בקרוב: התשובה הסינית לגוגל
בהמשך למאבק בין ענקית הטכנולוגיה לשלטונות במדינה, הודיעה סוכנות הידיעות הסינית הממלכתית כי תשיק מנוע חיפוש חדש. עם זאת, לא נמסר האם הוא מיועד לרשת או לשוק הסלולר המתרחב
בהודעתה הקצרה, בת שתי השורות, מסרה סוכנות הידיעות כי חתמה על הסכם מסגרת עם חברת צ'יינה מוביל (China Mobile), מפעילת הסלולר הגדולה
בעולם מבחינת מספר המשתמשים שלה.
לדבריה, העבודה על הפרויקט הזה הגיעה לשלב מהותי מבחינה תפעולית. לא נמסר בהודעה האם מנוע החיפוש מיועד לרשת האינטרנט או לשוק מנועי החיפוש על גבי הטלפונים הסלולרים בסין, שוק קטן שהולך וגדל במהירות.
נזכיר כי גוגל סגרה את משרדיה במדינה במרץ האחרון על מנת להימנע ממאבקים עם הצנזורה הסינית- מהלך עליו הימרו אנליסטים ככזה שיוביל להזדמנויות בעבור יזמים מקומיים.
שוק האינטרנט בסין הוא הגדול בעולם עם 420 מיליון גולשים, והתחרות בין מפעילי מנועי החיפוש על ליבם גואה. נתח השוק של גוגל בחיפוש באינטרנט בסין צנח מ-30.9% ברבעון הראשון של השנה ל-24.2% עם סיום הרבעון השני, בסוף יוני. חלקה של Baidu, מפעילת מנוע חיפוש סינית, עלה מ-64% ל-70%.
בתחום החיפוש הסלולרי מחזיקה גוגל ב-12.3% מהשוק בעוד ל-Baidu יש 34.3%. מפעילה סינית נוספת, Easou, נמצאת גם היא לפני גוגל עם 16.9%.






נא להמתין לטעינת התגובות




