נשיא טויוטה מתנצל: מצטערים על התקלה

לאחר שהחברה קראה ל-1.8 מיליון בעלי מכוניות באירופה להגיע אל המוסכים כדי לתקן בעיה שהתגלתה בדוושת התאוצה, אמר טאדאשי אראשימה בהודעה שפרסם כי "הקריאה לתיקון היא צעד מניעה בלבד, שנועד לצמצם את הסיכון לאפס". התקלה התגלתה בשמונה דגמים, מתוכם שישה אשר נמכרים גם בישראל

גיל מלמד | 30/1/2010 19:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת טויוטה קוראת לתיקון ל-8 דגמי מכוניות שחלקם נמכרים גם בישראל. בעקבות כשל שהתגלה ועלול לגרום לתפיסת המצערת במצב פתוח, ולתאונות. חברת טויוטה הכריזה על קריאה לתיקון של 1.8 מיליון כלי רכב באירופה, להחלפת מנגנון דוושת התאוצה.

טויוטה
טויוטה צילום: יח''צ
נשיא טויוטה, טאדאשי אראשימה, אמר בהודעה כי "בחברה מבינים שהקריאה לתיקון גורמת לחששות בקרב הלקוחות ואנחנו מצטערים על התקלה, אבל אנחנו רוצים להרגיע ולומר שתקלת דוושת התאוצה נדירה מאד ועלולה לקרות רק במצבים מאד מיוחדים. הקריאה לתיקון היא צעד מניעה בלבד, שנועד לצמצם את הסיכון לאפס".

בקריאה לתיקון של טויוטה כלולים כרגע 8 דגמים שונים, מהם נמכרו בישראל 'אוריס' (גרסת ההאצ'בק של קורולה, שמיוצרת בבריטניה), אוונסיס, קורולה, ראב 4, 'ורסו' ו'יאריס' אשר יוצרו החל מפברואר 2005 ועד לאחרונה. הדגמים השונים יוצרו באירופה (בריטניה וצרפת), בדרום-אפריקה ובטורקיה.

יבואני טויוטה לישראל עדיין לא מסרו מידע מפורט אודות היקף הקריאה לתיקון בישראל, אך מכיוון שחלק מן הדגמים הללו נמכרו בארץ קיימת ודאות קרובה שהם ייכללו בקריאה לתיקון. תגובה רשמית של חברת טויוטה ישראל בנושא טרם נמסרה.
הקריאה לתיקון לא תשפיע על הייצור

בהודעה לעיתונות שפרסמה טויוטה באירופה נמסר שלא ידוע לחברה על תקריות בטיחותיות בהן היו מעורבות מכוניות אלה, אך כלי התקשורת הגרמניים פרסמו ידיעות לפיהן הכשל המכאני גרם למספר תאונות קטלניות.

ביום שישי הודיעה חברת טויוטה שהקריאה לתיקון לא תשפיע על הייצור באירופה שכן התקלה כבר תוקנה ברכיבים שמותקנים על קווי הייצור.

עם זאת, הקריאה לתיקון של טויוטה היא שלישית בשרשרת עגומה של תקלות מאותו סוג. בשבוע שעבר הכריזה החברה על קריאה לתיקון

של 2.3 מיליון כלי רכב בארה"ב לתיקון תקלה דומה, ולפני כשלושה חודשים הכריזה החברה על הקריאה לתיקון הגדולה בתולדותיה לצורך החלפת שטיחונים שעלולים להיתקע מתחת למצערת ולגרום לתופעה זהה של תאוצה לא נשלטת.

הוול סטריט ג'ורנל פרסם כי טויוטה מטפלת בבעיית מצערות בארצות הברית כבר מדצמבר 2008, לאחר שהתגלה שבעיה בחומר ממנו מיוצר אחד הרכיבים בתוך המצערת גורם לחיכוך. לפי הדיווח בעיתון, בעיה דומה התגלתה פחות או יותר באותה תקופה גם באירופה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים