הניסיון של אל על להשפיע על דעת הקהל
אם חברת התעופה עומדת מאחורי הפצת המכתב למשקיעים המוסדיים, מדובר בעבודה רשלנית במיוחד
- בלעדי: מי מפחד מעיסקת גנדן?
המשבר העולמי לא הוסיף בריאות לאיש מהעוסקים בענף. סיפוח של חברת התעופה ישראייר, החברה-הבת העיקרית של גנדן תיירות, לקבוצת אי.די.בי עתירת המזומנים, עשוי להקשות על אל על, המתחרה בישראייר בשווקים הבינלאומיים ומתכוונת להרחיב את התחרות גם לקו הרווחי של ישראייר וארקיע בין לוד לאילת.
הניסיון להפיץ את המסמך שניתן לאתר את מחברו הוא מהלך מוזר, שאנשי מקצוע, המתמחים בניסיון השפעה על דעת הקהל באמצעות מידע אנונימי או מתחזה, מקדמים בגיחוך. כמעט כל משתמש בדואר אלקטרוני מכיר את ההצעות המגוונות לעיסקאות מזומנים נוסח העוקץ הניגרי, או לרכישת תרופות, שיקויי פלאים ועזרים מיניים. בכל המקרים מיטיבים השולחים להסתתר היטב ועושים זאת ללא קושי. אם אל על עומדת מאחורי הפצת המכתב, מדובר בעבודה רשלנית במיוחד.
השפעה
מוסווית על דעת הקהל נעשית גם באמצעות אתרי צ'אט, טוקבקים ואתרים חברתיים. חברות תרופות, ארגונים ציבוריים ואפילו משרדי ממשלה עושים שימוש במגיבים בתשלום, הנכנסים לאתרי השיחות במטרה להשתיל בהם תכנים שיווקיים במסווה של משתתף תמים.
בישראל פועלות מספר חברות מסחריות המתחייבות בפני לקוחותיהן "ליצור באזז" ברשת כדי לקדם את ענייניהם. משרד החינוך נעזר בחברה כזו בניסיון להשפיע על דעת הקהל לטובת קידום הרפורמה בחינוך, ומנגד שכר ארגון המורים העל־יסודיים חברה כזו כדי לשכנע את הציבור שלא לתמוך ברפורמה.
הבעיה של מתנגדי עיסקת בעלי העניין באי.די.בי היא שקשה לשכנע אנליסטים ומשקיעים רציניים באמצעות טוקבק או חדר צ'אט. אימייל אנונימי בשיטת "העוקץ הניגרי" הוא רעיון לא רע, ובלבד שיודעים להסוות היטב את מקורו.







נא להמתין לטעינת התגובות





