ועכשיו גם ביטוח בשקל: ביקור ראשון בסניף החלב והביטוח של רמי לוי
המיזם המשותף של לוי וחברת הביטוח שלמה מנסה לחנך את הישראלים לרכוש פוליסה זולה תוך כדי הקניות בסופר - ולא קשה לראות איפה נחסך הכסף. הסניף ממוקם ממש בתוך הסופרמרקט, בין העגלות לקופות המצפצות: "חושבים שזה חלק מהסופר". זה לא רק נשמע זול - זה גם נראה זול
"אתה נותן לי את הפוליסה שלך, עם הפרטים, ואנחנו מחדשים לך את הפוליסה בהנחה של 10%", אומר גבר בחולצת כפתורים ירקרקה שעומד מצידו השני של מעקה העץ. מבלי לחכות לשאלות או הבהרות נוספות הוא שולף דף פרטים ומתחיל לתחקר את המבוטח הפוטנציאלי.
בתוך ההאנגר המואר באמצעות נורות פלורסנט לבנות ענקיות, מאחורי הקופות הרושמות, קצת קשה לתפוס שנכנסתי למעשה לסניף הכמעט בלתי נראה של סוכנות הביטוח, אשר הקימו כמיזם משותף חברת הביטוח שלמה והקמעונאי הבלתי נלאה רמי לוי. וזה לא רק נשמע זול, זה גם נראה זול.
"בוא, תיכנס מסביב", אומר לי מוכרן הביטוח שיציג את עצמו בעוד דקות אחדות כדורון - סוכן הביטוח המנהל את האופרציה. פתח נפרד לצד הכניסה הראשית של הסופר מוביל לסוכנות, ששוכנת למעשה באותו חלל בו נמצא היכל הקניות ומופרדת רק על ידי מחיצת בטון בגובה מטר. הסוכנות עצמה מורכבת משולחן כתום המחולק בין דורון ובין שתי פקידות המזינות את שמות המתעניינים והחותמים לצגי המחשב. מסביבם פזורים עגלות קניות ועציצי פלסטיק קטנים.
"לפעמים נכנסים פנימה וחושבים שזה חלק מהסופר", אומר דורון ומחייך בסלחנות, "ביום הראשון, אנשים נכנסו אליי ושאלו מה קורה פה - זה סופר, איך זה יכול להיות?", הוא אומר. "אנחנו מסבירים שזה מודל שעובד בעולם ובעיקר מסבירים לאנשים שאפשר לחסוך כסף. הם מבינים".
לטענת דורון, כמות הפונים מאז יום שלישי האחרון עומדת על מאות אנשים. הסניף מעוטר בשלטים, פליירים וכרזה כחולה-צהובה המכריזה על "מהפכה בעולם הביטוח" ובה רשימת קניות צהובה, הכוללת חלב, קוטג', עוף וביטוח - והמטרה היא להדגיש, להתריע ולחנך: ביטוח קונים בסופר.

"בעולם כבר מוכרים ביטוחים בסופרמרקט", מספר טובי שמלצר, סמנכ"ל השיווק של חברת הביטוח שלמה ומבטיח: "בשלב הבא נמכור גם ביטוחי בריאות וחיים".
לטענתו של שמלצר, מכירת ביטוח אינה מצריכה מעמד מיוחד ובמובנים מסוימים אף עדיף כי היא תיעשה בסופר. "אתה בכל מקרה מגיע לשם בכל שבוע, כך שאתה יכול להשלים פרטים או לזכות בטיפול או בתביעה במקום בו אתה מבקר בכל מקרה".
שלמה ורמי לא מתכוונים לחנך את הציבור אך ורק בעזרת היגיון בריא ומבקשים למשוך אותו דרך הכיס, כמו שרמי לוי יודע. כל מי שמבקש לרכוש ביטוח, בין אם מדובר בביטוח רכב (מקיף, צד ג'),
החיסכון עשוי להגיע למאות רבות של שקלים: פוליסה ממוצעת לרכב משפחתי כדוגמת מאזדה 3 עשויה לעלות כ-4,000 שקל; ביטוח מבנה ותכולה עשוי להגיע לכ-2,500 שקל לדירה של 4 חדרים; וביטוח תאונות אישיות המעניק כיסוי של כ-150,000 שקל יעלה 1,000 שקל .
העלויות משתנות כמובן על פי הגיל, תכולת הביטוח ואופיו המדויק של הגוף או הנכס המבוטח. אך במקרה שלפנינו ניתן להגיע לחיסכון של כ-750 שקל בשנה, וזאת בתנאי שבשנה האחרונה לא תבע הלקוח את החברה.

"אין אותיות קטנות", מדגיש דורון, "אין תוספות, אתה מקבל את אותו הכיסוי הביטוחי, אותם תנאים, אותו דבר".
ואכן , גם בעין בלתי מזוינת ניתן לראות היכן נחסך הכסף. נכון לעכשיו מתנהל המיזם אך ורק מתוך הסניף של רמי לוי בהאנגר במודיעין, אך לדברי דורון, לקוחות בסניפים אחרים מופנים למספר הטלפון "כוכבית פוליסה". " בשעות הפעילות השיחות מגיעות אלינו ומחוץ להן השיחות מגיעות למוקד טלפוני שפועל 24 שעות ביממה".
יש הרבה עבודה? "ברוך השם".
יהיה טוב. יהיה זול.
