הבנקים פוחדים מהיום שאחרי ביטול העמלות
ביום שאחרי ביטול העמלות יוכל כל אחד מאיתנו לחשב על מפית מסעדה כמה כסף יניב לו מעבר לבנק אחר
הצרכן הישראלי לא יודע כי כיום לשירות הבנקאי אין מחיר אחד, אלא עשרות מחירים של עשרות עמלות שונות, מהן בלתי אפשרי לחלץ מחיר אחד וברור. מרוב עצים פשוט לא רואים את היער.
כשאין מחיר הלקוח לא יודע להבדיל בין יקר לזול, כך שגם אין תחרות. במציאות של חוסר תחרות העלויות ללקוחות מאמירים, והבנקים - שהיו צריכים בסביבה עסקית רגילה לפחד מהלקוחות שלהם - נחים בשלווה על כספם של אלו השבויים בחיקם בשל בורות הנובעת מחוסר בהירות.
ביטול עמלות העו"ש לא תבטל את יכולתו של הבנק לגבות מהלקוחות שלו כסף, אך יהפוך את שלל העמלות למחיר אחד, ברור ובר השוואה. אין מה לדאוג, גם ביום שאחרי יוכלו הבנקים לתמחר את הלקוחות שלהם על פי סך ההכנסות שהם מניבים להם וסך העלויות שהם מעמיסים עליהם.
הסיבה שהבנקים חוששים להכנסות שלהם איננה נובעת מחוסר יכולתם לגבות כסף ביום שאחרי - הרי את כספם הם יוכלו להשיג על ידי קביעת פערי ריביות
הזכות והחובה - הם פשוט מפחדים מתחרות.
כי ביום שאחרי ביטול העמלות יוכל כל אחד מאיתנו לענות על 3 השאלות שהוצגו בפתח המאמר בקלות. הוא יוכל לחשב על מפית מסעדה כמה כסף יניב לו מעבר לבנק אחר, וכפי שהחישוב יהיה פשוט המעבר יהיה פשוט. הבנקים שהתרגלו להתנהל מול לקוחות הכלואים במסך עשן יצטרכו להתחיל לפחד מהלקוחות שלהם, וכתוצאה מכך הם יאלצו גם להתחיל להתאמץ.