אחרי העלאת התעריפים: התחרות מגיעה גם לביטוחי החובה לאופנוענים
חברת הביטוח איילון מציעה תעריפים הזולים מתעריף ה"פול" - בינתיים רק לנהגים ותיקים. גורמים בתחום: העלאת התעריפים הפכה את הענף לרווחי ובקרוב ייכנסו לשוק חברות ביטוח נוספות
תאגיד ה"פול", שנמצא בבעלות כל חברות הביטוח, מבטח את כל מסורבי הביטוח ובכלל זה את כל האופנועים בישראל. לאחרונה, בעקבות העלאת התעריפים הדרמטית בסוף השנה שעברה, הכריזה חברת אליהו על כך שתציע תעריפים נמוכים מאלה של התאגיד, והיא אכן עושה זאת.
על פי תעריפון ביטוח החובה, המופיע באתר האינטרנט של המפקח על הביטוח, מציעה כעת חברת הביטוח איילון תעריפים זולים מאלה שמציעה חברת אליהו. אולם ההצעות של איילון תקפות רק לרוכבים שבוחרים באופציית הביטוח עם השתתפות עצמית.
לעומת זאת, אליהו מציעה תעריפים מעט יותר נמוכים מתעריפי ה"פול", אולם רק למבוטחים שבוחרים באופציה ללא השתתפות עצמית, כלומר עבור הפוליסה היקרה יותר. המשמעות היא, כי כרגע אין עדיין תחרות מלאה וישירה בין שתי החברות. לדוגמה, התעריף של אליהו למבוטחים בני 45 ומעלה, בעלי ותק של 25 שנים ואופנוע בנפח של בין 51 ל-250 סמ"ק עומד על 2,463 שקל, בעוד תעריף ה"פול" עומד על 2,750 שקל (לפוליסה עם השתתפות עצמית).
חברת הכשרת הישוב הכריזה גם היא לפני מספר חודשים על כוונתה להיכנס לתחרות בתחום ביטוח החובה לאופנועים. אולם בנתיים החברה לא מתחרה בשוק, וכך גם כל שאר חברות הביטוח האחרות שמציעות פוליסות ביטוחי חובה לרכב.
חברת הביטוח איילון לא מציעה תעריפים שונים ממחירי ה"פול" למי שמוגדרים כקבוצות סיכון, כמו צעירים. היא גם לא מציעה פוליסות לקטנועים בנפח מנוע של עד 50 סמ"ק. לעומת זאת, באיילון לא נדרשת תוספת
תשלום ללקוחות פרטיים שכלי הרכב שלהם רשום על שם עסק, וזאת לעומת תוספת משמעותית (ובדרך כלל חסרת הצדקה) שנדרשים לשלם המבוטחים בתאגיד ה"פול" ובחברת אליהו.
מקורות בענף האופנועים העריכו, כי בחודשים הקרובים צפויות חברות ביטוח נוספות להתחיל להיכנס לשוק ביטוחי החובה לאופנועים. לדברי המקורות, לאחר העלאת תעריפי הביטוח לאופנוענים הפך הענף למקור טוב להכנסות עבור חברות הביטוח.







נא להמתין לטעינת התגובות




