הקלות הבלתי נסבלת של העברת מידע לנציגי הציבור שלנו
בכל פגישה עם חברי כנסת ובכל הופעה בפני אחת מהוועדות אפשר להלעיט את נציגי הציבור בכל מיני סוגים של שקרים: שחורים, לבנים וסטטיסטיקות שמנוסחות באופן מעוות. אף אחד לא באמת בוחן את הדברים לעומק
◄ פנייה לוועדת הכלכלה: לחקור ממצאי תחקיר מעריב על מגרשי ההדרכה
מעבר לחלמאות המתמשכת של משרד התחבורה בפרשת מגרשי ההדרכה, סאגה לא ברורה שאורכת כבר יותר מ-8 שנים וראוי שמבקר המדינה יבדוק אותה לעומק, הנושא המהותי והכללי יותר שנחשף בתחקיר עסקים ביום שישיהוא הקלות הבלתי נסבלת של העברת מידע לנציגי הציבור שלנו.
באופן תיאורטי, אבל גם מעשי, בכל פגישה עם חברי כנסת ובכל הופעה בפני אחת מוועדות הכנסת אפשר להלעיט את נציגי הציבור בכל מיני סוגים של שקרים: שחורים, לבנים וסטטיסטיקות שמנוסחות באופן מעוות.
כמה מחברי ועדת הכלכלה סבורים, בטעות, שמול כל נתון שהם מקבלים מבעלי עניין ניצב בעל אינטרס הפוך ולכל הפחות ניצבים פקידי המשרדים השונים, ואלה יציגו בפניהם את הצד השני של המטבע. בפועל, כפי שהוכיחה פרשת המגרשים, אף אחד לא באמת בוחן את הדברים לעומק ואפשר "לעבוד" על ועדות הכנסת פעם אחר פעם בכל הרכב שהוא.
הפתרון הראשון והמתבקש לבעיה הזאת הוא טכני: כל מסמך שמוצג בפני ועדת הכלכלה, או כל ועדה אחרת של הכנסת,
יצורף כקובץ סרוק אל פרוטוקול הדיון וניתן יהיה להוריד אותו מאתר האינטרנט של הכנסת.
אפשר להניח שעצם השקיפות הזאת תהווה חסם מפני מי שינסו להציג בפני נציגי הציבור שלנו נתונים שאינם נכונים, אבל גם אם לא - לכל הפחות אפשר יהיה לגלות את הדברים בדיעבד. רמה דומה של שקיפות נחוצה גם מצידם של פקידי המשרדים השונים: כל דיון מקצועי בנושאים שלא קשורים לביטחון המדינה חייב להיות מלווה ברישום, וצריך להיות מפורסם לעיון הציבור.
בשני המקרים תפעל השקיפות לטובת הציבור, אבל לא פחות מכך גם לטובת חברי הכנסת והפקידים: במקום שכל חברי הכנסת וכל הפקידים יהיו חשודים בעיני הציבור - ככל שיוסר מעטה הערפל כך יבהיקו חברי הכנסת הראויים והפקידים המסורים לאינטרס הציבורי.





נא להמתין לטעינת התגובות




