יד אחת מחרימה - השנייה מוכרת: הדלת המסתובבת של הקורקינטים
בלעדי: משרד התחבורה החרים קורקינטים מבעלי עסקים וסירב להחזיר אותם בטענה שמדובר ב"כלים מסוכנים לציבור". אז למה ההוצאה לפועל מוכרת כלים זהים בחצי המחיר? ההוצאה לפועל: "לא אנחנו אמורים לברר מה חוקי ומה לא"
למרבה האבסורד, המדינה מוכרת את כלי הרכב הללו במחירים נמוכים משמעותית ממחירם בחנויות. ביום חמישי האחרון זכה נציג חברת סקוטר סנטר, שמשווקת קורקינטים ואופניים חשמליים, בשני קורקינטים ממונעים במסגרת מכרז פומבי שנערך ב"מחסני הערובה" של חברת נעמן באשדוד, שהוסמכה לכך על ידי המדינה.
במכרז שנסגר בשבוע שעבר הוצעו קורקינטים חשמליים מסוג "טרקר" ו"רייקול", שהם זהים לקורקינטים שנתפסו במבצע
ההחרמה המתוקשר. נציג חברת סקוטר רכש במכרז קורקינט מדגם "רייקול" בעל מנוע חשמלי שהספקו 800 ואט, וגם קורקינט חשמלי מתוצרת ישראל מדגם "טרקר" בעל מנוע חשמלי בהספק 560 ואט - במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.
לדברי הנציג, לאחר שזכה במכרז פנו אליו סוחרים המתמחים ברכישת סחורה במכרזים דומים ואמרו לו שהוא שילם מחיר מופקע - פי 8 מהמחיר שהם נוהגים לשלם כבר שנים במכרזים מסוג זה.
חברת סקוטר נפגעה ישירות מהמבצע המתוקשר, שאותו ערכו לפני כחודשיים אנשי משרד התחבורה ומשטרת ישראל, להחרמת קורקינטים ממונעים מכמה בתי עסק בגוש דן. במסגרת המבצע הוחרמו כ100- כלי רכב, ובהם עשרות הזהים לאלה שמוצעים למכירה על-ידי המכס וההוצאה לפועל.
לאחר המבצע פנתה סקוטר לבית משפט השלום בבקשה לקבל בחזרה את הכלים שהוחרמו ממנה. בית המשפט דחה את בקשתה, ובית המשפט המחוזי דחה השבוע את בקשת הערעור. "נוכח המציאות הקשה שבה התפשט השימוש בכלים ממונעים חשמליים שרובם אינם חוקיים ומהווים סכנה ממשית לעוברי אורח ולמשתמשים עצמם, החליט משרד התחבורה לצאת במבצע שמטרתו לצמצם את תופעת השימוש והמסחר בכלים אסורים אלו" - כך השיבה המדינה לבקשת סקוטר להחזיר לה את הקורקינטים.
המדינה הוסיפה בתשובתה לבית המשפט כי "מדובר בכלי רכב שאינם חוקיים ומסוכנים לציבור. כלי הרכב מהסוג שנתפס אצל המבקשים (חברת סקוטר - ג.מ) היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות. לפיכך מצאו בכירי המשרד, בכלל זה שר התחבורה, להיות שותפים באופן אישי במבצע. השבת הקורקינטים למבקשים תהיה פעולה חסרת אחריות, שכן המשך השימוש בכלים מסוכנים אלו עלול לפגוע הן בציבור המשתמשים והן בעוברי אורח".
למרות טענת המדינה שמדובר בכלי רכב לא חוקיים ומסוכנים לציבור, היא עצמה מוכרת רכבים כאלה לכל המרבה במחיר, ולאורך שנים. במשרד המשפטים הפנו את האצבע כלפי ההוצאה לפועל. מההוצאה לפועל נמסר, כי אין זה מתפקידה "לברר מהם הפריטים החוקיים או האסורים בשימוש, אלא מתפקידן של רשויות אכיפה אחרות למנוע כניסת מוצרים אלה לארץ. ההנחה היא שמיטלטליו של חייב עומדים בהוראות החוק, ועל כן מעת שנלקחו אין לגביהם בעיה".







נא להמתין לטעינת התגובות



