MTS לרה"מ: "הורה למשרד האוצר לשוב לשולחן הדיונים"
זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, אשר זיכיונה נשלל, במכתב לנתניהו: "החברה מחויבת לפרויקט"; "הפערים בעמדות הצדדים, נכון להיום, ניתנים לגישור"
לאחר שנתקל פרויקט הרכבת הקלה בקשיים ועיכובים, ונמתח על פני כשלוש שנים, הגיעו לאחרונה המגעים בין נציגי המדינה ל-MTS לכדי פיצוץ, ואף הוחלט להפסיק את הפרויקט. הפרויקט חזר לידי המדינה, ובערב סוכות אף פרסמה נ.ת.ע מרכז ראשון להקמת חלק מהרכבת הקלה.
במקביל מתקיים הליך בוררות בין המדינה ל-MTS שאמור להכריע האם הייתה למדינה עילה לטעון להפר את חוזה מצד הקבוצה ולבטלו, ומי נושא באחריות על עיכוב הפרויקט. הליך הבוררות עדיין מותיר את האפשרות שקבוצת הזכיין תוכל לחזור ולבצע את פרויקט הרכבת הקלה. כך או כך, סיומו של הפרויקט צפוי להסתיים כל המוקדם במהלך 2017.
במכתבה טוענת החברה כי אפשר לגשר על הפערים, וכי יש לשוב ולנהל מו"מ, על מנת למנוע עלויות מיותרות נוספות לצדדים. ב-MTS טוענים כי הפרויקט ייספק דחיפה מיידית ומשמעותית למשק הישראלי ו"ייצור לפחות 10,000 מקומות עבודה ישירים ואלפים רבים לש מקומות עבודה עקיפים. בנוסף יביא הפרויקט להתמקצעות
במיומנויות חדשות, חשיפה משמעותית של טכנולוגיות מתקדמות ואף ישנה לגמרי את פני רשת התחבורה הציבורית בגוש דן".
עוד טוענת הזכיינית כי לאור המשבר הכלכלי שזיעזע את השווקים הפיננסיים, ובהתאם למקובל בחוזי זיכיון מסוג זה, ניהלו האוצר והחברה מו"מ במטררה לסכם את השינויים ההכרחיים הנדרשים בחוזה, על מנת לאפשר לקונסורציום הבנקים הבנקים הבינלאומיים והמקומיים שהוקם לצורך העניין לממן את הפרויקט במימון פרטי.
"לדעת MTS, הפערים בעמדות הצדדים, נכון להיום, ניתנים לגישור", נכתב במכתב. "לפיכך נדהמה MTS מהחלטת המדינה לבטל את הזיכיון". בחברה טוענים כי החלטה זו מתעלמת ממאות מיליוני שקלים שהשקיעה.






נא להמתין לטעינת התגובות




