נשיא טויוטה מתנצל: מצטערים על התקלה
לאחר שהחברה קראה ל-1.8 מיליון בעלי מכוניות באירופה להגיע אל המוסכים כדי לתקן בעיה שהתגלתה בדוושת התאוצה, אמר טאדאשי אראשימה בהודעה שפרסם כי "הקריאה לתיקון היא צעד מניעה בלבד, שנועד לצמצם את הסיכון לאפס". התקלה התגלתה בשמונה דגמים, מתוכם שישה אשר נמכרים גם בישראל

טויוטה צילום: יח''צ
בקריאה לתיקון של טויוטה כלולים כרגע 8 דגמים שונים, מהם נמכרו בישראל 'אוריס' (גרסת ההאצ'בק של קורולה, שמיוצרת בבריטניה), אוונסיס, קורולה, ראב 4, 'ורסו' ו'יאריס' אשר יוצרו החל מפברואר 2005 ועד לאחרונה. הדגמים השונים יוצרו באירופה (בריטניה וצרפת), בדרום-אפריקה ובטורקיה.
יבואני טויוטה לישראל עדיין לא מסרו מידע מפורט אודות היקף הקריאה לתיקון בישראל, אך מכיוון שחלק מן הדגמים הללו נמכרו בארץ קיימת ודאות קרובה שהם ייכללו בקריאה לתיקון. תגובה רשמית של חברת טויוטה ישראל בנושא טרם נמסרה.
הקריאה לתיקון לא תשפיע על הייצור
בהודעה לעיתונות שפרסמה טויוטה באירופה נמסר שלא ידוע לחברה על תקריות בטיחותיות בהן היו מעורבות מכוניות אלה, אך כלי התקשורת הגרמניים פרסמו ידיעות לפיהן הכשל המכאני גרם למספר תאונות קטלניות.
ביום שישי הודיעה חברת טויוטה שהקריאה לתיקון לא תשפיע על הייצור באירופה שכן התקלה כבר תוקנה ברכיבים שמותקנים על קווי הייצור.
עם זאת, הקריאה לתיקון של טויוטה היא שלישית בשרשרת עגומה של תקלות מאותו סוג. בשבוע שעבר הכריזה החברה על קריאה לתיקון
של 2.3 מיליון כלי רכב בארה"ב לתיקון תקלה דומה, ולפני כשלושה חודשים הכריזה החברה על הקריאה לתיקון הגדולה בתולדותיה לצורך החלפת שטיחונים שעלולים להיתקע מתחת למצערת ולגרום לתופעה זהה של תאוצה לא נשלטת.
הוול סטריט ג'ורנל פרסם כי טויוטה מטפלת בבעיית מצערות בארצות הברית כבר מדצמבר 2008, לאחר שהתגלה שבעיה בחומר ממנו מיוצר אחד הרכיבים בתוך המצערת גורם לחיכוך. לפי הדיווח בעיתון, בעיה דומה התגלתה פחות או יותר באותה תקופה גם באירופה.







נא להמתין לטעינת התגובות




