בעקבות הריקולים: טויוטה צפויה לקנס שיא של 16.3 מיליון דולר
משרד התחבורה האמריקאי החליט לקנוס את יצרנית הרכב היפנית לאחר שמצא כי לא דיווחה על התקלה בדוושת ההאצה ברגע שידעה עליה. על פי הערכות הממשל, 52 אנשים נהרגו בעקבות התקלה
הקנס עשוי להיות העונש האזרחי הקשה ביותר אי פעם שניתן ליצרנית מכוניות, והוא תוצאה ישירה של אי הדיווח למשרד התחבורה האמריקאי (Dot) מצד החברה היפנית על דוושת ההאצה הנתקעת. לדברי משרד התחבורה, החברה ידעה על הבעיות בדוושות הדלק במכוניותיה לפחות ארבעה חודשים בטרם זימנה את כלי הרכב לבדיקה (ריקול).
יותר מ-8.5 מיליון רכבי טויוטה ברחבי העולם נקראו לתיקון במוסכים בגלל התקלה בדוושה ובגלל בעיות במערכת הבלימה בדגם הפריוס. נכון להיום, ממשלת ארצות הברית מייחסת את מותם של 52 בני אדם לבעיות הבטיחות במכוניות טויוטה.
שר התחבורה של ארצות הברית, ריי להוד, אמר אמש כי מסמכים פנימיים של החברה הוכיחו כי טויוטה היתה מודעת לבעיות עם דוושות ההאצה עוד בספטמבר 2009, אבל לא התחילה בריקול עד סוף ינואר השנה.
"עכשיו יש לנו הוכחה כי טויוטה לא הצליחה לעמוד בהתחייבויות המשפטיות שלה", אמר להוד והוסיף כי: "גרוע מכך, הם הסתירו ביודעין פגם מסוכן במשך חודשים מפני הפקידים האמריקאים ולא נקטו בפעולות על מנת להגן על מיליוני נהגים ובני משפחותיהם".
חוקי ארצות הברית לביטחון מחייבים את יצרני הרכב ליידע את מנהלת הבטיחות בדרכים הלאומית, NHTSA (זרוע הבטיחות
של משרד התחבורה), בתוך חמישה ימי עסקים על בדיקות הקשורות לבטיחות כלי הרכב.
NHTSA, החוקרת כ-70 אלף עמודים של מסמכים פנימיים בטויוטה, גילתה כי החברה הוציאה הנחיות לסוחריה באירופה וקנדה בדבר תיקון מכוניות עם דוושות האצה בעייתית כבר ב-29 בספטמבר 2009, ארבעה חודשים לפני שהחברה החלה בריקול בארה"ב.
נציין כי הקנס מתייחס אך ורק ל-2.3 מיליון המכוניות בארצות הברית שנקראו לבדיקה בגלל דוושת ההאצה הפגומה. ייתכן וקנסות נוספים יוטלו על החברה בהקשר לשני הריקולים הנוספים שנעשו.
דובר מטעם טויוטה אמר בתגובה: "למרות שעדיין לא קיבלנו מכתב מהרשויות, אנו מבינים כי ה-NHTSA נקטה צעדים בקשר לריקול הזה. עשינו כבר מספר צעדים חשובים על מנת לשפר את התקשורת שלנו עם הרגולטורים והלקוחות בנושאים הקשורים לבטיחות, כחלק מהמחויבות הכוללת שלנו לחיזוק אבטחת האיכות".







נא להמתין לטעינת התגובות




