמנת שירות עבור סוכני הביטוח, או כמו שיפור מערך המחשב סוכן-נט: "מכיוון שחברות הביטוח לא שיתפו איתנו פעולה בעניין זה, נאלצנו לפנות למפקח על הביטוח באוצר על מנת שהוא יאכוף את דעתו בנושא, ויכפה על חברות הביטוח את שיתוף הפעולה. חבל שכך מתנהלים הדברים. ציפינו מחברות הביטוח להתנהג בצורה שונה".







נא להמתין לטעינת התגובות




