המאבק של גוגל וסין נמשך: המדינה חסמה את שירות ה-suggest בחיפוש
השירות המציג הצעות אפשריות לחיפושים במנוע החיפוש הפופולרי נחסם במדינה. ברקע: הציפייה של גוגל לחידוש הרישיון שלה בסין, שהיעדרו מאיים על המשך הפעולה שלה במדינה
"נראה כי תוצאות החיפוש המוצעות על ידי השירות ההצעות של גוגל נחסם למשתמשים בסין", מסרה דוברת גוגל, ג'סיקה פאוול, בהודעת דואר אלקטרוני. "החיפוש הרגיל לא נפגע", הוסיפה.
המתחים בין ענקית החיפוש לשלטונות סין החלו בינואר השנה, לאחר שגוגל הודיעה כי היא אינה מעוניינת להמשיך ולשתף פעולה עם סין בנושא הצנזורה במנוע החיפוש שלה. גוגל סגרה את משרדי החברה במדינה ב-22 למרץ השנה והחלה להפנות את המשתמשים מסין למנוע החיפוש שבהונג קונג.
עד כה, בניסיון לעקוף את הצנזורה שמפעילה הממשלה הסינית על מנוע החיפוש, הופנו גולשים באתר גוגל סין (Google.cn) באופן אוטומטי לאתר של ענקית החיפוש בהונג קונג, ,Google.hk שבו לא מופעלת צנזורה.
עם זאת, בניסיון לשמר את פעילותה בסין הודיעה גוגל כי תפסיק להפנות את המשתמשים הסינים אוטומטית לאתר החברה בהונג קונג. ביום שני הודיעה גוגל בבלוג הרשמי שלה כי תפסיק את ההפניה האוטומטית, שכן ממשלת סין מסרבת לחדש את רישיון הICP- (ספק תוכן באינטרנט) של החברה.
ללא רישיון - ICP שאותו מספק משרד התקשורת הסיני - לא תוכל כאמור גוגל להמשיך לפעול במדינה. הרישיון הנוכחי של החברה
אמור לפוג ב2012- אך מועד חידושו חל אתמול (ד') - ועל כן מאמציה של גוגל להגיע לפשרה עם ממשלת סין.
אתמול (ד') אמר בכיר בממשלה הסינית כי הוא לא מכיר את הפרטים הספציפיים בגישתה החדשה של גוגל, אך "זה זמן רב אנו אומרים שכדי להתפתח בסין, עליך לציית לחוקים הסיניים. עמדתנו ברורה מאוד".
בניסיון לעקוף את דרישותיה של ממשלת סין, הפכו בגוגל את המעבר לאתר ההונג קונגי לאופציונלי, כך שגולשים שמגיעים לגוגל בסין יוכלו לבחור אם הם מעוניינים להשתמש בחיפוש המצונזר או להיות מופנים לאתר של גוגל בהונג קונג.
"כחברה אנו שואפים להפוך את המידע לנגיש לגולשים בכל מקום, כולל סין", נכתב בבלוג של גוגל, "ולכן אנו פועלים בנחישות לשמור על פעילותו של .Google.cn אנו מאמינים כי הגישה החדשה שלנו תואמת הן את מחויבותנו שלא לצנזר תכנים והן את החוק הסיני".
עם זאת, במקרה שהממשלה הסינית תסרב לפתרון שהציעה גוגל, הסכנה היא שהגישה לכתובת האינטרנט Google.cn תיחסם כליל, מזהיר אדווארד יו, מנכ"ל חברת המחקר .Analysys International
"במקרה הגרוע ביותר, אם גולשים לא יוכלו להגיע לGoogle.cn- ולא תהיה להם דרך להגיע דרכו ל,Google.hk- יהיו לכך השלכות הן על תנועת הגולשים והן על הפרסומות", הוא מוסיף. גוגל מחזיקה בנתח של 30% משוק מנועי החיפוש בסין, שגלגל 7.15 מיליארד יואן (כמיליארד דולר) ב.2009-







נא להמתין לטעינת התגובות




