משתגעים מהגלישה האיטית? כך תבדקו את חיבור האינטרנט

משתגעים מהניתוקים? לא מצליחים לגלוש באינטרנט? nrg מעריב בשיתוף אתר "כמהזה?", אסף עבורכם את כל המידע על בעיות בגלישה ועל בדיקה עצמאית של חיבורי האינטרנט. כך תדעו האם אתם באמת מקבלים את מהירות הגלישה עליה אתם משלמים

nrg מעריב | 12/9/2009 10:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעיות גלישה באינטרנט כמו איטיות, ניתוקים או חוסר אפשרות לגלוש בכלל, הם אחד המטרדים המרגיזים ביותר בחיי היומיום. כשנתקלים בבעיות אלו נראה כי האופציה הפשוטה ביותר היא שיחת טלפון בה תנזפו בנציג התמיכה הטכנית של החברה. אולם בהרבה מקרים, עלול הנציג לטעון כי הבעיה כלל אינה קשורה לספקית האינטרנט. 

לכן, לפני שממהרים להתקשר לנציג התמיכה, כדאי להקדיש כמה דקות לבדיקת מהירות הגלישה שלכם ולהבנת מקור הבעיה. nrg מעריב בשיתוף אתר "כמהזה?" המשווה מחירי תקשורת בישראל, אסף עבורכם טיפים לצמצום הזמן וההוצאה - כך תוכלו לחסוך מאות שקלים בכל חודש.
בדיקת מהירות הגלישה

לפני הכל, כדאי לבדוק את מהירות הגלישה בפועל. לשם כך, יש לאתחל את המחשב ולוודא שכל התוכנות סגורות מאחר ולא מעט תוכנות, דוגמת תוכנות הורדה כמו אימיול, מאטות את מהירות הגלישה.

משווים את המהירות
משווים את המהירות יח''M
 

כעת בצעו את הבדיקה הפשוטה הבאה: לחצו כאן והורידו קובץ בגודל 500MB משרת HTTP. בחלון שנפתח הסתכלו על "Transfer Rate" או "קצב ההורדה". כעת הסתכלו בטבלה שלפניכם כדי להבין מה קצב ההורדה אומר על מהירות ההורדה שלכם.

על פי הטבלה, אם קצב ההורדה הוא כ-310KB/s, מהירות הגלישה שלכם היא 2.5 מגה. אם מהירות ההורדה היא עד 10% נמוכה
יותר מזו שבחבילת הגלישה שלכם - מהירות הגלישה תקינה. אם מהירות הגלישה נמוכה בהרבה מהמהירות בחבילה שהתחייבתם אליה - יש בעיה.

כמו כן, אם מהירות העלאת קבצים חשובה לכם כי אתם נוהגים להעלות תמונות או סרטים לאינטרנט בתדירות גבוהה, תוכלו לבדוק מהו קצב ההעלאה שלכם בפועל באתר בזק בינלאומי, או באתר האינטרנט של כל אחת מהספקיות האחרות.

מהירות הגלישה לא תקינה - מה עושים?

ראשית כל יש לאתחל את המחשב ולאחר מכן לכבות את המודם ואת הראוטר, לנתק אותם מהחשמל, ואז להחזירם לחשמל ולהדליק אותם. למי שיש מתאם שיחות, מומלץ לכבות גם אותו להדליק ביחד עם שאר הציוד.

אם אתחול המחשב לא עזר, והאינטרנט מוסיף להתנתק או לא מתחבר כלל - כדאי להתקשר לחברת התשתית (בזק או הוט), ולברר אם מדובר בתקלה אזורית או בתקלה בציוד הספציפי שלכם (מודם מקולקל או בעיה במחשב). כך או כך, בעיות כאלו בדרך כלל מצריכות הגעת טכנאי.

כמו כן, במודם עצמו ישנה נורית שמראה אם תשתית האינטרנט תקינה. כך שניתן לזהות מראש אם מדובר בתקלה בתשתית או שכדאי להתקשר לספקית האינטרנט.  

אם בכל זאת יש לכם אינטרנט אבל הגלישה איטית, הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות. הנפוצות בהן הן בעיה במחשב עצמו או בתשתית. אם הגלישה איטית והאינטרנט מתנתק מדי פעם - חיזרו לפסקה הקודמת. בנוסף יכולות להיות בעיות שקשורות לספקיות האינטרנט כמו בזק בינלאומי, 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, או בעיות שקשורות באתרים בעייתים.

כך תדעו אם מדובר בבעיה במחשב

בהרבה מאוד מקרים, בעיה במחשב היא שגורמת לבעיה בגלישה. כדי לפסול את האופציה הזאת, אפשר לחבר למודם מחשב אחר דוגמת לפטופ, ולהגדיר את האינטרנט על המחשב האורח.

החלפתם מחשב והבעיות פסקו? כנראה שבכל זאת מדובר בבעיה במחשב עצמו. כעת ניתן לפנות לטכנאי שיפתור את הבעיה על ידי הגדלת הזיכרון או החלפת האנטי-וירוס.

הבעיות נמשכות? מדובר בבעיה באינטרנט שמקורה לרוב בחברת התשתית. לכן מומלץ קודם כל להתקשר להוט או לבזק. אם התשתית נמצאה תקינה, יש להתקשר לספקית האינטרנט כדי לבדוק אם מדובר בבעיה אחרת כמו: חסימת שיתוף קבצים, עומס רב על הקווים שלא מאפשר גלישה במהירות שהובטחה, או טעות של נציג שלא עדכן נכון את מהירות הגלישה במערכת.

אולי הראוטר הוא הבעיה?

אם יש יותר ממחשב אחד בבית והאינטרנט מקרטע, נסו לכבות את הנתב (ראוטר) ולחבר את אחד המחשבים ישירות למודם. אם הבעיות נפתרו, מדובר בתקלה בנתב עצמו וכדאי להחליף אותו. עלות נתב חדש היא כ-200 שקלים. לפעמים ייתכן שהבעיה נובעת מהגדרות שגויות של הראוטר, ולשם כך כדאי להזמין טכנאי לבדיקה. 

לא בשעות העומס

אם הבנתם שהבעיה היא לא במחשב ולא בראוטר, יש להתקשר לתמיכה טכנית. אם נציגי התמיכה של בזק או הוט לא הצליחו לפתור את הבעיה, נסו להתקשר לתמיכה הטכנית של ספקית האינטרנט. כמו כן, תוכלו לבקש מהנציג לבצע שיחת ועידה מול ספקית האינטרנט, כך ששני נציגי תמיכה יטפלו בכם בו זמנית.

אם יש לכם ברירה, מומלץ להתקשר לחברות שלא בשעות העומס. בשעות הבוקר המוקדמות (עד 10:00), או בשעות הערב המאוחרות (אחרי 22:00), יענו לכם מהר יותר, יהיו סבלניים יותר וכל השיחה תהיה סימפטית יותר.

אל תמעיטו בפרטים - ספרו לנציג השירות על הבדיקות שכבר ביצעתם. זה יחסוך לשני הצדדים זמן ואנרגיה. לא הייתם מרוצים מהשירות? אין טעם לצעוק על הנציג. שלחו מייל לנציג פניות הציבור. ברוב החברות נציג בכיר ומנוסה יחזור אליכם וינסה לפתור את הבעיות.

כך תתקשרו לתמיכה הטכנית

◄ בזק - 166 (מספר חינם) או 03-680080, שעות פעילות: ימים א'-ה', בין השעות: 19:00-8:00, בימי ו': 8:00-12:30. 

◄ הוט - 1-801-700-700, שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

◄ בזק בינלאומי -  3014* או 972-76-5014014, שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

◄013 נטוויז'ן - 3031* או 04-8560570, שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

◄ 012 סמייל - 072-200-1212, שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

◄ 018 אקספון - 1-700-018-018 שלוחה 4, שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

◄ אורנג' - טלפון קווי: 5474*, שעות פעילות: ימים א'-ה', 19:00-8:00, בימי ו' 8:00-13:00.

לפעמים כדאי לעבור לחברה המתחרה

דיברתם עם התמיכה הטכנית ואפילו הזמנתם טכנאי, אך בעיות הגלישה מפרות את שלוותכם ועדיין ומפריעות לכם לעבוד? תחליפו חברה.

יש מקומות בארץ בהם התשתית של אחת החברות פשוט לא טובה ולכן אין ברירה אלא לעבור למתחרים. אם הבעיה היא בספקית - החליפו אותה ובאותה הזדמנות נסו גם לקבל מהמתחרה הצעת מחיר טובה יותר ללקוח חדש.

הנתונים באדיבות אתר "כמה זה?" - אתר להשוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ומחו"ל, כבלים ולווין וטלפון בישראל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים