העקרונות העיצוביים שמשאירים אתכם בקניון

האדריכל אבנר שר מסביר שתכנון ועיצוב נכונים מנצלים את הפסיכולוגיה ואת התנהגותו של הקונה: רוב הקונים ילכו בשדרה הראשית בקניון ומעטים יפנו לצדדיים, מוזיקה רגועה וגובה מרשים מפתים לשהות זמן רב יותר בקניון ואור בהיר משדר נינוחות

נורית קדוש | 18/12/2009 8:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תכנון נכון של קניון מתבסס על מענה נכון לשלושה מרכיבים עיקריים: תכנון פיזי, עיצוב המבוסס על מיתוג והבנת הפסיכולוגיה של הקונה והתנהגותו בקניון.

 - מדריך: כל המניפולציות הקטנות שגורמות לכם לפתוח את הארנק

קניונים - באמצעות אור בהיר אפשר לשדר נינוחות ורווחה
קניונים - באמצעות אור בהיר אפשר לשדר נינוחות ורווחה יחצ
לדברי האדריכל אבנר שר, האחראי לתכנון כמה מהקניונים המובילים בישראל, תכנון פיזי נכון מביא בחשבון כי יש יחס ברור בין גודל הקניון ועוצמתו לבין פרק הזמן שהקונה מסכים להקדיש כדי להגיע אליו.

אמנם לא יזיק שהקניון ימוקם באזור של אוכלוסייה שבויה - אולם חיוני שיימצא ליד צירי תנועה נוחים ורמזורים, שמאפשרים פנייה מכל כיוון לכל כיוון.

על החניונים להיות מצוידים ברמפות כניסה רחבות ומוארות, הנותנות תחושה שזהו רחוב משופע ולא מנהרה מאיימת ומפותלת.

הקניון הינו בעצם רחוב - וככזה הוא חייב להיות פשוט, ברור, רציף, ברוחב המתאים וללא פיצולים, הסתעפויות או רחובות ללא מוצא. התרחבויות ואירועים שונים לפרקים לאורכו של הקניון מונעים מונוטוניות מעייפת.

נוסף לכך, יש לוודא שהחנויות שלאורך הקניון ייחשפו כולן לציר הראשי, ושההתמצאות תהיה פשוטה. מגוון החנויות צריך לתת מענה לכל הענפים, ויש למקם את חנויות העוגן האטרקטיביות בקצות הצירים - כך שגם הן ייצרו מוקדי משיכה.
זמן שווה קניות

כדי למכור יותר, יש לאתר באופן מדויק ככל האפשר את קהל היעד שיבקר בקניון, להבין את אופיו ולמעשה לפצח את "הקוד הגנטי" של הקונה הפוטנציאלי. תהליך עיצוב מותג איננו שונה מתהליך של פרסום, המבוסס על התאמת המוצר ללקוח. העיצוב צריך לשדר נינוחות ורווחה, שאותן ניתן להשיג באמצעות אור בהיר, המעניק תחושה שיש זמן ואין צורך למהר. זאת מתוך הבנה שבמוחו של הצרכן זמן בשפע שווה קניות.

תכנון ועיצוב נכונים מנצלים את הפסיכולוגיה ואת התנהגותו של הקונה. למשל, רוב הקונים ילכו בשדרה הראשית, ומעטים מאוד יפנו לרחובות צדדיים. 9.75 מטרים הוא הרוחב האופטימלי לשדרה בקניון - רוחב שגורם לקונה ללכת בזגזג מצד לצד. כך הוא בוחן את החנויות שמשני צידי השדרה.

הקונה מעדיף להבין כבר בכניסה את מבנה הקניון, כדי שיוכל

לתכנן את מהלך צעדיו בלי לחשוש פן יחמיץ משהו. חלקי שניות אלה של "לימוד שדה הקרב" בכניסה לקניון ומספר הצעדים הראשונים שהלקוח עושה בו, גורמים לכך שהחנויות הראשונות מוחמצות. הפיתרון לכך הוא בדרך כלל יצירת חנויות גדולות או בתי קפה הומי אדם סמוך לכניסות.

מוזיקה רגועה וגובה מרשים מפתים את הקונה לשהות בקניון זמן רב יותר. גירוי חזותי רצוף גורם לקונה להמשיך לצעוד עוד ועוד. את הגירוי יוצרים על ידי מקטעי רחוב ‏(באורך 100-80 מטר בדרך כלל‏), שנפתחים לכיכר או להתרחשות מסוימת וממשיכים בעוד מקטע רחוב ובעוד כיכר, וכן הלאה.

שר מציע למשווקים להימנע מחשיפת היציאות מהקניון. לדבריו, כאשר הקונה מתקרב לקצה ורואה שזו היציאה - הוא בדרך כלל פונה חזרה וכך מחמיץ את החנויות האחרונות הקרובות ליציאה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים