פרטנר נערכת לרפורמה: מחיר השיחה יירד - אך החשבונית לא בהכרח

המלחמה על הרפורמה שמתכנן משרד התקשורת בשוק התקשורת עדיין בעיצומה, אבל בחברת הסלולר כבר נערכים להנחיות החדשות שעשויות להגיע. המסלולים החדשים לא מותנים ברכישת מכשיר סלולרי ומאפשרים ללקוח לעזוב בכל עת, אך המסלול הזול ביותר יקר בכ-20 שקל מהמחיר החודשי שמשלם מנוי ממוצע של החברה

הדר חורש | 13/7/2010 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת פרטנר נערכת לקראת הרפורמות שמתכוון משרד התקשורת להנהיג בשוק התקשורת, ומציעה ללקוחותיה עיסקאות המתאימות לעידן החדש: חוזים המאפשרים ללקוח לפרוש בכל עת ללא קנסות יציאה ואינם מותנים ברכישת מכשיר מהחברה, וחבילות ללא הגבלה כמעט על מספר דקות השיחה בתוך הרשת.

"החלטנו שלא לחכות למשרד התקשורת ולענות על כל הדרישות שלהערכתנו מתכוון המשרד להכניס בקרוב לחוזי ההתקשרות עם המנויים", אמר היום (ג') יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק, התוכן ומנועי הצמיחה של פרטנר.

"אנחנו תומכים בהצעה להסיר את חסמי המעבר בין החברות ואת ההתחייבות לתקופת שירות. אנחנו מאמינים שהשירותים שלנו טובים יותר ומתאימים יותר ללקוחות, ומוכנים לתחרות", אמר. 
לדבר עם המשפחה

החבילות החדשות ייכנסו לתוקף כבר בשבוע הבא. התוכנית תלווה בקמפיין שיווקי בטלוויזיה, שלטי חוצות, פעילות קידום מכירות  ומדיה חברתית באינטרנט, שבו תשקיע החברה כ-10 מיליון שקל. התוכנית מותגה  כ"אורנג' פרי" והיא כוללת שש חבילות ברמות מחיר שונות.

בכל סוגי החבילות מקבל הלקוח מספר בלתי מוגבל כמעט של דקות שיחה בתוך הרשת - ללא תוספת תשלום, וכן חבילת גלישה של 5 מגה ביט באינטרנט בתוספת 5 גיגה ביט בגלישה באתר החברה. ההגבלה על דקות שיחה בתוך הרשת היא 2,500 דקות בחודש, בערך פי 5 ממספר הדקות הממוצע ללקוח רגיל של החברה.

החבילה הבסיסית מוצעת במחיר של 198 שקל בחודש למנוי יחיד, והיא כוללת עד 100 דקות שיחה ליעדים מחוץ לרשת. יתר החבילות מציעות דקות משפחתיות הניתנות להעברה בין בני המשפחה. בחבילה היקרה ביותר, למשל, מציעה החברה 1,800 דקות שיחה מחוץ לרשת בתוספת חבילת גלישה ו-2,500 דקות למנוי ברשת, במחיר של 1,390 שקל בחודש. חבילת הדקות כוללת את כל בני

המשפחה, מבלי להתחשב מי המשתמש.

בניגוד לתכניות קודמות, מציעה פרטנר את חבילות הגלישה החדשות שלה לכל לקוח, מבלי להתנות את העיסקה ברכישת מכשיר מסוג כלשהו. מרכיב חשוב נוסף בהצעה של פרטנר טרם נחשף במלואו: פרטנר הודיעה על כוונתה להציע עיסקאות אטרקטיביות לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של עד 15 עובדים. עסקים אלה הם קבוצת הלקוחות החשובה ביותר אליהם פונה חברת "מירס", שאמורה להפוך בעוד שנתיים למתחרה החדשה על מגזר משקי הבית בשוק הסלולרי.  

פרטנר מציעה תוכנית דומה גם למנויי השירות הקווי שלה: חבילות שירות של דיבור ללא הגבלה ברשת הקווית והסלולרית של פרטנר, בתוספת חבילות דקות של דיבור מחוץ לרשת.

התוכנית מכוונת היטב למגזר הלקוחות הרווחי ביותר בשוק: לקוחות המדברים הרבה ברשת ומוכנים לשלם יותר מהלקוח הממוצע. פרטנר אינה פונה ללקוחות מהמגזרים הנמוכים יותר, עליהם יתחרו על פי ההערכות, המפעילים הוירטואליים העשויים להיכנס לשוק במהלך השנה הבאה.

לא תעשה חיים קלים למתחרות

המהלך של פרטנר מלמד על הצלחה מסוימת של משרד התקשורת במאמציו להפוך את שוק הסלולר לשקוף, תחרותי והוגן יותר. כמו כן נראה שפרטנר, החברה השנייה בגודלה בשוק, אינה מתכוונת לעשות חיים קלים למתחרות החדשות המתכוונות להיכנס לשוק כמו מירס והמשביר לצרכן. התוכנית שלה מכוונת ישירות לפלחי השוק של הלקוחות הרווחיים ביותר.

יש לציין, כי המצטרף הממוצע לתוכנית החדשה יוכל לדבר יותר ברשת וייתכן שמחיר הממוצע לדקת שיחה יירד בשיעור חד, אבל חשבון הסלולר שהוא יקבל בסוף החודש אינו צפוי להיות קטן יותר. החבילה הזולה ביותר בהצעה של פרטנר עולה 198 שקל בחודש, בעוד שמנוי ממוצע של החברה משלם חשבונית חודשית בסך 176 שקל. 

עם זאת, לקוח פרטנר שייבחר בחבילה המתאימה לו, ייהנה גם מהיעדר הפתעות בחשבון הסלולר, שיישאר פחות או יותר קבוע וידוע מראש. בפרטנר מקווים מן הסתם שהלקוח יהיה מרוצה דיו ולא ינצל יתר על המידה את האפשרות לעבור לרשת אחרת בכל הזדמנות.

על פי ההנחות שהציג משרד התקשורת כאשר יזם את השינויים בהסדרים, אמורה כעת התחרות בין חברות הסלולר לגדול ולהביא עמה הפחתת מחירים. אם הטענה נכונה, תיאלץ פרטנר בקרוב להוריד את מחיריה כדי לעמוד בתחרות החופשית בענף.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים