הצלחה לניסוי משרד התחבורה: הנסיעה מת"א לירושלים התקצרה ב-58%
בעקבות כך הוחלט כי במקטעי הכבישים בהם נאסרה בשעות הבוקר כניסת משאיות במהלך הפיילוט - יהפוך הדבר לשגרת קבע
מסיכום סופי של נתוני הפיילוט שביצע משרד התחבורה בששת החודשים האחרונים, עולה כי לא רק שהניסוי הצליח מעבר לכל הציפיות, הצלחה זו לא גררה החרפה בכביש מספר 443, שהיווה חלופה למשאיות שלא יכלו להיכנס לכביש מספר 1.
לדברי השר ישראל כץ, בעקבות הצלחת הפיילוט ולאחר עבודת מטה שנערכה בנושא בראשות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יעקב גנות, הוחלט לאסור באופן קבוע על נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים בשעות הבוקר בכביש ירושלים-תל אביב. שר התחבורה ציין כי סגירת הכביש לכניסת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שנועד להפחית את גודש התנועה ולקצר את זמן הנסיעה לבירה.
הפתעה: 443 ללא שינוי
במסגרת פיילוט שיזם השר כץ נאסרה החל מה-1 בדצמבר 2009 תנועת משאיות וכלי רכב כבדים במשקל של יותר מ-12 טון בקטע שבין שער הגיא לבין מחלף שורש, בין השעות 06:30 ל- 09:30 בבוקר. נוסף לכך נאסרה נסיעת משאיות מעל 12 טון בשעות הבוקר גם בכביש מספר 3, בקטע שבין מחלף לטרון ועד מודיעין וכן בכביש מספר 375 המוביל לצור הדסה וכביש 431 שבין מחלף ענבה ועד מודיעין.
מהנתונים שנאספו על ידי חברת אמי-מתום שערכה את הפיילוט, עולה כי זמן הנסיעה הממוצע ממחלף ענבה ועד לגינות סחרוב בכניסה לירושלים התקצר ב-30%. זמן הנסיעה הממוצע משער
הגיא ועד שורש התקצר בממוצע ב-45% מ-8.5 דקות לפני הניסוי ל-5.5 דקות בתקופת הניסוי. זמן הנסיעה ממחלף שורש ועד מחלף חמד התקצר ב-27% מ- 4.38 דקות לפני הניסוי ל- 3.24 דקות, במהלך הניסוי.
זמן הנסיעה ממחלף חמד ועד הראל התקצר ב-28% מ-2.27 דקות לפני הפיילוט ל-1.47 דקות בלבד במהלך הניסוי, וממחלף הראל ועד מנהרת הארזים התקצר זמן הנסיעה ב-50% מ-7 דקות ל- 3.33 דקות בלבד. בכביש 443 אליו הוסטה תנועת המשאיות לא נרשם שינוי משמעותי בזמן הנסיעה הממוצע בכביש - זאת בניגוד לכל התחזיות, שצפו האטה במהירות הנסיעה בכביש.







נא להמתין לטעינת התגובות




