בשל איום בתביעה: וולט דיסני מחזירה כסף על קלטות "בייבי איינשטיין"
השקעתם כסף, קניתם קלטת, אבל הבייבי עדיין לא איינשטיין? אתם זכאים להחזר. חברת וולט דיסני תחזיר 15.99 דולר לכל מי שרכש ארבע קלטות מהסדרה המצליחה בחמש השנים האחרונות. הסיבה: בניגוד לפרסומי החברה, המחקרים מראים שצפייה בטלוויזיה מזיקה לפעוטות. רשתות השיווק לתינוקות: עדיין לא קיבלנו הנחיות

את קלטת "בייבי איינשטיין" הראשונה יצרו בני הזוג ביל וג'ולי קלארק עבור בתם הפעוטה לפני 12 שנים. בשנת 2001 רכשה וולט דיסני את הזכויות על הקלטת, והיא הפכה לאחת הקלטות המצליחות ביותר בארצות הברית ובמדינות רבות בעולם המערבי, בתוכן גם ישראל.
בשנת 2006 הוגדר בייבי איינשטיין כ"מותג אורח חיים" הכולל צעצועים, ספרים מוצרי לבוש ולא מעט קלטות, הנושאות כולן את השם המחייב והבטחה לסייע בהתפתחותו המנטאלית של התינוק.
ההצלחה הייתה כל כך גדולה, עד שמחקר שבוצע בשנת 2003 מצא כי לא פחות משליש מההורים בארצות הברית מחזיקים בביתם לפחות מוצר אחד מסדרת בייבי איינשטיין. אלא שכעת, לאחר מאבק משפטי ממושך של ארגונים שונים, הודיעה וולט דיסני בצעד חסר תקדים כי תעניק החזר כספי לכל משפחה שתשלח למשרדיה עד ארבע קלטות וידאו שונות שנרכשו בחמש השנים האחרונות.
בחברה מגדירים את המהלך כ'שיפור השירות לצרכן', אלא שמי שניהלו בשנים האחרונות מאבק ממושך נגד הקלטות מתעקשים כי זו הודאה בכך שמדובר בגימיק: ההחלטה באה כשנה לאחר איום בתביעה ייצוגית, נוכח הצהרות של החברה לפיהן קלטות בייבי איינשטיין
"שיטת השיווק של וולט דיסני מבוססת על טיעונים שקריים שלפיהם הקלטות מסייעות בהתפתחות התינוק, בשעה שמחקרים מראים שצפייה בטלוויזיה מזיקה לילדים קטנים", נטען במכתב ששיגרו אז עורכי הדין.
כדי להימנע מהתמודדות בבית המשפט, תחזיר חברת דיסני 15.99 דולר לכל משק בית שבבעלותו עד ארבע קלטות שנקנו בין יוני 2004 לספטמבר .2009 מדובר בהחזר כספי עצום לחברת דיסני, שכן ההערכות הן כי "בייבי איינשטיין" מחזיקה בכ-90 אחוז משוק המדיה הפונה לתינוקות ומכרה קלטות לתינוקות בכ-200 מיליון דולר.
"אנחנו רואים בכך הודאה של החברה שקלטות הווידיאו אינן חינוכיות ומקווים שחברות נוספות יפעלו בהתאם", הודיעה סוזאן לין, מי שעומדת בשנים האחרונות בראש ה"קמפיין לילדות נטולת מסחור" ומי שהובילה את המאבק המשפטי נגד וולט דיסני.
"טיפוח התקשורת בין הורים לתינוקותיהם, היה ויהיה תמיד ראשון במעלה בחשיבותו בחברתנו, ואנו יודעים כי קיים דיון בנוגע לאיך לספק את התקשורת הזאת בדרך הטובה ביותר", מסרה סוזן מקליין, סגנית הנשיא ומנכ"לית החברה בהצהרתה לתקשורת.
"אנו נשארים מחויבים לספק מגוון רחב של כלים שנועדו לסייע להורים ליצור התנסויות מעשירות ומקסימות לעצמם ולתינוקות שלהם".
רשתות השיווק למוצרי תינוקות בישראל מסרו אתמול כי טרם קיבלו הנחיות בקשר להחזר הכספי. את תגובת יבואנית "בייבי איינשטיין" בישראל, חברת ב.ב קשרים, לא ניתן היה להשיג עד שעת סגירת הגיליון.







נא להמתין לטעינת התגובות



